Carnaval 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fille
    • Jan 2006
    • 6

Carnaval 2006

Het nieuwe carnavalseizoen komt er weer aan en dan is de keuze van de muziekinstallatie altijd een issue.

Ik wil daarom graag jullie advies. Graag uiteraard een luide set die ook mooi speelt én, heel belangrijk, weinig plaats inneemt. De wagen is 7m lang en wordt getrokken door een Unimog. Waar ik het ga plaatsen ben ik nog niet uit.

Ik heb 2 sets voorgesteld gekregen in verhuur:
    1. 8x Bose 802 II + versterkers en processor aangevuld met 4 Axys Subbas B 118 met ingebouwde versterkers.

2. 4 W bins met 1 18" woofer en 8 Turbosound topkasten van de Live series + ampracks.

of moet ik iets anders zoeken?

ALvast bedankt voor het advies
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

De turbo set nemen natuurlijk. Dat Bose spul is niet echt geschikt voor de combinatie buiten, hard, carnaval.
    SR20DET

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Als je wil stampen moet je de Turbosound set nemen. Kan je misschien ook vertellen welke toppen het zijn van Turbo?
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Fille
        • Jan 2006
        • 6

kga morgen kijken naar die turbosounds, ook voor de afmetingen. Kzal het morgen posten welke het exact zijn. Kweet alleen dat ze van de Live serie zijn.

Die bassen vind ik wel lastig, we hebben vorig jaar die W bins ook gebruikt, maar we hebben daar eigenlijk geen plaats voor om ze deftig te laten renderen, dus zou ik liever kleinere kisten met 18" woofers gebruiken.

Wat zijn jullie ervaring met selfpowered speakers?

Comment

• Fille
          • Jan 2006
          • 6

de turbosound toppen zijn de TL 1501, lekker compact

als bas de keuze uit W bins, TL 1500 van Turbo of 2 RCF bassen met 1000W woofer

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

Ik was gewoon helemaal voor turbo gegaan, kan je lijkt mij weinig fout aan doen, voordeel is ook dat je 1 systeem hebt staan.groeten arjan

Comment

• Fille
              • Jan 2006
              • 6

ok, maar probleem is dat hij maar 2 subs van Turbosound heeft. En als ik de andere posts over carnavalwagens lees, heb ik toch zo'n 10kw nodig, dus kom ik er niet echt met 2 subs van 600W...

Comment

• dj freeze
                • Jan 2006
                • 6

jah een vraagje hier,
                het is al weer bijna carnval en ik (jullie waarschijnlijk ook wel al) sta al weer helemaal volgeboekt!

nou is dit mijn eerste jaar dat ik echt vollebak draai met carnaval, ik heb dus geen idee wat ik moet vragen.

de situatie:
                alle 4 de dagen: zaterdag zondag maandag avond van 9 tot 3 en dinsdag van 9 tot 12 muziek draaien met eigen apparatuur in een café(kan wel 250 man in denk ik, op de carnaval manier ), overdag zal de café baas mijn apparatuur gebruiken om gewoon een cdtje op te zette.
                ik had zelf voor alle dagen 800 euro in gedachte, te hoog of te laag??

nou nog een vraagje:
                ik werk met 2 behringer subs (18") en 2 wharfedale topkasten (15") hier staat een versterker op van 2x 450 watt. de kasten zullen maximaal uit elkaar staan om het geluid zo veel mogelijk te verspreiden, nou ben ik aan het twijfellen of die 900watt het wel zou doen in zo'n vol café, of moet dit gewoon kunnen?

groeten
                Last edited by moderator; 31-01-06, 10:02.

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

Voor 250 man is dat setje niet echt super, ik denk dat je (zeker met carnaval) tekort gaat komen.

800 Euro kan redelijk zijn, 6 uur per dag dus, maar ik geloof dat (als je wat ervaring hebt etc..) je best nog wat omhoog met de prijs gaan mag, zeker wanneer je met een eigen set draait.
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• dj freeze
                    • Jan 2006
                    • 6

Originally posted by Dr. Edie
                    Voor 250 man is dat setje niet echt super, ik denk dat je (zeker met carnaval) tekort gaat komen.

800 Euro kan redelijk zijn, 6 uur per dag dus, maar ik geloof dat (als je wat ervaring hebt etc..) je best nog wat omhoog met de prijs gaan mag, zeker wanneer je met een eigen set draait.
                    ja ik heb toch wel al enig ervaring .. maak er anders wel 900 van,

over de tekort koming: ik zal kijken of ik ergens een 2e versterker er bij kan huren, dan zal het wel genoeg zijn.

vorig jaar had ik er ook gedraaid, maar dan niet met m'n eigen apparatuur, qua geluid was dit ook niet heel erg hard ik denk rond de 800 watt, maar ik zelf vond het wel wat tekort, maar die baas von het niet erg.
                    ik zal het er wel eens met hem over hebben

toch bedankt voor je reactie

edit: als ik een versterker er bij pak zou ik op de 1200 watt komen, zou dit wel voldoende zijn?

groeten
                    Last edited by dj freeze; 31-01-06, 10:27.

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Ikzelf kijk niet zo naar de vermogens (niet meer iig )

Voor de grotere zaken neem ik gewoon vaak hoorngeladen kasten met een fikse SPL, voor een kroeg doen veel BR-kastjes het prima. Misschien het aantal bassen verdubbelen? De toppen zo hoog mogelijk, of indien mogelijk nóg 2 erbij.. Maarja, het ligt aan je eisen natuurlijk.. En de zaal.
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

vermogen is n iet het belangrijkste hoor. ik zou in een overvol cafe minimaal een dubbele set neerzetten en deZe het liefst van 4 kanten.

Rendement is niet erg denderend vindt ik van deze kasten op hoog volume ( OK het gaat mss wel hard maar mooi is wat anders het wordt meer een gekrijs )

Set die je hebt is niet slecht maar om er een vol vermogen in te stoppen zijn ze niet echt voor gemaakt.

zowieso is je versterker te licht voor de set die je hebt.

je hebt voor die set een versterker van rond de 600 700W 8ohm nodig. Niet dat de set er harder door gaat spelen maar om een strakker en een meer gecontroleerd geluid te krijgen zodat het een stuk relaxer gaat klinken.

tenminste als er in de subkast een filter zit die vanaf bv 150hz doorstuurt naar de top dan blijf je op 8ohm en geen 4ohm staat de doorlus paralel op de filter dan wordt het 4ohm maar ook in dit geval is je versterker te licht.

je moet minimaal 1,5X meer versterkervermogen hebben als je speakers ( zwaarder mag ook maar dan moet je wel voorzichtig zijn ) Hoe zwaarder de versterker hoe beter de klank uit je speakers. Des te meer headroom je hebt !

Comment

• Jamm Events
                          • Dec 2005
                          • 23

Als je bang bent dat je tekort komt met je eigen systeem, zorg dat je bij de verhuurboer een deftige set vandaan haalt, dit zet je dan vervolgens gewoon bij je prijs op.

Als je die avond echt tekort komt heb je een probleem, je kan beter iets duurder zijn, en goede kwaliteit leveren.

Comment

• Bartje
                            • Jun 2005
                            • 95

Wat ik in dit geval zou doen, je toppen full range aansturen met die 450 w eindtrap.
                            nog 2 toppen bijplaatsen halverwegen of aan de andere kant van de ruimte deze aansluiten op je andere 450 w eindtrap.

voor je bassen een 2x1200 w (@ 4 Ohm) eindtrap huren. kom je wel een eind naar mijn idee.

maar denk je dat je te kort gaat komen (wij kennen de ruimte niet) zie voorgaande post ven Jamm events.
                            ben er dan wel snel bij meeste is al verhuurd.
                            Last edited by Bartje; 03-02-06, 10:25.
                            Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

Comment

• Fille
                              • Jan 2006
                              • 6

kheb uiteindelijk de 8 Bose 802 III met amps en processor genomen aangevuld met 4x Axys scope Sub B 118. We hadden geen plek om de turbosound te plaatsen helaas. Met de andere set zullen we ook wel een goed geluid kunnen bekomen hoop ik...

Comment

Working...