Welke DJ mixer?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PHsound
    • Mar 2002
    • 190

Welke DJ mixer?!

Al enige tijd zit ik er over te dubben om een nieuwe mixer te kopen, het is alleen een lastige keuze omdat er redelijk veel aanbod is.
    Daarbij heb ik niet veel eisen, hij moet vooral kwaliteit hebben en hij moet goed in de verhuur liggen.
    Zelf had ik al wat opgezocht:

DJM-600 Zelf ben ik hier niet zo over te spreken omdat de kwaliteit van het geluid een stuk minder is. alleen hij ligt verhuur tacties weer erg goed! daarbij is het effecten bakje ook wel mooi mee genomen.

Elcere Nuo 5 Is een leuke tafel grote knoppen en draait erg fijn, Op de effectenbak zit genoeg variatie, de kwaliteit is naar mijn mening wel ok.
    Alleen ligt deze dan weer verhuurtacties minder.

Xsone92 Dure bak maar wel kwalitatief een topper meen ik! en verhuurtacties ook ligt ie erg goed!

Maar welke van deze is nou een goede middel mode? wat is nou een verstandige keuze of weten jullie een ander leuk mixertje?
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

Ik zou als ik jou was ook zeker eens naar dateq kijken en dan of naar die nieuwe vibe of naar de lpm serie 7.3 of 8ti, denk dat hun zeker niet in jouw keuze rijtje mogen ontbreken.Ze zijn ook zeer makkelijk te verhuren en zeer betrouwbaar, zelfs een vol glas cola in zo'n mixer geeft die niet veel om (op termijn natuurlijk wel, maar ik heb helaas mee gemaakt dat dit gebeurde).Voor de rest zijn het wel vrij basic mixers (vooral de lpm serie), maargoed dat is ook maar net wat je zoekt.succes met je keuze groeten Arjan

Comment

• Airwave
      • Dec 2005
      • 71

Misschien back to basics en voor de alombekende Rodec MX180 gaan? Hiermee heb je (weliswaar een duur) een kwaliteitsvol paneel dat volgens mij nog redelijk goed ligt in de verhuurmarkt.

Pioneer en ecler liggen ook nog steeds goed in de markt.
      Airwave S&L
      Cause we are different...

Comment

• T-Nuzz
        • Dec 2002
        • 274

Dateq maakt mixers die in Nederland erg veel gebruikt worden, maar daar buiten een stuk minder. Rodec kom je in België weer veel tegen, maar vrij weinig in Nederland.

Beide mixers zijn van prima kwaliteit. DJM600 ben ik ook geen fan van, maar is veel gevraagd en dus zeer gunstig voor de verhuur. Pioneer heeft trouwens tegenwoordig een nieuw model, de DJM1000. Die schijnt voor wat betreft kwaliteit een stuk hoger te staan dan zijn oudere broertje. Maar dat gaat waarschijnlijk buiten je budget
        Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• Sjörske
          • Jun 2003
          • 55

Zo heeft eigenlijk elk land wel 'z'n eigen merk'.

Nederland: Dateq
          België: Rodec
          Duitsland: Dynacord

Allemaal stuk voor stuk goede mixers.

Zelf ben ik (voor eigen gebruik) heel erg aan het twijfelen tussen een Dateq LPM 7.3 of een A&H Xone 92. Dateq is natuurlijk onverwoestbaar en kan alle kanalen als mic kanaal gebruiken, maar de xone is kwalitatief ook erg goed en heeft wat leuke opties.

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

[quote=Sjörske]Zo heeft eigenlijk elk land wel 'z'n eigen merk'.

Nederland: Dateq
            België: Rodec
            Duitsland: Dynacord

Allemaal stuk voor stuk goede mixers.

Zelf ben ik (voor eigen gebruik) heel erg aan het twijfelen tussen een Dateq LPM 7.3 of een A&H Xone 92. quote]

vind dit twee heel verschillende mixers en zijn zeker moeilijk met elkaar te vergelijken, ik zou persoonlijk eerder voor de dateq gaan maargoed nu ben ik ook een liefhebber van een wat meer basic mixer, dus denk dat het hier ook wer deels om smaak gaat, kwalitatief geloof ik het eingelijk allemnaal wel (behalfe de pioneer).groeten arjan

Comment

• Sjörske
              • Jun 2003
              • 55

Voor de verhuur zou ik persoonlijk altijd voor dateq gaan. Die mixers kun je bij wijze van spreke nog als baseplate gebruiken. Die dingen zijn echt niet kapot te krijgen.

Comment

• Michel van de Beek
                • Oct 2000
                • 283

Originally posted by PHsound
                Al enige tijd zit ik er over te dubben om een nieuwe mixer te kopen, het is alleen een lastige keuze omdat er redelijk veel aanbod is.
                Daarbij heb ik niet veel eisen, hij moet vooral kwaliteit hebben en hij moet goed in de verhuur liggen.
                Weet niet hoe snel je em wil hebben ... maar wellicht is het de moeite om even te wachten en de nieuwe FX-mixer van pioneer uit te proberen. De vandaag aangekondigde DJM-800.

Tijdje terug had ik nog niet voor mogelijk gehouden dat ik dit ooit nog zou zeggen. Maar pioneer heeft me positief verrast met de DJM-1000. Zeer mooie mixer, vind em zelfs stuk beter klinken dan bv de X:One 92.

Zover nu na te gaan is gebruikt de nieuwe DJM dezelfde techniek als de DJM-1000 en heeft (praktisch) dezelfde lay-out als de DJM-600. Best of both worlds dus.
                Groeten,
                Michel

Comment

• Christiaan Visser
                  • Apr 2004
                  • 235

Originally posted by PHsound
                  Xsone92 Dure bak maar wel kwalitatief een topper meen ik! en verhuurtacties ook ligt ie erg goed!
                  Misschien moet je ook eens naar zijn broertje kijken? De Xone 62 van A&H. Vind het een fijne mixer die aardig wat oversturing kan hebben, is vaak érg handig bij amateur DJ's. Ook is hij evenals de 92 ook een goede mixer voor het verhuren gezien zijn stevig & Simpelheid.
                  Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• TPL
                    • Jan 2005
                    • 63

Ecler nuo 5 heb ik zelf geen ervaring mee dus zeg ik niks over.
                    Pioneer djm 600, Tja het is de DJ mixer voor vele profs en op grote festivals maar ook steeds meer dj beginnen dit ding beu te worden. Wat je zelf al aangaf is de geluidskwaliteit ook na een bepaald punt gewoon niet lekker meer.
                    Dan de Xone 92: Dat vindt ik zelf een leuk en fijn mixertje. Ook kwa geluids kwaliteit beter dan de 600. Steeds meer dj's vragen om een Xone92.
                    En dan de dateq vibe heb ik zelf nog geen ervaring mee, maar wat ik er over gelezen heb schijnt het wel een leuk ding te wezen incl fx bakje. Maar of deze mixer het ook goed ga doen op de verhuur markt?? Dateq is nogal laat gekomen met hun antwoord op de djm en de xone (mixers met fx bakjes) vindt ik. Dus de vraag is of deze nog aanslaat bij mogelijke klanten is iets wat de toekomst moet uitwijzen. Maar zoals het nu gaat heb ik het idee dat binnen nu en een aantal jaar de djm600 ver naar de achtergrond gaat verdwijnen (natuurlijk niet helemaal weg).

Daarnaast kan je ook nog kijken naar andere mixertjes die in dit topic genoemd zijn. Maar als ik tussen de door jou genoemde mixertjes moets kiezen zou het waarchijnlijk de xone92 worden.
                    als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

• Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

het zijn allemaal goede mixers die hier voorbij komen Dateq is altijd OK maar wat wil je zelf en wat willen je huurders ?

Willen ze een dj mixer met effecten dan zou ik gewoon de DJM600 kiezen ( 1106,00 ) .Die ligt nog steeds nr 1 bij de verhuurbedrijven.

Zelf zou ik A&H nemen omdat ik gewoon betere ervaringen heb met de mixers ZEKER de geluidskwaliteit !

Dat is wel belangrijk hoor.

Dateq Vibe ben ik geen fan van ( vindt hem teveel knopjes hebben ) en er zitten nog foutjes in ! kwa prijs wel iets aantrekkelijker ( 988,00 )

Op zich heb je er een betere tafel aan als de DJM600 want je hebt zowieso de Dateq kwaliteit. ( als de foutjes eruit zijn )

Rodec is met zijn kwaliteit ook achteruit gegaan met de nieuwe reeks van de 180MKII tafels en alleen in trek aan de grensstreek van Belgie.

Wil je een neutrale tafel hebben die goed is zou ik gewoon een LPM7.3 of een Apollo nemen van Dateq Apollo kost 1215,00 en LPM7.3 1393,00

Comment

• T-Nuzz
                        • Dec 2002
                        • 274

Vanaf maart is ook deze in Nederland leverbaar:

Zeker de moeite waard daar even op te wachten lijkt me...
                        Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

Dat is zeker de moeite waard om te wachten !! Baal wel eigenlijk want ik heb er net 2 DJM600 bijgekocht en er is mij niets door Pioneer gezegd !!!

Maar deze zal wel weer iets boven de djm600 prijs komen denk ik....

We wachten af ...............

Comment

• Christiaan Visser
                            • Apr 2004
                            • 235

Toch blijf ik bij de A&H Xone62 / 92.. Qua klank is hij top, veel Dj's kennen hem en vragen hem ook op een klus, daarbij komt ook bij dat hij gewoon érg simpel is en voor een Dj snel onder de knie te krijgen.

Overigens, valt mij ook op dat hij wel aardig wat bier mag drinken.. Soms krijgen we de mixer van een verhuurklus terug, en kun je zó raden wat er over heen gegaan is.. Puur even openhalen en enkele dingen droog maken, en hij speelt weer als een tierelier..!
                            Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Max
                              • Feb 2003
                              • 680

Originally posted by mephisto
                              Maar deze zal wel weer iets boven de djm600 prijs komen denk ik....

We wachten af ...............
                              Prijzen liegen er niet om.

Advies verkoopprijzen:

DJM-400: 549,00 euro inclusief BTW
                              DJM-800: 1799,00 euro inclusief BTW

Comment

Working...