Verzekering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJP-BIM
    • Jan 2004
    • 289

Mijn apparatuur is alleen thuis verzekerd,
    dat staat dan weer op de inboedel met verhoogde electronischie apparatuur. Loopt via mijn ouders. weet ik het fijne helaas ook niet van.

voorts heb ik alleen een aansprakelheids en rechtsbijstands verzekering van de rabo.

apparatuur is op locatie niet verzekerd om dezelfe reden als jou, ik zou alleen showtjes draaien om de verzekering te kunnen betalen.
    bimshowequipment.nl

Comment

• SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

Kijk, en nu gaat het duidelijk worden...

Staat er in die voorwaarden ook iets over aansprakelijkheid door nalatigheid ? Immers, de meeste bedrijfsongevallen (of je nu hobby matig bezig bent of niet, de rechter zal spelen in het openbaar (buiten je eigen huiskamer) ) worden verweten als nalatigheid....
      En of jouw prive polis dit dan dekt of niet... dat vraag ik mij dan heel erg sterk af...
      cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

Nu FX nog, dan weet ik ook waar de 100 euro aan uitgegeven wordt? kan ik ook naar de verzekeraar rennen en snel mn spullen verzekeren, wanneer dit 100 euro per 5000 euro is ga ik het snel verzekeren. Maar daarom zou ik ook graag van jou willen weten hoe je verzekerd bent.

BIM bedankt, dit is duidelijk
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• pico-bello
          • Mar 2004
          • 6

Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren !
          Hier een DJ die in het dagelijkse leven verzekeringsadviseur is !
          1) Zodra de verzekeringsmaatschappij zou kunnen vinden dat je bedrijfsmatig bezig bent (bijv. door KvK inschrijving) valt eventuele aansprakelijkheid niet onder de AVP (Aansp. verz voor particulieren) !
          Al deze verhuurbedrijven moeten dus een aanspr. ver. voor bedrijven afsluiten, premie ca. € 100 per jaar (op basis van omzet / personeel etc).

Ben je 14 jaar, heb je 2 DAP boxen en draai je wel eens op het buurtfeest, dan valt het nog wel onder de AVP van de ouders

2) Muziekinstrumenten / apparatuur voor professioneel gebruik is in principe geen inboedel (tenzij hobbymatig). Daarnaast is de inboedel vaak alleen binnen de eigen woning verzekerd tegen brand / diefstal.

Heb je dure en /of kwetsbare apparatuur en gebruik je dit ook nog eens professioneel (beroepsmatig / inschrijving KvK) dan zou ik maar eens informeren bij je verzekeringsadviseur hoe je dat het beste kunt verzekeren (ik zal hier maar geen reclame maken zeker ? )

Bij vragen : mail gerust

Comment

• dj_bob
            • Aug 2005
            • 112

maar tegenwoordig heeft toch bijna iedereen een wettelijk aansprakelijkheids verzekering? of niet?

dus als iemand mijn speakerstatief met speaker omstoot, kan dit achterhaald worden op ZIJN verzekering, dit is net zoiets als dat ik bij iemand een bal door de ruit schop, dan betaald mijn verzekering een nieuwe ruit.

of zit ik er helemaal naast?

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 650

Bijna iedereen heeft een wettelijke aansprakelijkheids verzekering. Als je als je beroepsmatig iets doet heb je een BAV ( bedrijfs aansprakelijkheids verzekering ) nodig om, schade toegebracht aan derden, verzekerd te krijgen. Als je daarbuiten je apparatuur tegen diefstal e.d. verzekerd wilt hebben is de voornoemde BAV niet voldoende en zul je iets anders moeten doen.

Ik ben jammergenoeg genoeg geen expert in dit soort zaken. Ik weet overigens wel dat er veel "drive-inners" niet voldoende bij stil staan en dus ook niet weten wat hun eventueel boven hun hoofd hangt als spullen evt. gestolen worden wanneer het bijv. in hun wagen staat ( heb ik zelf als eens meegemaakt )of wanneer deze gestolen worden als ze in de opslag staan ( al dan niet bij je huis ) of als spullen door dronken bezoekers beschadigd raken, en zo kun je er nog wel meer bedenken. Ik denk dat maar weinig ( mij incluis )weten wat hun boven het hoogd hangt.

Comment

• timleurink
                • Mar 2005
                • 121

Wij hebben sinds 1 maand een verzekering afgesloten bij de Rabobank. Een WA bedrijfs verzekering en een inventaris verzekering (inbraak diefstal etc. ) Kosten vallen reuze mee.
                Een all risk verzekering moet je ongeveer rekening houden met 2,5 % van je nieuwwaarde apparatuur.
                Ik zou zeggen stap eens binnen bij een verzekeringskantoor..

Gr. Tim

Comment

• HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 650

Leuk om te zien dat dit schijnbaar leeft. Ik vraag me alleen af of die inventaris verzekering de boel ook afdekt als je mobiel bent ( dus als alles in de auto staat ) of wanneer er iets wordt "geleend" als je op lokatie bent.

Je hebt gelijk, ik zal mijn verzekeringspief hierover doorzagen en kijken of dit helderheid brengt. Ik heb mijn polissen al vele malen doorgelezen maar het is me nog niet helemaal helder.

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

De eerste verzekeraar waar ik kwam had wel een goed voorstel, Verzekeren in de vrachtwagens was geen enkel probleem.. O-nee?, vroeg ik das dan mooi meegenomen.
                    Wat bleek, dan moest de auto wel binnenstaan, en alarm op het gebouw zitten materiaal was dan verzekerd tot 10000 euro. (transport had ik al verzekerd, maar het ging me puur om het laden een dag van ter voren en de auto voor de deur laten staan, je kent het wel)

Dan vraag ik me af wat dan het verschil is met de bedrijfsmiddelenverzekering die ik heb op het pand.. krabbel, krabbel, ja.. dat wist ie even niet te vertellen, maar als er nou iets uit de auto gestolen werdt terwijl hij binnenstond, dan was het extra goed verzekerd..

Ja, bedankt voor de koffie, Toedeledokie!!

Ik heb besloten dat een goed verzekerd gebouw, met bedrijfsgoederenverzekering, incl een verzekering voor het mislopen van inkomsten na diefstal, waterschade en brand (vraag me niet de exacte namen, moet ik opzoeken) wel genoeg is owja, en natuurlijk een bav en rechtsbijstandverzekering (maar dat lijkt me logica)
                    transport gok ik dan wel, mocht iemand toch een goed idee hebben, laat het ff horen.
                    Last edited by Upgrading your system; 05-05-06, 13:05.
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

hebben we de zoekmachine al geprobeerd?????

Ik weet dat er een erg leuke oplossing is... gepost door Fredje.

kortom : zoeken op verzekering en fred ... derde topic , geopend door pim, in de Lounge, uit 2002.
                      En ik ga lekker de link maar s NIET geven.
                      Last edited by Gast1401081; 05-05-06, 13:35.

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

Originally posted by MacGyverSounds
                        hebben we de zoekmachine al geprobeerd?????

Ik weet dat er een erg leuke oplossing is... gepost door Fredje.

kortom : zoeken op verzekering en fred ... derde topic , geopend door pim, in de Lounge, uit 2002.
                        En ik ga lekker de link maar s NIET geven.
                        beste mac.

Ik heb gezocht maar helaas niet kunnen vinden wat jij wel wilde aanhalen maar niet wilde linken.

ik zit met het volgende, ik ben net terug van mijn verzekeringsagent.

Ik zou hier graag wat meer informatie willen inwinnen en willen horen hoe jullie het hebben geregeld.

Betreft het volgende.

Ingeschreven bedrijf met btw nummer.
                        zowel losse verhuur als complete verzorging op locatie.

te verzekeren.

eigen apparatuur op locatie, in de opslag en tijdens transport.
                        tevens verzekeren van apparatuur ingehuurd bij collega bedrijven.
                        een allrisk verzekering zeg maar.

-Hoe hebben jullie dit gedaan, waar en wat heeft het gekost, kost het?
                        -welke algemene voorwaarden zijn jullie tegen gekomen? en welke problemen?

Ik heb nu een offerte voor mij liggen waarbij alles gedekt zou wezen op locatie, tijdens transport en in de opslag, of ook wel 24 uur per dag.
                        gedekt tegen, diefstal uit afgesloten ruimtes, transportschade, brand, weersomstandigheden/ natuur, waterschade en overige beschadigingen.

enige voorwaarde, bij diefstal moet braakschade aantoonbaar zijn.
                        terrorisme is niet gedekt.

huidige verzekeringswaarde na taxatie en fiscale afschrijvingen geraamt op 30.000 euro. echter is men ook nog aan het bekijken wat aanschaf nieuwe apparatuur zal gaan kosten omdat je wel eens in de problemen kunt komen mocht je na 3 jaar iets overkomen als bedrijf zijnde en daardoor je bedrijvigheid niet meer kunt uitvoeren.

de verzekering gaat echter uit van de economie waarde indien er een schade wordt geclaimed. Dit kan dus inhouden dat apparatuur meer of minder afschrijft.
                        de belasting geeft voor electronische apparatuur 5 jaar op, verbruiksartikelen 3 jaar, zo ook pc, laptop en vele overige inventaris.

jaarpremie zal op een 900 euro liggen.

apparatuur vanuit inhuur wordt niet meeverzekerd. Dit is onmogelijk te doen.
                        of je moet een hele vette premie willen betalen.

Is dit een faire prijs, wat zijn jullie tegengekomen, welke voorwaarden werden gesteld enz enz.
                        De voorwaarden zou ik een deze dagen toegezonden krijgen. (boekwerk)

graag hoor ik jullie meningen.
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...