Verzekering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • william hunt
    • Jan 2005
    • 10

Verzekering

Hallo
    Hoe zit dat met verzekering?
    Hebben jullie allemaal een verzekering?
    Ik veronderstel dat BA wel een must is voor als er iets gebeurd zoals een lichtbrug die 'omvalt'
    Maar een verzekering alle risico tegen alle schade en zo? hebben jullie dit? is dit betaalbaar?
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Ik heb alleen een verzekering voor diefstal/vandalisme/schade
    Voor de rest (nog) niks extra's

Kost +/- 100 euro per jaar tot bedrag van 5000 euro dacht ik uit me hoofd

Vraag 't anders na bij je verzekeringsagent

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Ja, het is inderdaad verstandig op zijn minst een wettelijke aansprakelijkheid voor bedrijven te nemen, áls iemand die voor je is aan het werken (of jezelf) dan schade veroorzaakt (of je truss valt om, wat niet te hopen is natuurlijk), ben je er tenminste voor verzekerd.

Verder is mijn ervaring dat verzekeringen voor diefstal / transport en dergelijke vaak niet bruikbaar zijn voor onze tak van sport. Meestal zijn deze aan dermate onhandige beperkingen onderheven dat je ze evengoed niet af kunt sluiten (bijv. transport: alleen verzekerd tussen 08:00 en 20:00, buiten die tijden alleen achter door politie goegekeurd hekwerk), ik vraag me dan ook af op wat voor verzekering DjFx hierboven doelt.

Dat zijn in ieder geval míjn ervaringen, ikzelf heb dus alleen WAvB (AB), maar ik ben dan ook free-lancer en geen verhuurbedrijf.

Succes ermee!
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• DjFx
        • May 2004
        • 307

Uhm, als ik me niet vergis buitenhuise schadeverzerkering (zegmaar)

Handig als je show xx aantal uren van te voren opbouwt

Comment

• maarten geurts
          • Dec 2004
          • 53

Ik heb een instrumenten verzekering bij de Amev die alle schades, diefstal en dergelijke dekt. Bevalt prima, heb al een keer iets defect gehad, laten repareren en het werd vergoed. Let wel, het is geen aansprakelijkheidsverzekering verzekering maar een verzekering voor alle apparatuur.

Comment

• DJP-BIM
            • Jan 2004
            • 289

Originally posted by DjFx
            Uhm, als ik me niet vergis buitenhuise schadeverzerkering (zegmaar)

Handig als je show xx aantal uren van te voren opbouwt

heb je dat via je ouders lopen?

ik heb zelf alleen een aansprakelheids en rechtsbijstand verzekering.
            handig als je iets sloopt bij de klant thuis,

maar een buitenhuisze schade verzekering lijkt mij ook wel ideaal,
            maar kan het bedrag eerlijk gezegd niet geloven
            bimshowequipment.nl

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

djfx zou jij de algemene voorwaarden willen sturen?? Ik heb namelijk ook wel oren naar zo'n verzekering. Hoe heb je dat gedaan met die 5000euro? heb jij alle aankopen bij de verzekering gedropt met aankoopbewijzen en de afschrijving? Ik heb namelijk ook wel eens geinformeerd naar een dergelijke verzekering maar kom niet echt ver, weet je wat het kost?? dan moet je snel aan een 25 tot 35% denken van je nieuwwaarde per jaar. Een inboedelverzekering gaat nog,mits je je aan een aantal eisen houdt. Maar het idee dat je iets terug krijgt nadat het kapot is gegaan, lijkt mij erg sterk. Want als je een beetje apparatuur hebt wordt het niet meer gezien als hobby matig bezig zijn en dan kom je uit bij bedrijvenverzekeringen. En dan nog kun je die alleen afsluiten als je daadwerkelijk een bedrijf hebt. maar ik ben benieuwd hoe jij het hebt gedaan, misschien leren wij er wel van.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• william hunt
                • Jan 2005
                • 10

bedrag tot 5000 euro :s
                wij zitten nu al boven de 25.000 euro
                iemand een betaalbaar alternatief?

Comment

• SpaceyDeeJ
                  • Sep 2001
                  • 876

5000 euro klinkt als een verzekering voor particulieren die er een leuke hobby bij hebben. Idd hobby, want als je een beetje bedragen voor een leuke computer optelt, zit je ook zo aan dat bedrag.

Een bedrijfsaansprakelijkheids verzekering is niet alleen aan te raden, maar een must, cq verplichting voor iedereen die iets boven de vloer optilt cq neerzet. Denk daarbij aan een lichttrusje op statief, carré boven de dansvloer, maar ook kerstlampjes in een zogenaamd brandvrije nepkerstboom. Of natuurlijk dat topje van je speakerset die je met een paaltje bovenop je sub zet.

Elke schade die voortvloeit uit een ongeval, hobby matig of bedrijfsmatig zal in eerste instantie op diegene worden verhaalt die het voorwerp heeft opgehangem cq neergezet. het is aan jou om te bewijzen of jij je werk goed gedaan hebt.

Bij een Aansprakelijkheidsverzekeringen moet je als ondernemer hele gesprekken met een verzekeringsagent doorstaan, hierbij wordt een complete doorlichting gemaakt van jouw financiele gebeuren zoals omzet en balans, plus gaat men kijken ( en dat is weer erg krom) of je arbo verantwoord bezig bent. Wat heb je aan opleiding, cursus en ervaring en hoe stuur jij eventuele medewerkers aan en begeleid en controleer je ze...

Op basis hiervan brengt men de polis ondr, bij meestal vrij grote verzekerings maatschapijen zoals Nationale Nederlanden en ABN-Amro

Kortom geen pretje, maar wel een must voor het geval dat....
                  Overigens schijnt ook de controlle hierop aan het toenemen te zijn.. U is gewaarschuwd

Overigens ben ik altijd geïnteresseerd in dergelijke algemene voorwaarden, sommige lijken zo krom, maar als je erg goed doordenkt, zijn ze vaak lang zo gek nog niet...
                  Last edited by SpaceyDeeJ; 07-01-06, 02:30.
                  cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

Nou, voor mijn aansprakelijkheid heb ik niets hoeven doen van allees van SpaceyDJ hierboven zegt. Ik kan natuurlijk niet over anderen oordelen, die van mij loopt bij Klaverblad-verzekeringen, 100 euro per jaar, afgesloten via een assurantie-kantoor. Ik hoef alleen maar jaarlijks mijn omzet door te geven.
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• DJP-BIM
                      • Jan 2004
                      • 289

inderdaad, puur een gesprek met mijn verzekering en het was rond,
                      geen financiele inzage, geen arbo-gesprek etc

dus wat hierboven staat klopt weinig van
                      bimshowequipment.nl

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

en wat ben jij dan als ik vragen mag?? ben je een bedrijf die staat ingeschreven bij kamer van koophandel? Ik heb hier namelijk een heel ander bedrag dat moet worden betaald, gaat allemaal via de rabobank, (interpolis) En is dan alleen bedrijfsaansprakelijk en rechtbijstand.
                        over die 5000 euro vind ik ook een grote vraagteken? Jij hebt jouw spullen verzekerd voor een bedrag van 5000 euro? Hoe gaat dat dan met afschrijving, uitbreiding enz.? Maar nog bij zo'n bedrag zou een nominale premie veel en veel meer zijn. En dan zou het erom gaan dat wanneer je spullen allemaal moeten worden vervangen dat je 5000 euro krijgt? Kun jij dit misschien nader uitleggen wat je precies hebt verzekerd en hoe?
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• SpaceyDeeJ
                          • Sep 2001
                          • 876

Originally posted by DJP-BIM
                          dus wat hierboven staat klopt weinig van
                          Vind dat je een beetje korm door de bocht komt, vermoedelijk is onze opzet van bedrijvigheid ook totaal anders.

Idd,. 100 euro premie tot een bedrag van 5000 euro, maar denk na, dat geeft dus meteen al die insteek aan van de originele poster. Hobby matig !
                          Als er bij ons voor 5000 euro aan materiaal zou staan, hadden we geen opslag loods nodig gehad, had ik geen vrachtwagen nodig gehad, geen alarminstallatie hoeven aan te leggen en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Alles leuk en wel, maar voordat men hier een beschuldiging doet of een verhaal onzin is of niet, zou men eens even beter moeten gaan nadenken.. en dat mis ik een beetje bij sommige antwoorden
                          Last edited by SpaceyDeeJ; 08-01-06, 16:40.
                          cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• DJP-BIM
                            • Jan 2004
                            • 289

zet er dan ook bij op welke manier je je bedrijf voert,

een groot licht & geluids bedrijf zal ongetwijfeld meer kwijt zijn aan alles.

maar een drive-in show die alles op safe speelt zal minder kwijt zijn.

ik kom nogal eens krom uit de bocht hiervoor mijn excuses, maar sommige zijn ook niet echt duidelijk.

de insteek hobby matig is hier niet van toepassing, want dan had ik het lekker bij mijn ouders op de polis gezet,

@ tf, bedoel je mij of djfx,
                            ik ben ingeschreven en heb verzekering bij interpolis
                            bimshowequipment.nl

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

djp welke verzekering heb je dan en hoe is deze geregeld? Heb jij hier dan de voorwaarden van?? Ik zelf ben nu ruim een jaar proff. bezig maar heb mijn apparatuur niet kunnen verzekeren, domweg omdat dit niet te betalen zou zijn. Daarom juist zou ik graag willen weten hoe en welke verzekering die bij jou in elkaar zit.

djfx voor jou dezelfde vraag vooral om die 5000 euro
                              groet jorrit
                              Last edited by Watt Xtra; 08-01-06, 21:23.

Comment

Working...