Mackie C-300

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Mackie C-300

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie, maar over deze speaker is nog steeds weinig te vinden...

Heeft er iemand ervaring met deze speaker? Want ik wilde deze misschien gaan aanschaffen. Bij f**db**k is de C300 namelijk in de aanbieding voor een leuke prijs.

Wie heeft de C300 al eens naast de SRM450 gehoord? Wat zijn de verschillen? Ik las dat de SPL max. van de C300 ongeveer 3 dB lager is dan bij de SRM450.

Of is het misschien beter om door te sparen, en 2x EV SX300 aan te schaffen ipv C300?

Ik heb al 2x SRM450 in mijn collectie, echter in sommige situaties is het toch handig om nog 2 passieve speakers erbij te hebben.

Ik twijfel dus tussen:

2x MACKIE SRM450
    2x MACKIE C300
    2x EV SX300

Graag jullie ONDERBOUWD advies?!?
    Zuid-Limburg
  • Dyna-freak
    • Nov 2005
    • 50

Dat zou ik ook graag eens willen weten. Misschien is het leuk om een HKaudio PR115 aan het lijstje toe te voegen? Deze kost net zoveel bij Feedback als de C300.
    Have a break, have a Dynacord Cobra set!

Comment

• Dyna-freak
      • Nov 2005
      • 50

Nou jongens, niet allemaal tegelijk!
      Have a break, have a Dynacord Cobra set!

Comment

• Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

De HKaudio PR115 zou ik niet doen, klinkt veel te schel (vind ik) Kan je beter kijken naar die c300 of de ev sx300. (Beide niet gehoord)
        Last edited by Speakertje; 09-01-06, 22:11.
        M.v.g. Sander
        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Originally posted by Speakertje
          Zou ik niet doen, klinkt veel te schel (vind ik) Kan je beter kijken naar die c300 of de ev sx300. (Beide niet gehoord)
          Speakertje, heb je gedronken of een ander genodsmiddel genomen misschien
          citaat "" C300 zou ik niet doen , klinkt veel te schel
          daarna zeg je , je kan beter kijken naar de C300 enz... ""
          Het leuke is , je hebt ze beiden niet gehoord !!!
          Sorry hoor !!!
          In de west vloaderen zeggen ze
          oe je mule
          sis
          Last edited by sis; 09-01-06, 21:43.
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Excuus meneer Sis, ik bedoelde dat ik de HKaudio PR115 niet zou doen, deze heb ik wel degelijk gehoord.

Die c300 of de ev sx300 heb ik niet gehoord vandaar dat ik daar ook geen mening over heb, maar wel ben ik van "mening" dat deze in het beter markt segment horen.

Voor de duidelijkheid heb ik mijn vorige post veranderd, zodat daar geen misverstand over kunnen ontstaan
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Didier
              • Aug 2002
              • 323

Misschien kan de Moderator dit TOPIC verplaatsen naar het LIVE-forum.
              Wellicht past het daar beter en krijgen we meer reacties?
              Zuid-Limburg

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 649

Ik heb de C-300 gehoord en werk zelf veel met de SRM450. Ik vind de C300 een bijzonder leuk speakertje voor het geld. Ga je hem vergelijken met de SRM450 dan is mijn subjectieve mening dat hij wat "dunner" klinkt als de SRM450.Met "dunner" bedoel ik wat minder druk in het laag, en ook het hoog klinkt niet zo vol hoewel het ook niet echt schreeuwerig te noemen is.
                Dit zal ook met gehoorgewenning te maken hebben.IK heb hem jammer genoeg niet echt aan de tand mogen voelen, maar heb het idee dat met een beetje EQ-en er meer inzit.

Comment

• Didier
                  • Aug 2002
                  • 323

Ik heb laatst een passieve SX300 naast een SRM450 gehoord (beiden fullrange). Wat me meteen opviel was dat de SRM450 veel warmer, voller en harder klinkt. De SX300 vond ik zelfs zeer magertjes klinken. Wellicht dat dit met een sub eronder anders is, maar dat heb ik toen niet kunnen testen.

Nu vraag ik me af of dat verschil ook zo duidelijk is tussen de SX300 en de C300?

Zelf heb ik 4x SRM450 (made in italy) waar ik zeer tevreden over ben. Ik zou graag willen weten wat qua klankbeeld en volume het verschil is tussen de C300 en SRM450? Is er ondertussen misschien wel al iemand die de C300 wel aan de tand heeft gevoeld?
                  Last edited by Didier; 29-06-06, 12:27.
                  Zuid-Limburg

Comment

• dj_bob
                    • Aug 2005
                    • 112

Ik heb de c300 bij de f**db*ck gehoord en vergeleken met de JBL JRX-115 en de Cerwin Vega INT-152. Mijn conclusie: de c300 heeft veeeeeel minder laag, dan de andere twee. Maar de c300 vind ik wel een stuk zuiverder klinken. Maar omdat ik voorlopig nog niet van plan ben/was om subs te kopen viel de c300 af. De cerwin Vega en de JBL vond ik vrijwel hetzelfde klinken, ik heb uiteindelijk voor de JBL gekozen omdat deze iets compacter is (ik moet er een trap mee op naar m'n kamer)
                    Dus als je meteen wil investeren in de bijbehorende subs zou ik de c300 nemen, wil je dit niet zou ik voor een 15" gaan.
                    Last edited by dj_bob; 29-06-06, 17:01.

Comment

Working...