fuif voor doven en slechthorende

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gieforce
    • Sep 2003
    • 17

fuif voor doven en slechthorende

Ik ben als chinese vrijwilliger aangeduid om de technische kant van een fuif voor doven en slechthorende te verzorgen. Om eerlijk te zijn, heb ik hier geen kaas van gegeten. Ik was aan het denken van bastonen door te sturen naar een soort van zwevende dansvloer, zodoende de gasten deze tonen kunnen voelen. Is dit technisch realiseerbaar, of hebben jullie andere hints en tips ?

Alvast bedankt
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

Zoiets heb ik als is vaker op jeugdjournaal gezien ofzo. Toen kreeg ieder kind een ballon om vast te houden, de ballon ging trilllen door de muziek, en zo voelden de kinderen de muziek. het ging hier wel om een concert en geen fuif.
    Licht is altijd zwaar.

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Dit is echt een vak appart, misschien een idee om dit over te laten aan mensen die hier ervaring mee hebben?
      Er zijn bijvoorbeeld speciale installaties te verkrijgen waarmee de slechthorenden de muziek toch aardig kunnen volgen.
      Aangezien de echte doven (en toch ook wel de slechthorenden) de muziek voornamelijk moeten voelen is veel laag in elk geval wat je moet regelen.
      Wat was precies jouw idee met de zwevende vloer?
      Mag de rest van de bezoekers hier geen last van hebben, misschien omliggende woningen?
      Anders lijkt het mij dat je gewoon voor een aantal goede subjes moet zorgen.
      We're ready to party, are you?

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

Misschien met stage shackers? (SA heeft deze in hun assortiment gehad volgens mij)
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• speakerfreak
          • May 2002
          • 1446

Met genoeg subjes en een lekker los vloertje krijg jij de bas uiteraard wel voelbaar, maar is dat genoeg voor die mensen?
          Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Als er slechthorenden tussen zitten hebben ze misschien wel een hoorapparaat? In dat geval zul je een ringleiding moeten voorzien om het geluid in de zaal uit te zenden. Dit bestaat meestal uit een draad die rondom de zaal wordt gespannen en die aangesloten wordt op een speciale versterker die deze grote lus aandrijft. De zaal is dus in feit de kern van een reuze luchtspoel. Door een schakelaartje op het hoorapparaat te verzetten reageert het hoorapparaat op dit magneetveld en hoort de blinde dus in feit dit magneetveld.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sd_2
              • Dec 2005
              • 134

De dove jah....

Excuses voor dit onnodige en onzinnege reactie op een toch wel serieus onderwerp.

Heb er zelf ook echt geen kaas van gegeten.

Veel succes ermee, Dennis

Comment

• FINCH
                • Nov 2000
                • 34

Ik heb eens op een dergelijk evenement hand en spandiensten geleverd in de voorbereidingen. Stichting Skyway heeft in het verleden reeds enkele evenementen voor doven (en horenden) georganiseerd. Op www.senseweb.nl vindt je meer informatie over het evenement Sense, dat ongeveer twee maal per jaar plaatsvindt. Neem anders eens contact met hen op.

Misschien dat ik je alvast een aantal ´tips´ kan meegeven:

- Denk vooral aan het visuele aspect, in de zin van decoratie, maar zeker ook projecties die aan de muziek gerelateerd zijn. Wees creatief en bekijk de mogelijkheden voor interactie in de decoratie.
                - Er bestaan apparaten (buttkickers) die geluid onder een bepaalde frequentie omzetten in versterkte trillingen. Monteer deze onder een podium en je hebt je vibraties.
                - Programeer vocale muziek en laat de teksten door gebarentolken vertalen.
                - Een niet geheel onbekend verschijnsel op diverse grote en kleine evenementen: een aromajockey (google moet je er ongetwijfeld een aantal kunnen wijzen, bijvoorbeeld ODO7).

Succes ermee!
                Groeten Wouter

Comment

• tomstertje
                  • Jan 2006
                  • 1

Ik heb er veel ervaring mee voor doven en slechthorenden te draaien,
                  ben lid van de landelijke technische commissie van de Nederlandse Vereniging van Doven en Slechthorenden,
                  heb er ook de juiste spullen voor,
                  mail of bel me anders maar even,
                  of kijk om mijn website onder feesten:
                  http://www.gewoondeleukste.nl/feesten/ringleiding/

Comment

Working...