Muziek-laptop incl DMX controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tja
    • Dec 2005
    • 5

Muziek-laptop incl DMX controller

Hallo allemaal,

sinds enige tijd verkoop ik muziekcomputers en ik ben van plan dit systeem in een laptop te gaan verwerken. Het hele systeem wordt dan geleverd in een koffer zodat je kan neerzetten, openklappen, 3 stekker erin kan drukken en gaan.

Het systeem omvat:
    PCDJ Red en 5000 titels (legaal)
    512 of 1024 kanaals DMX controller
    eventueel visuele effecten of clips

Wat vinden jullie ervan?
    Last edited by Roeltej; 23-03-06, 18:35.
  • timleurink
    • Mar 2005
    • 121

Hoi Tja,

het systeem waar je over praat klinkt leuk, maar wat is de meerwaarde dat de klant dit systeem bij jou gaat kopen?
    De mp3 kun je legaal rippen vanaf een originele cd, maar heb je er wel rekening mee gehouden dat wanneer je deze door verkoopt je hier ook rechten over moet betalen.
    Hoe zit het met het up 2 date houden van alle muziek? Is er een mogelijkheid om bij jou een abonement af te sluiten dat er maandelijks mp3 worden opgestuurd?
    Garantie? etc....
    Ik denk dat voor de verkoop er veel meer bij komt kijken dan dat je denkt.
    Ik heb er verder ook weinig verstand van maar ik zou het bij eigen gebruik houden...

Groeten Tim

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

citaat:Geplaatst door tja

Het systeem omvat:
      PCDJ Red en 5000 titels (legaal)
      512 of 1024 kanaals DMX controller
      ...
      ik denk niet dat als dit systeem op fuiven gebruikt wordt, dat dan de DJ niet echt blij gaat zijn dat de LJ aan zijn pc zit en dat de LJ niet blij zal zijn als de DJ aan zijn pc zit!

of zie ik het verkeerd?

greetzzzz
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• tja
        • Dec 2005
        • 5

Hey Tim,

ik koop mijn muziek in via een bedrijf die een officiele verkoop/verhuurlicentie van de buma stemra en NVPI, dus daar zit het probleem niet meer in. Ik verkoop dit systeem overigens al, alleen niet in laptop vorm. De updates kun je dan ook maandelijks, 2 wekelijks of via internet verkrijgen.

wat betreft het dj/lj verhaal. Het systeem geeft de volgende meerwaardes het geeft. Allereerst is het systeem goedkoper in aanschaf dan de muziek, de afspeelapparatuur en de dmx controller los kosten. Ten tweede is de meerwaarde dat 1 persoon zowel licht als geluid kan bedienen (eventueel vol-automatisch). Mocht je dan toch met 2 personen willen werken is de DAC-2 controller, welke bijgeleverd is, een uitkomst. Hiermee kun je muziek zoeken, cue'en afspelen etc etc. op drie staat natuurlijk het gebruiksgemak. 2 stekkers en je bent klaar. Op vier eventueel de service en garantie, allemaal op één adres.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik dat graag!

Comment

• run forward drive in show
          • Mar 2006
          • 2

laptop

de spontanitijd is helemaal verloren met een pc en wat doe je als een pc vast loopt wat dan weg muziek laat mij maar met cd en md werken

Comment

• Mark-LED
            • May 2004
            • 822

Ik gebruik ook een pcdj pakket en naar alle waarschijnlijkheid binnenkort ook een dmx via pc pakket. Mijn mening is: gescheiden houden! Stel je voor dat de software van je dmx pakket opeens alle bronnen van je laptop opslurpt omdat je lichtman iets speciaals doet. Wat doet je geluid dan? Dat gaat haperen of bufferen, en dat is hoorbaar en er is op dat moment niks wat je ertegen kan doen.

Mijn mening: gescheiden pakketten aanbieden, 1 voor je pcdj pakket, 1 voor je dmx pakket. Ook niet combineren op 1 pc of laptop.

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Ook de kans op storingen van het licht op het geluid lijkt mij hierdoor toe te nemen. Ik probeer het licht en geluid altijd zo veel mogelijk op verschillende groepen aan te sluiten en dat is hierbij dus al niet meer mogelijk.

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

Originally posted by MarkRombouts
                Ook de kans op storingen van het licht op het geluid lijkt mij hierdoor toe te nemen. Ik probeer het licht en geluid altijd zo veel mogelijk op verschillende groepen aan te sluiten en dat is hierbij dus al niet meer mogelijk.
                dat maakt niet uit, stuurt alleen signaal uit, geen stroom ofzo...

Ik heb ook zoiets van lekker gescheiden houden, hebben wij ook, 2 pctjes, je wil geen gekke dingen op de achtergrond hebben draaien als je met muziekspul werkt, bij licht zou het evt nog kunnen. Visualisatiespul moet je al helemaal niet met muziek doen, dat wil soms nog weleens behoorlijk wat van pc eisen, vind geluid niet zo liev...
                Dac-2/3 is natuurlijk leuke extra, maar dan nog, lekker die lichtsoftware weghouden.

Vind laptops trouwens best irritant voor geluid, iedere keer berg kabels aansluiten en als je externe controller hebt helemaal...
                Vitality Show

Comment

• extremebottens
                  • Mar 2006
                  • 153

Ik zou muziek en licht ook gescheiden houden, ik gebruik zelf het soundgraph D-vinyl systeem. Het voordeel hiervan vind ik dat de controller ook meteen geluidskaart is, deze plaats je in je 19" rack sluit je aan op je mixer en je hoeft ter plekke alleen een USB kabel aan te sluiten.

Alleen de software vind ik slecht! Je kunt vanuit de software niet op je schijf zoeken naar nummers!! Alleen wanneer je ze in een playlist hebt staan kun je zoeken naar die nummers, maar een playlist heeft ook weer een beperking hoeveel nummers daar in passen (volgens mij 99).

Is er nog een nieuwe controller op de markt verkrijgbaar waar controller en soundcard verenigd zijn in één apparaat? Qua kabels is dit namelijk ideaal.

Samenvattend, gescheiden houden en het liefst een controller die tevens geluidskaart is dan kun je deze inbouwen vlak bij je mixer. Daarnaast een controller voor DMX die ook meteen de DMX interface is, deze inbouwen in je lichttafel (naast het reserve conventionele systeem) en dan hoef je dus maar 2 usb kabels te trekken naar een losse flichtcase waar je 2 pc´s in kunt zetten.

Wanneer je ook nog je toetsenbord en muis via USB doet kun je een usb hub gebruiken en je hele bediening en pc gescheiden houden (niemand wil een pc op zijn draaitafel, die kan dan mooi op de grond) en moet je minimaal kabels trekken.

Ik denk dat je het zo practisch mogelijk moet houden, licht en geluid wel gescheiden en i.p.v. laptops gewoon pc´s moet gebruiken (scheelt ook een hoop centen en bij schade makkelijker en goedkoper te repareren).

Groetjes,

Martin Ottens

Comment

• Rookie
                    • Nov 2004
                    • 104

Hbe je dit systeem al eens geprobeerd om een dj muziek te laten draaien en ondertussen nog wat licht sturen en wat visuals. Ik heb al pc's voor minder zien happeren en dit vooral zeer ambetant als dit op je muziek uitwerkt en hij zo even blijft hangen.
                    Dus je zal toch wel een aardig pctje voor zien dan?

Grtzzz
                    Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• pico-bello
                      • Mar 2004
                      • 6

Ik gebruik de pc voor zowel PCDJ en Sweetlight (DMS software) en dit gaat prima ! Geen enkel probleem, mits krachtige PC natuurlijk !
                      Ideaal voor 1 DJ / LJ !

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

Een "alles in 1" systeem zou zeker niet mijn voorkeur hebben. Zoals sommige al hebben aangegeven is het fijn om zaken redundant te hebben. Als mijn pc hapert, kan ik overstappen om mijn dubbele cd-speler, als mijn lightcontroller hapert, zet ik de T4bar's op auto.

Het kan best zijn dat het systeem prima werkt, maar de mogelijkheid op iets terug te vallen is veel ( gemoedsrust ) waard.

Comment

Working...