Pioneer probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Pioneer probleem

mijn Pioneer DJM500 geeft problemen.

tijdens het draaien gingen alle lampjes branden en viel hij uit.

nadat ik weer aan de powerknop opnieuw aanzet gaat ie aan.

Dit is een paar X gebeurt. Ook is de geluiodskwaliteit achteruit gegegaan.

Iemand ervaring met dit probleem

• VERVALLEN

Gebrek aan onderhoud? Stof, te weinig koeling ???

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Tja dat is een goeie vraag ! Nee hoor, onderhoud is goed ( elke 2 maanden een servicebeurt omdat er dan ook gelijk een fader of potmeter vervangen wordt. Hij wordt wel warm maar niet overdreven warm, ik hoor van andere dat het een van de Pioneer kwaaltjes is.

Op dit moment werkt hij weer maar valt iedere X uit. Tijdens het draaien lichten alle LEDlampies op en dan valt het geluid weg Als je hem dan weer aanzet speelt ie vrolijk door.

Ook geeft hij een ander geluid als normaal ( nog slechter ) en een verschil tussen links en rechts.

Dit gebeurt op alle vier de kanalen dus ik zat te denken aan dat de Master fader een sluiting heeft ofzo maar omdat ik al veel verhalen hoor dat het een PIO kwaal is heb ik mijn twijfels hierover

Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt wel dat ik regelmatig de faders en potmeters moet vervangen. ( gaan snel kapot )

Zit nu te overwegen om toch met Pio te stoppen en iets anders te nemen.

Qua klank ben ik er ook niet tevreden over ! vervormd snel ( je kent het wel ) ook een bekend fenomeen van Pioneer hoewel er verschillende meningen over zijn !

Comment

• Victor
        • Aug 2000
        • 54

Als het ding zó vaak opengaat voor vervangen van faders zou het me niet verbazen als er ergens een connectortje losligt of iets is afgebroken ofzo.
        Groeten,
        Victor Noordland

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Ik neem aan dat diegene die hem repareert bij een servicebeurt wel zal zien dat er iets niet goed zit.

Maar goed. Laat hem maandag ff nachecken en ben benieuwd wat de schade is.

Comment

• SpaceyDeeJ
            • Sep 2001
            • 876

Dit klinkt als kapotte voeding oid, elco of zo >
            cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

Working...