Nieuwe MACKIE series...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Nieuwe MACKIE series...

Heeft er al iemand ervaring met de volgende mackie's?

Passief:
    S215, S225

Aktief:
    SR1521z, SR1530z, SR1522z

Zitten hier weer de "slechtere" speakers in met "MADE IN CHINA", of is Mackie toch weer terug met de "oude" goede speakers?
    Zuid-Limburg
  • eddie
    • Nov 2004
    • 169

Hallo, ik denk dat het made in china speakers zijn, vroeger was het RCF,
    ik dacht mij ook ls. van deze serie aan te schaffen, maar het probleem
    zit hem in de spreiding 90° dus, ik heb dit aan de invoerder gevraagd
    en hij heeft mij gezegd om de topkasten op mekaar te zetten, maar hoe
    je dit moet doen zonder vliegstrips is mij ook niet duidelijk, daarop
    zei de invoerder: het is geen systeem om het sportpaleis te versterken
    Ik heb geinformeerd naar de RCF 4PRO reeks, zelfde prijs , ongeveer
    zelfde rendement, maar met vliegstrips, en de kasten zijn beter beschermd, mackie ziet er zo een beetje hifi achtig uit.
    Ik kan u aanraden de 4pro 7001 geweldig rendement, zodanig dat er 4 bas-
    kasten onder moeten
    succes en groeten eddie

Comment

• VERVALLEN

Gebruikt mackie niet EAW speakers?

Comment

• oversound
        • Dec 2003
        • 218

citaat:Gebruikt mackie niet EAW speakers?

Nee Eaw en Mackie gebruiken RCF speakers
        Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• eddie
          • Nov 2004
          • 169

sinds mackie en rcf weer appart werken, gebruikt mackie dus geen rcf
          luidspr. meer, EAW gebruikt nog andere merken dan rcf alleen, het is
          wel zo dat eaw en mackie van dezelfde groep zijn, daardoor zijn de
          nieuwste sets van mackie ook ontworpen door mensen van EAW
          groeten eddie

Comment

• Blackhat1977
            • Dec 2005
            • 8

Ik heb gisteren twee gloednieuwe SR 1530Z speakers aangesloten op een 1402 VLZ-pro mengpaneel en na een uurtje zachtjes proefdraaien schoot één van de speakers in de protectie. Ik ben er nog niet achter wat de oorzaak is. En de protectie gaat ook niet uit.... probleempje dus....

Heel vervelend.....

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Ja, vervelend inderdaad...http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...ad.php?t=16131
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

Originally posted by eddie
                sinds mackie en rcf weer appart werken, gebruikt mackie dus geen rcf
                luidspr. meer, EAW gebruikt nog andere merken dan rcf alleen, het is
                wel zo dat eaw en mackie van dezelfde groep zijn, daardoor zijn de
                nieuwste sets van mackie ook ontworpen door mensen van EAW
                groeten eddie
                Mwah meer dat EAW custom made RCF gebruikt, maar ook wel andere merken. Geld trouwens ook voor soundProjects, daar heeft ook een tijdje RCF en Beyma in gehangen.

RCF en Mackie zijn al een tijdje uit elkaar, en sinds die tijd worden er OEM china speakertjes in de Mackie kasten verwerkt.

Jammere is wel dat er maar 1 serie is die wordt ontworpen door een paar EAW kereltjes, en ga er maar gerust van uit dat dit een afbaksel is van EAW. En je ook zeker geen EAW prestaties hoeft te verwachten!

Hoewel ik wel moet zeggen dat die serie zeker niet slecht klinkt! ( demotje bij een dealer gehad )
                lala..

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Kortom: de naam zorgt weer voor de faam. Maar of deze terecht is?...

Comment

• Rv
                    • Feb 2001
                    • 1086

Heren,

ik heb behoorlijk gezocht hier maar niet gevonden ... zijn er toch mensen die nu wat gebruikerservaring hebben met de Mackie SA1530z ??

Ik zou er komende week graag 2 aanschaffen, maar zijn jullie (afgezien of er nu RCF of niet inzit) tevreden? Betrouwbaar? Luid? Stand-alone te gebruiken of moet er altijd een sub onder?

Ik twijfel tussen een setje met 2 SRM450 en 2 SWA1801z of nu 2 SA1530z en later daar nog 2 subs bij ( de SWA2801z) ...

Qua vermogen opgegeven door Mackie kan ik best voor de SA1530z kiezen (1300W) ... maar ... ge kent dat, zou toch graag horen wat gebruikers al hebben ervaren ...

bedankt!!
                    Last edited by Rv; 02-06-08, 09:10.
                    ____
                    Rv.
                    ____

Comment

• LJ TDD
                      • Oct 2005
                      • 31

Heey

Je weet dat mackie net een nieuwe serie heeft uitgebracht namelijk de sr 450 v2 en de srm 350 v2
                      ... koekje derbij

Comment

• Zweef
                        • Jul 2008
                        • 4

dat Mackie de V2 uitgebracht heeft voor de 350 en de 450 betekent wel dat de "oude" serie goedkoop de deur uitgaat. Weet iemand het verschil tussen nieuw en oud? behalve dat de nieuwe blauw is en de oude grijs?

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Was de oude niet met goede componenten en de nieuwe met el cheapo Chinese?
                          Was de oude niet goed van klank en de nieuwe al een stuk minder?
                          Volgens mij is er hier op dit forum al eens e.e.a. over verteld geweest -> zoekfunctie?
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Smit-PA
                            • Oct 2006
                            • 63

ik werk zelf met de mackie [FONT=Arial]S408 en de S410.[/FONT]
                            [FONT=Arial]ook de jongens van EAW hebben er aan meegeholpen.[/FONT]
                            [FONT=Arial]Moet zeggen dat de kleine speakertjes me niks niet tegenvallen.[/FONT]
                            [FONT=Arial]Zowel bij disco als live kunnen ze hun mannetje staan.[/FONT]

[FONT=Arial]Stappelen gaat heel er mooi, alle pootjes zijn netjes ingevreest en staat echt als een huis.[/FONT]

[FONT=Arial]Ook vliegen is mogelijk, zowel horizontaal en verticaal. [/FONT]

[FONT=Arial]Persoonlijk moet zeggen dat dit echt een hele goede lijn vind voor dat geld.[/FONT]
                            Geluid is een levenswijze.
                            Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

Working...