Zijn er wel Kleine shows?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tristan
    • Oct 2004
    • 121

Zijn er wel Kleine shows?

Zelf doe ik veel kleine shows ronde 75 man. Maar ik in van elke colleage alleen maar de grote dingen, zijn er wel mensen die kleine shows willen doen, of gaat iedereen liever voor de grote klussen.

De kleine klussen doe ik graag omdat ik het set achter in de auto doe, en zo klaar ben met opbouwen en vooral afbouwen, terweijl je toch die gezellig sfeer hebt.

Wat vinden jullie?
    tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort
  • Bastisito
    • Sep 2004
    • 185

Kleine showtjes kunnen minstens zo leuk zijn! Meer intien en contact met 'publiek' meestal. Doe ik ook graag.
    Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• timleurink
      • Mar 2005
      • 121

Het ligt precies aan welke sfeer er is. Soms zijn de kleine klussen nog leuke dan de groten.
      Maar als een grote klus leuk is vind ik hem leuker dan een kleine klus :-)
      Dus ik ga voor de grote klus.

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Kleine klus of grote klus, maakt me niet zo heel veel uit, beleef aan allebei plezier, alhoewel ik een voorkeur heb voor de grotere klussen, dan kan je laten zien tot waarin je werkelijk in staat bent.

Comment

• djnoegi
          • May 2005
          • 40

Ik denk dat kleine klussen ook minder en minder voorkomen. Waar ik woon zie je bijna geen kleine feesten meer. Dit zal wel iets te maken hebben met de verzuring van de maatschappij zeker?

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

citaat:Geplaatst door djnoegi

Ik denk dat kleine klussen ook minder en minder voorkomen. Waar ik woon zie je bijna geen kleine feesten meer. Dit zal wel iets te maken hebben met de verzuring van de maatschappij zeker?
            Ik denk dat men steeds zuiniger omgaat met de portemonnai. Klanten willen steeds minder betalen voor een show, het is veel te snel te duur!

Toch jammer, want ik doe toch erg graag de kleine showtjes. Zoals al eerder genoemd is het een intiemer contact met het publiek. Ca. 100 man draait heerlijk. Daaronder wordt het langzaam aan TE klein. Vooral bij jongeren is dit erg vervelend, want die lijden al snel aan kuddegedrag. Als er één wegloopt, lopen er meer weg en als het tegenzit geleidelijk aan loopt dan de dansvloer bijna helemaal leeg!

Ik doe met mijn eigen drive-in showtje klussen tot 200 man. 150 is voor mij het mooiste aantal.

Comment

• SpaceyDeeJ
              • Sep 2001
              • 876

Wij draaien zowel kleine als grote shows. Echter denk ik dat de meeste kleine shows zo standaard zijn dat men daarom ze niet altijd meer laat zien...

daarbij is het praten over een grote show meer indrukwekkend dan een kleine, terwijl dat niets zegt over de sfeer op de dansvloer...

Ik doe beiden graag, of het nu een schoolfeest van 100-1000 man of een bedrijfsfeest van KPN Telecom voor 150 man is... elk heeft zijn charme
              cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Hier iemand die 99% kleine shows doet, klein als je spreekt qua bezoekersaantallen dan.

Het maakt mij niet zo heel veel uit of ik voor 50 of voor 1000 man sta te draaien, ervaring leert wel dat wanneer 10% mensen die een plaatje niet zo leuk vinden bij een feest van 50 man veel grotere consequenties heeft dan bij 1000 man...

Merendeel van de bruiloften en partijen die ik draai zijn 70-250 personen, ik doe het graag, grote voordeel is dat zo'n show met twee man te draaien is, met een beetje compacte set ben ik soms eerder ingepakt dan de gasten hun jas gevonden hebben

Wat versta ik onder klein...zie voorbeeldjes hieronder

groot:

Ik moet zeggen dat de kleine feestjes vaak moeilijker zijn om te draaien dan de grote feesten waar iedereen echt voor het feest komt, een bruiloftje waar 70% 80+ is, 20% beslist niet gaat dansen en 10% wel lekker wil feesten, dat zijn feesten waar ik een flinke kluif aan heb, maar wel l;euk als het lukt om het spul in beweging te krijgen.

leuke anekdote:
                Sta een keertje in een mooi slot te draaien, samen met een collega dj die ook wel van een feestje houdt, bruiloft van een engelse jongedame, portugese bruidegom, kortom...overkill aan nationaliteiten en mensen die mekaar al tijden niet gezien hebben.
                Hoogtepunt van de avond: yellow river...
                Ik ben spontaan heeeel lang naar de wc geweest, durfde mn collega niet meer in de ogen te kijken, anders zeken we echt in onze broek van het lachen, maargoed...ook die klant was tevreden, kwam boeking uit waar wel lekker gedanst werd...das toch wel waaraan ik mijn succes die avond afmeet...als ik terug wordt gevraagd dan wast echt goed, en gelukkig staan er nog steeds klussen in de agenda.

Comment

• Hermie
                  • Apr 2001
                  • 42

volgens mij is het pas echt een kunst om een klein feestje goed te doen. Bij de grotere doe je het eigenlijk vrij gemakkelijk al gauw goed.
                  Probeer bij een feest van 100 personen maar eens 60 op de vloer te krijgen, als dit lukt!!!!! ben je volgens mij goed bezig!!!!!!!
                  Grtz Herman

Comment

• Didier
                    • Aug 2002
                    • 323

75% van mijn opdrachten bestaat uit feestjes waar minder dan 100 personen aanwezig zijn. Dit heeft vele voordelen:
                    - alleen opbouwen en afbreken
                    - minder transportruimte nodig
                    - minder apparatuur nodig
                    - dus procentueel meer verdient.

(ik tel hetzelfde voor feesten van 50 tot 150 personen), want ben per slot van rekening toch de hele avond kwijt.
                    Zuid-Limburg

Comment

• GoTMoRe
                      • Aug 2005
                      • 350

Ik ben in principe alleen maar bezig op klusjes van -100man.

Enkele keer een wat groter festivalletje tot 250 ofzo.

Ook veelal met maat van me dat we gewoon wat spul neerkwakke op verjaardagen van bekenden om beetje sfeer te maken. Dan houdt het al op bij -30/40 ( meer van die huiskamer achtige feestjes dus )

Mja ik ben geen man vant draaien maar meer van de PA, ben behoorlijk bezig om op dat gebied meer klusjes te krijgen ( voor mij leuker aangezien ik totaal nie overweg kan met 2 cd spelers )

Maar het is altijd bere gezellig, altijd met leeftijdsgenoten en niemand die zeurt, daar doen we het tenslotte voor!
                      lala..

Comment

• Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

ook hier naast de grotere ook nog gewoon de bedrijfsfeestjes voor +/-150 pers.
                        Waarom geen foto's: het is meer standaard, en gaat daar om de sfeer en niet om de technische dingen. Maar we draaien ze hier ook nog gewoon.... Nouja, laat ze draaien dan, door dj's die daar beter in zijn dan ik zelf...

En idd, die showtjes zijn nog alleen te doen ook. Staat in n uurtje is weg in n halfuurtje.
                        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• eddy56
                          • Mar 2004
                          • 102

citaat:Geplaatst door Dj Mark

Kleine klus of grote klus, maakt me niet zo heel veel uit, beleef aan allebei plezier, alhoewel ik een voorkeur heb voor de grotere klussen, dan kan je laten zien tot waarin je werkelijk in staat bent.
                          Hoi, Kwa licht kun je dan laten zien wat je kunt, maar draai kunsten??

Ik bedoel, als je 600 man in een feest tent hebt, dan danst er altijd wel 3 a 400. bij 70 man, liggen de verhoudingen helemaal anders, en vond ik het altijd een stuk moeilijker de mensen te vermaken.

Greetz Eddy
                          Apogee, i\'m loving it!

Comment

• discomidway
                            • May 2005
                            • 140

Voor 1000 man draaien geeft gewoon een ontzettende kick en een mega gaaf gevoel.
                            Omdat jij min of meer de controle hebt over het feest.
                            Maar een bruiloft draaien voor 50 man en mee helpen om die mensen de dag van hun leven te geve is ook een mooi gevoel.

Maakt mij duzz eigenlijk nie zo veel uit.
                            Zo lang er maar een ontspannen sfeer hangt.
                            Heb een keer een bruiloft gedraaid waar de verhoudingen tussen de familie op zijn zachst gezegt slecht waren (lees een verkeerd woord en het was knokken)
                            Dan sta je daar met love is in the air.....

Comment

• Tristan
                              • Oct 2004
                              • 121

Na het lezen van alle reacties, ben ik als nog steeds voor kleine shows +/_ 75 man, het kost je meer moeite om ze aan het dansen te krijgen zoals al gezegd. En als het gewoon lekker gaat, ga ik zeker met een bevredigend gevoel naar huis.
                              Kwa op en afbouwen enz...
                              Ik neem een t-bar en een lucas1000 +XTc cdj1000, en dat werkt lekker, snel klaar.
                              Naar mijn idee vrij ideal en heel leuk om te doen.
                              tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

Working...