Op zoek naar nieuwe speakerset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MeGodYouDie
    • May 2004
    • 6

Op zoek naar nieuwe speakerset

DUs.. Ik heb een drive-in show, waar ik draai voor vrij uit een lopende feestjes... ik denk aan kinder feestjes ... instuif-en ... bruiloften..

Nu heb ik zon 2 jaar geleden mijn eerste speaker set gekocht op advies van iemand...
    Een dB technologies set.. destijds een Opera 41.15 sub en 2 Opera 110 Toppen.... Later zijn hier nog twee 110's bij gekomen...

Helaas voldoet de set eigenlijk niet aan mijn wensen... De bas is niet echt stevig waar ik met de nodige eqaulizing nog wel wat aan kon doen... de toppen clippen veeeel te snel.. en ze zijn op 70% van hun volle volume niet mooi van klank..

Of te wel, ik ben op zoek naar een nieuwe set ter vervanging van deze..
    Momenteel is deze set aktief .. maar dat is geen vereiste voor de nieuwe set.. Zelf bouwen is voor mij geen optie... en ik wil zeker niet boven de 2500 uit komen tenzij daar echt een hele goede reden voor is... Geen dap overigens, en dat is niet vanuit een vooroordeel maar vind ze gewoon ... Niet Klinken..

Ook vraag ik me een beetje af wat ik 2e hands voor deze set zou moeten vragen... Het is gewoon een goeie set .. alleen niet geschikt voor drive-in.. heb ze ook een aantal keer gebruikt buiten als omroep en binnen bij spraak... Dat was toppie .. nieuw prijs nu is 2100,-... destijds 2300,-... Wat zou ik er nu nog voor mogen vragen... Alles in goede staat alleen wat deukjes en krassen in het hout van de sub.

Wie Helpt mij .....

• Break the silence
    • Feb 2005
    • 50

Meestal ga je uit van het volgende: hogere kwaliteit = hogere prijs...

Als je eenzelfde bedrag te besteden hebt als over 2 jaar, zal je er op gebied van kwaliteit ook niet veel op vooruit gaan.

Kijk eventueel eens naar Mackie SRM450 met een SWA1801. Kom je ietsje hoger uit dan 2500 maar dan heb je ook wel wat. eventueel de kleinere broertjes SRM350 en SWA1501. Dan kom je met 2500 wel toe, maar daarmee heb ik geen ervaring

Comment

• Vervallen

ik heb nog een hoorn geladen set staan. Maar ik denk dat dat weer een beetje teveel van het goede is. Maar anders moet je maar een mailtje sturen

Comment

• LuPuS
        • Dec 2002
        • 457

Als je binnen het budget wilt blijven, kwalitatief gezien vooruit wil gaan, zelfde soort systeem wil hebben, dan moet je zeker eens kijken naar:

2 x SRM350 (195 wrms) van Mackie - Ongeveer 1300 € / 2
        1 x SWA1501 (500 wrms) van Mackie - Ongeveer 1250 € / 1

Totaal vermogen van 890 wrms. Dat maakt 2550 €...

Bekabeling kan je van je oude set gebruiken eveneens als statieven.
        Is nu ook niet zo duur. Klinkt heel hifi, perfect voor hetgeen jij
        het zou gebruiken denk ik.
        ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• MeGodYouDie
          • May 2004
          • 6

Ik zie ook af en toe een EV-gladiator set met amp voor iets vaan 2800 euro.... is dit iets voor mij.. ookal zit het wat over het budget?

Comment

• Max
            • Feb 2003
            • 680

citaat:Geplaatst door Me***YouDie

Ik zie ook af en toe een EV-gladiator set met amp voor iets vaan 2800 euro.... is dit iets voor mij.. ookal zit het wat over het budget?
            Ben zelf geen voorstander van het Gladiator systeem, vanwege het feit dat het nogal lompe kasten zijn met een wel erg minimale sound, naar mijn mening betaal je dan ook meer voor het merkje. Voor dit geld zijn er absoluut betere alternatieven te verkrijgen.

Kijk ook eens naar een setje EV ZX 5 topkasten. Zit je op +/- 1600 euro, bijpassend versterkertje erbij (Bijv de CP2200 van EV) en je hebt een hele compacte set die uitermate goed klinkt.

Overigens las ik dat de ZX4 van EV beter full range klinkt, wellicht dat iemand dit kan bevestigen?

Comment

• dj bj
              • Jun 2003
              • 67

Ik vind 2 ZX 5 toppen te kaal om bruiloften te doen. Baskist eronder is dan wel lekker hoor. Heb zelf de ZX5 gehad maar daar moet veel vermogen in, dus een zware amp. Zou er toch minimaal 1 baskist bij doen. Aktief kastje erbij? Kom je toch snel boven de 2500.

Comment

• Speakertje
                • Mar 2005
                • 462

Neem dan de Zx4, die klink sowieso een stuk beter dan de Zx5, vind ik. Zit bij de Zx4 Net ff wat meer laag in, wat de sound erg ten goede komt !!!
                M.v.g. Sander
                Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• @ndrew
                  • Jun 2005
                  • 220

hk audio setje:
                  2x de pro 15 topkast eventueel ook als fullrange 400w rms /800euro
                  2x de pro 18 baskast 500w rms /1000euro

2x dap palladium 2000/ 600euro

totaal 2400euro en gaan met die banaan

eventueel een x-over er tussen en je bent helemaal klaar
                  <laat het maar draaien>

Comment

Working...