Goede geluidsset 500 man

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

Meer vermogen betekent per definitie ook niet meer sub(gevoelsmatig)...
    Heb je die synq versterkers al eens geprobeert op je subjes?
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Originally posted by ronny
      Meer vermogen betekent per definitie ook niet meer sub(gevoelsmatig)...
      Heb je die synq versterkers al eens geprobeert op je subjes?
      Meer vermogen geeft echt wel meer laag ( of je nu 900w op 50-60hz loslaat of 1800W zit wel degelijk verschil in hoor )

Maar goed JA mijn konklusie is dat ik meer sub heb als voorheen met de C31800 amps.

ben erg tevreden over de 3K6 amps veel power en tot op heden geen problemen !

HAd wel in het begin dat ik ze had op andere kasten getest en daar vond ik het laag minder als bij gewone versterkers. Maar op deze kasten is de klank beter.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Toan_08

Originally posted by Rolandino
        Meer vermogen geeft echt wel meer laag ( of je nu 900w op 50-60hz loslaat of 1800W zit wel degelijk verschil in hoor )

Maar goed JA mijn konklusie is dat ik meer sub heb als voorheen met de C31800 amps.

ben erg tevreden over de 3K6 amps veel power en tot op heden geen problemen !

HAd wel in het begin dat ik ze had op andere kasten getest en daar vond ik het laag minder als bij gewone versterkers. Maar op deze kasten is de klank beter.
        Ik weet anders hoor, vergelijk maar een Crest 8001 en een 3k6 op de sub. je hoort het gelijk!

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Ja duhuh een digitale AMP vergelijken met een zware eindbak moet je niet doen

Al vele hebben op dit forum vergelijkingen gedaan ook met testen

een digitale AMP kun je absoluut niet vergelijken met een mosfet of een eindtrap met zware trafo vergelijken.

Ook kun je Synq niet met Crest vergelijken

De Synq 3K6 is zijn geld dubbel en dwars waard kwa klank kwaliteit en prijs

PLUS hij levert echt een berg vermogen.

Dempingsfaktor is rond de 300 en laag to een bv crest QSC of andere dure merken waardoor de bas inderdaad minder doordrukt maar omdat je meer power gebruikt komt het overeen met een kwaliteits amp van mss de helft minder vermogen met een hoog dempingsfaktor.

Ik heb de C31800 er ook mee getest deze is 900W 4ohm met een dempingsfaktor van boven de 500 en dat is echt een lekkere versterker.\

In tegenstelling met de 3K6 met minder vermogen heeft de C31800 meer laag.

Zoals ik al zei klonk de 3K6 op een fullrange kast minder mooi dan de PE2400 en andere budget versterkers maar op deze grote set ( die veel v ermogen vraagt ) klinkt hij als een dijk.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Dj Gino V
            • Feb 2009
            • 237

geef mij toch maar een actief systeem dan zijn de versterkers al afgesteld op de speakers en moet je alleen nog in mijn situatie nog een rodec mengpaneel er voor en dat klink al lekker genoeg

grtz

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Aktief heeft ook zijn nadelen hoor ..............

Idd is alles afgestemd op elkaar maar als er iets niet goed gaat ben je je versterking en speaker kwijt.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Rolandino
                Aktief heeft ook zijn nadelen hoor ..............

Idd is alles afgestemd op elkaar maar als er iets niet goed gaat ben je je versterking en speaker kwijt.
                Om nog maar niet te spreken van de kilo's die je elke keer extra (boven je macht) moet tillen en altijd bij elke speaker een stroomvoorziening moet hebben.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by MusicXtra
                  Om nog maar niet te spreken van de kilo's die je elke keer extra (boven je macht) moet tillen en altijd bij elke speaker een stroomvoorziening moet hebben.

De nieuwste amps wegen nog maar enkele kilo's, en daar merk je nix van met een basje van 40 kilo. Verder heb je maar een paar stroompuntjes nodig(behalve als je geen powercon hebt, maar dat is bijna overal standaard geworden).

Ik vind het nog wel meevallen, alleen ben je dus wel in een keer de hele speaker kwijt als er iets kapot gaat!

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by djspeakertje
                    De nieuwste amps wegen nog maar enkele kilo's, en daar merk je nix van met een basje van 40 kilo. Verder heb je maar een paar stroompuntjes nodig(behalve als je geen powercon hebt, maar dat is bijna overal standaard geworden).

Ik vind het nog wel meevallen, alleen ben je dus wel in een keer de hele speaker kwijt als er iets kapot gaat!

Daan
                    Het gaat hier om een sub en voor zover ik weet zijn er nog geen versterker modules met een geschakelde voeding die het lekker doen op een sub, je bent dus aangewezen op de zwaardere trafo versies. Het is ook een persoonlijke kwestie, doe mij maar gewoon passieve speakers met een apart versterker rack met processor. Voordeel daarvan is dat je met het versterker rack voor meerdere luidspreker sets kunt gebruiken.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Originally posted by MusicXtra
                      Voordeel daarvan is dat je het versterker rack voor meerdere luidspreker sets kunt gebruiken.

Moet je die wel eerst hebben.....

Daan

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by djspeakertje
                        Moet je die wel eerst hebben.....

Daan
                        Klopt, maar als je die eenmaal hebt kan die meegroeien met je set....
                        Je koopt bijvoorbeeld twee versterkers, een voor de toppen en een voor de subs, later kun je een derde zwaardere versterker bijkopen om er een drieweg aktief systeem van te maken.

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

Complete actieve set kan ook subje met amp zijn en kabeltje naar passief topje die daar ook door aangestuurd wordt.

Ben zelf wel blij met ons actief setje (sp gt) losse versterkers kan voordelen hebben, maar zo is het wel lekker compact, goed te sjouwen en snela an te sluiten.
                          Vitality Show

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

[quote=Roeltej;505064]Complete actieve set kan ook subje met amp zijn en kabeltje naar passief topje die daar ook door aangestuurd wordt.

Maar dan loop je wel ALTIJD met die zware sub te sjouwen.....

Daan

Comment

• Dj Gino V
                              • Feb 2009
                              • 237

t'is waar je voor kiest he
                              de ruimte neem dan een actieve set maar voor moglijkeheid kwa afstelling neem dan een pasief en voor grotere instalatie zal ik ook passief gaan maar voor 2 topjes en een basje of 2 geef mij dan maar een actief snel en compact en de qsc's knallen als zot

Comment

• steven007
                                • Jun 2007
                                • 13

Om dit onderwerp even verder te zetten :
                                Graag had ik jullie mening wat zou je doen indien de prijs 't zelfde is :
                                8 stuks Mackie SWA2801powered of 4 stuks JBL SRX728s met 3K6 amps ?
                                Mag ik dit resultaat vergelijken ( is 16 drivers tegenover 8 drivers JBL) ?

Comment

Working...