Goede geluidsset 500 man

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

citaat:Geplaatst door speakerfreak

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Ik wil ook niet zeggen dat de Earthquake's slecht zijn, maar er zijn natuurlijk altijd meer mogelijkheden.

De Punisher's gaan overigens laag zat, tot zo'n 40 Hz. Das voor discowerk méér dan voldoende laag. Een kast per kant gaat overigens hard zat Maar voor 500 personen zou ik 2 per kant zetten.

Er moet idd een hoop versterkervermogen achter.
    zou er toch nog wat kastjes bijplanten[^]
    Voorlopig nog lang niet nodig..
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

Dacht meer 60 a 70Hz hoor, Punisher is voor mij een laagkast, geen SUB.
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

citaat:Geplaatst door PowerSound

Dacht meer 60 a 70Hz hoor, Punisher is voor mij een laagkast, geen SUB.
        Nee, dieper..

50 Hz zie ik staan op de site.. Toch zou ik de Punisher meer als sub willen noemen dan laag.. aangezien ze ook het liefst rond de 80 en 100 hz afgefilterd worden.
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

hahahaha de punisher geeft 40 / 50 hz bij minimaal 3 of 4 kasten in een stack !

een enkele gaat niet onder de 60 geloof ik. je moet voor een leuke disco van 250 man minimaal 2 per kant zetten anders red je het niet hoor !

Ik zeg ook niet dat die CV de beste zijn maar ze geven enkel zeker sub weer en dat doet een punisher NIET !

Zoals POwersound al zei een PUNISHER is een BASKAST geen SUBKAST maar in combinatie met meerdere gaat ie wat lager omdat dan de hoorn verlengt wordt bij een stack

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

Met 2 kasten (1 per kant) durf ik gerust 250 personen te bespelen.. Maar er zijn meer mogelijkheden idd
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Dj Gino V
              • Feb 2009
              • 237

ik heb nu het setje van qsc hpr 122 en de 18 subs en moet zeggen daar haal je zeker 250man mee en klinken zeer ziuver zelf vind ik persoonlijk beter kinken als ev plus je moet geen versterkers appart meenemen zeer handig want heel mijn drive in show past ik een fiat poblo

grtz

Comment

• SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

Joh! toch blij dat je deze zinvolle en leerzame informatie met ons wilde delen in een post van 4 jaar geleden
                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Originally posted by SoundOfSilence
                  Joh! toch blij dat je deze zinvolle en leerzame informatie met ons wilde delen in een post van 4 jaar geleden
                  En dat zonder HOOFDLETTERS en punten. Maar wel wat foutjes. Goh, is wel wat nonchalant. En laat natuurlijk.

Wat is trouwens een Fiat Poblo?
                  Last edited by dj-wojcik; 18-04-09, 15:34.
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Originally posted by dj-wojcik

Wat is trouwens een Fiat Poblo?

dit misschien? http://www.aanhangwagen.de/BE-oplegger_huif.jpg

maar hij heeft wel gelijk, die qsc'tjes zijn zeker niet te groot (maar ook weer niet klein)

Daan

en heb jij de lampjes van je drive-inn in fc's? dan kan het nooit in een fiasco'tje, tenzij je met 2 zaklampjes draait!
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Ik neem aan dat hij de Fiat Doblo bedoelt.
                      Kleine bestelbus. Gebouwd met Citroën (berlingo), Peugeot (Partner) en dus de Fiat (Doblo). Is een samenwerking geweest tussen de PSA-groep en de Fiat-groep, toendertijds. (geen fusie)
                      Klopt, ik heb ook wat achtergrond betreffende auto's.

OT: HPR-serie gaat knettershard, zeker. (met de nadruk op knetter) De hoogtoner uit de serie gaat echter op hogere volumes schel en agressief klinken naar mijn mening. En de tweeweg 15" is eigenlijk weinig aan in vergelijking met de drieweg 15".
                      De bassen, tja, gewoon goed. Een laagkast beoordelen is al lastiger, maar dit is gewoonweg een bovengemiddelde br-kast. Gewoon goed dus.
                      En toch vind ik ze veel te duur in vergelijking met de concurrentie!

Mvg,

Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Dj Gino V
                        • Feb 2009
                        • 237

oei op he jaartal had in niet gelet want ik had het langs de search tegen gekomen sorry

grtz

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Originally posted by Dj Gino V
                          ik heb nu het setje van qsc hpr 122 en de 18 subs en moet zeggen daar haal je zeker 250man mee en klinken zeer ziuver zelf vind ik persoonlijk beter kinken als ev plus je moet geen versterkers appart meenemen zeer handig want heel mijn drive in show past ik een fiat poblo

grtz
                          Ik dacht dat de vraag ging over een geluidset tot 500 personen ?
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Roelande
                            • Jan 2009
                            • 140

500 man?

4x Mackie SA 1532 z
                            4x Mackie SWA 1801 z

niet echt een beginnersetje natuurlijk, ongeveer 2000 euro per box/sub
                            Last edited by Roelande; 21-04-09, 15:40.

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Originally posted by Roelande
                              500 man?

4x Mackie SA 1532 z
                              4x Mackie SWA 1801 z

niet echt een beginnersetje natuurlijk, ongeveer 2000 euro per box/sub
                              Sorry , dit werkt niet , heb die dingen al gehoord .
                              Nee er zijn betere alternatieven .
                              daar hangt inderdaad een prijskaartje aan .
                              Ik zeg RCF
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Je kan ook zelfbouwen ..........................

ik draai met 4x BPH ( kopie MD218 gehalveerd ) enb 2x hoorngeladen top 12" en 2" driver tot maximaal 500 man op schoolfeesten met goede resultateJajja ik hoor het nu al van de meeste : dat red je nooit !

set is 2x per maand weg voor dit soort aktiviteiten zonder problemen

VErsterkers die ik er op gebruik zijn de JB Systems C31800 ( JAHAAAA )

1 per kant en ja ze staan in de clip ( niet continu hoor )

Ben nu een rack aan het bouwen met 2x de SyNq Digit 3K6 en DLP6 processor

Meer power en kan de set nog beter laten klinken met de MD218 settings !

top een beetje afregelen en klaar is klara !

Ben er tot op heden erg tevreden over deze set goede resultaten ( goede spreiding van de top doet ook veel wonderen )

Om de set mooier te laten klinken moet ik de top van enkel naar dubbel aanpassen dan kan ik iets meer knijpen zodat de top iets rustiger klinkt

Maar ben er nu tevreden over alleen nu met de Synq 3K6 amps heb ik een stuk meer laag ( meer vermogen )

Set heeft wat weg van de C4set ( look bedoel ik dan en bouw van de kast ) maar heb van sommige klanten gehoord dat hij er niet onder doet dan to een peperdure set.

natuurlijk is er klankverschil maar met een processor kun je veel weg en oppoetsen ( doen de PRO merken ook ) vaak klinken hun peperdure sets ZONDER processor ook nergens na !
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...