Goede geluidsset 500 man

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pascalwinters
    • Jul 2005
    • 43

Goede geluidsset 500 man

Wij hebben nu een drive-in show met 2 JBL SF25 speakers.
    Maar nu moeten wij steeds meer 'grotere' shows doen en hebben wij tekort aan deze set. Wij zijn in ieder geval meer bas nodig, maar wij denken er aan om de gehele set te vervangen voor een andere 'goede' set. Wij zitten te denken voor een capaciteit van maximaal 500 man.

Wat is nu een goede geluidsset voor een drive in show voor feesten met maximaal 500 man?

Dit even los van het te besteden bedrag.
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Gebruik even de zoekfunctie!!
    Beetje erg algemen vraag! Geef is wat meer details.
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

Hoi Pascal,

Je kan veel doen... Je hebt veel systemen die tot 500 man kunnen bespelen. Dit kan 'goedkoop' tot peperduur.

Heb zelf de JBL SF25's een keer tot een groep van ongeveer 500 man gespeeld, er zaten dan wel per kant 2 x 15" / 18" baskisten onder. Dit ging nog net, vrij hard, maar klonk allemaal toch iets minder natuurlijk. Je zou er baskisten onder kunnen zetten, stand-alone gebruik ik de JBL's amper. En zorg voor genoeg vermogen erachter.. Ik geef ze dik 1000 Watt p/s
      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Als je het geld hebt kijk eens naar de 18" baskisten van de jbl jrx serie. Is zelfde serie als jij hebt alleen ander naampje ( vonden ze bij jbl blijkbaar leuk.. ) Gooi dr bak vermogen achter en filter t geheel actief en je zal denk ik wel in de buurt komen.

( Zelf 4 van deze actief gebruikt voor band in zaaltje van 200man en dat ging wel heel erg hard )
        lala..

Comment

• pascalwinters
          • Jul 2005
          • 43

Wat voor subs heb je eronder staan dan?

Ik zit aan de ene kant er ook wel over na te denken om er gewoon subs onder te kopen. Maar ik weet niet of dat genoeg is, voor hoeveel personen zou de set SF25 + 2x 18 inch subs genoeg zijn?

Welke subs beveel je aan?

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

Kijk even voor war EV sub geweld.
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• pascalwinters
              • Jul 2005
              • 43

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

Welke bedoel je?

Comment

• timleurink
                • Mar 2005
                • 121

Midden december komt er een aktief systeem van qsc op de markt. Toppen gaan rond de 1700 euro kosten en basjes ook..
                Toppen leveren rond de 140 db..
                Precies de specificaties van deze set weet ik niet maar hij zag er super strak uit..
                Verdiep je daar eens in..

Gr. Tim

Comment

• eddie
                  • Nov 2004
                  • 169

hallo, ik heb woensdag in belgie op een beurs de nieuwe QSC reeks gezien
                  HPR genoemd,de HPR 153f, is 3weg aktief topkast van 600w, freq, resp.
                  42hz-19khz max spl 133db peak.
                  HPR181w 18" baskast aktief 700w 42hz-110hz 134db peak
                  de prijs ben ik vergeten maar was zeker niet duur
                  groeten eddie

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

citaat:Geplaatst door pascalwinters

Wat voor subs heb je eronder staan dan?
                    Eerst twee EV W-Bin's eronder, dan ging aardig maar niet diep. Nu elk een Punisher, nog niet getest wanneer de Punisher's op hun max werken, dus geen idee of de JBL's het bijhouden. Maar het ziet wel strak uit (vind ik) goede hoogte en gaat goed hard.

Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

citaat:Geplaatst door pascalwinters

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

Welke bedoel je?
                      Iets in deze richting: http://www.electro-voice.com/Electro.../Eliminator_kW
                      Vette boksuh meneer

Comment

• Overdrive
                        • Feb 2002
                        • 717

Heej Pascal, ik heb nog wel 2 Punishers te huur voor je

Nee maar wat is je budget, misschien leuk om bij JBL te blijven inderdaad?

Comment

• PowerSound
                          • Nov 2001
                          • 1892

citaat:Geplaatst door eddie

hallo, ik heb woensdag in belgie op een beurs de nieuwe QSC reeks gezien
                          HPR genoemd,de HPR 153f, is 3weg aktief topkast van 600w, freq, resp.
                          42hz-19khz max spl 133db peak.
                          HPR181w 18" baskast aktief 700w 42hz-110hz 134db peak
                          de prijs ben ik vergeten maar was zeker niet duur
                          groeten eddie
                          Die set vind ik dus ERG op de Mackie FUSION serie lijken...
                          PSL Bvba powered by
                          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                          Yahama LS9-32 / MC7L-48
                          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• arie
                            • Feb 2003
                            • 550

sorry maar denk niet dat je toppen 500man kunnen draaien, heb ze zelf ook gehad,en ze houden bij 200man lang en breed op!Ook al gooi je er veel bas onder.Als voorbeeld, wij zetten voor 500man een complete hoorngeladen das set weg met per kant 2 dubbelle 18" laag en 2 hoorgeladen dubbel 15 2"toppen, dit met labgruppen fp64002x en een fp3400 er achter.Vergeet niet dat 500man een redelijke zaal is.groeten arjan

ps als je echt 500man wilt kunnen draaien denk ik dat je naar een compleet ander systeem heen moet, maar ik zou eerst eens kijken hoe vaak je die set voor 500man gaat gebruiken, is het namelijk 1 keer per jaar dan is het eewig zonde van je geld en kun je echt beter huren

Comment

• Drive inn tnt
                              • Sep 2003
                              • 1082

citaat:Geplaatst door arie

sorry maar denk niet dat je toppen 500man kunnen draaien, heb ze zelf ook gehad,en ze houden bij 200man lang en breed op!Ook al gooi je er veel bas onder.Als voorbeeld, wij zetten voor 500man een complete hoorngeladen das set weg met per kant 2 dubbelle 18" laag en 2 hoorgeladen dubbel 15 2"toppen, dit met labgruppen fp64002x en een fp3400 er achter.Vergeet niet dat 500man een redelijke zaal is.groeten arjan

ps als je echt 500man wilt kunnen draaien denk ik dat je naar een compleet ander systeem heen moet, maar ik zou eerst eens kijken hoe vaak je die set voor 500man gaat gebruiken, is het namelijk 1 keer per jaar dan is het eewig zonde van je geld en kun je echt beter huren
                              Daar ben ik het mee eens. Denk dat het heel erg lastig gaat worden met die sf kasten.
                              Vette boksuh meneer

Comment

Working...