Tegen trillingen...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhythm
    • Jun 2005
    • 18

Tegen trillingen...

Ik zoek iets wat het beste de trillingen van de bassen tegenhoud.
    Als de apparatuur aan het draaien is en de bass staat nogal flink open en het staat continu te trillen wat kun je er dan het beste onderleggen?

-luchtkussens (denk aan freefloats)
    -matrassen (kleine met stof of veren gevulde matrasjes)

of iets anders...
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Spikes onder je speakers plaatsen thuis wilt nogwelleens helpen:

Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Rhythm
      • Jun 2005
      • 18

Maar onder de apparatuur zelf?

Comment

• BAJ productions
        • Jul 2003
        • 587

zorgen dat het wat zwaarder wordt blijft het wel stil liggen!

groetjes,
        Bas

Comment

• johan L.
          • May 2001
          • 384

gaat het om cd spelers of draaitafels?
          Net deed ie het nog.

Comment

• Baszza91
            • Oct 2005
            • 476

Nou, ik heb ongerveer hetzelfde probleem. Maar dan niet met mij app. Maar dat mij bas door het hele huis dreunt. Zelfs bij de buren (2 onder een kap). Zouden die spikes mij dan wel kunnen helpen. Door die spikes mis ik dan niet de koppeling met de grond, en daar door minder bas krijg. Of zit ik fout, correct me if I wrong. Zelfs bij zeer lage volume's heb ik dat probleem al. Tis een woofertje van mijn 7.1 stereo surround set (computer). Als die spikes mij zouden helpen. Hoe duur zijn die dingen dan?

Bij voorbaat dank
            Greetzz
            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Bastisito
              • Sep 2004
              • 185

Met spikes onder je basjes verhelp je alleen het doortrillen van de kast op de grond. Minder koppeling zul je er niet (nauwelijks) van hebben. Dit omdat de golflengte zo groot is, dat de spikes niet helpen tegen koppeling met de grond.
              Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• elmer
                • Jul 2003
                • 139

spikes heb je in alle prijzen vanaf een 10euro per setje (4stuks)
                terwijl ik onder mijn eigen HIFI meubel een setje heb van 70euro

Comment

• Baszza91
                  • Oct 2005
                  • 476

Ik heb maar 1 subje[|)] dus dat is dan plusminus 10 euro. dat is nog te doen.

Greetzz
                  I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Rhythm
                    • Jun 2005
                    • 18

Nou bij mij gaat het om een flightcase waarin alle apparatuur zit die nogal staat de trillen (cd-spelers, mengpaneel enzo) Cd speler is wel met 40sec anti-shock maar die heeft niet de tijd om terug op normale positie te komen als de trillingen continu blijven.

En om de flightcase te verzwaren is ook geen optie want dan maak je de toegankelijkheid van trillingen tot je flightcase juist groter![|)]

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

citaat:Geplaatst door Rhythm

Nou bij mij gaat het om een flightcase waarin alle apparatuur zit die nogal staat de trillen (cd-spelers, mengpaneel enzo) Cd speler is wel met 40sec anti-shock maar die heeft niet de tijd om terug op normale positie te komen als de trillingen continu blijven.

En om de flightcase te verzwaren is ook geen optie want dan maak je de toegankelijkheid van trillingen tot je flightcase juist groter![|)]
                      En wanneer trilt het zo? Op een carnavalswagen o.i.d? Dan is het wel normaal ja.. Thuis zou het allemaal toch meevallen, idem voor een discotheek e.d.. Waar draai je met het spul?
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• LJ_jacob
                        • Aug 2003
                        • 293

tja uh... cd spelers in een andere kist en daar freefloats onder, of gewoon andere de spelers kopen...

ik snap het deel waarom de toegankelijkheid van de trillingen groter wordt als de flightcase zwaarder is niet helemaal???
                        mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

citaat:Geplaatst door Rhythm

WRONG!
                          Als je iets zwaars of iets lichts moet laten trillen, zal het zware altijd meer arbeid (energie) kosten dan het lichte.
                          In formulevorm was het iets als W = F * s of zo.

En ik vraag me af wat je in ***snaam met je geluid doet, als je 40s anti-shock zelfs de weg kwijt raakt!! [xx(]

Comment

• Spotter
                            • Nov 2003
                            • 77

Ik denk dat de mechanica die jij aanhaalt niet geschikt is voor het berekenen van resonantie, eigenfrequenties ed. Hoe het wel zit kan ik je helaas niet vertellen
                            Flightcasedouwer en kabelslaaf

Comment

• Rhythm
                              • Jun 2005
                              • 18

Nou het probleem is dus ik stond op een podium in een grote zaal samen met een drive-in-show.
                              Onder het podium lagen de basskasten en 2 tops + 2 bass op het podium.
                              Op het podium hadden we een flightcase op wielen staan en daarop de flightcase met de cd-speler en mengtafel enzo.
                              Zodra de muziek aan het spelen was haperde de cd-speler af en toe.
                              en ja die 40sec anti-shock werkt wel wanneer er dus even een tik op gegeven wordt maar niet voor een langere trilling die zicht iedere 2 sec herhaalt in een beat he...Dus rechtkomen kon die niet.
                              (gelukkig hadden we ook computer nog bij)
                              Toen hebben we er wat truien onder gelegd en de bass iets minder hard gedaan en sloeg die niet meer over...
                              ik heb er ook al aan zitten denken om er freefloats onder te leggen maar werkt dat wel goed???

Comment

Working...