Ik heb de DN-D4500 voor een speciale prijs van 870€ incl 21% btw
Denon DN-D4000 passé ??? (Nu DN-D4500)
Collapse
X
-
De MP3 functie is verbeterd op de dn-d4500. Voor de rest niet. Als je geen MP3 functie gaat gebruiken kan je beter de 4000 kopen. Maar ja voor pak hem beet €100 verschil de 4500 kan je beter de 4500 nemen.Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
Niet alleen de mp3-functies zijn verbeterd, de 4500 kan ook meer:
- tot 100% pitch en meer pitch ranges (4%, 10%, 16%, 24%, 50%, 100%)
- wide pitch bend tot 99%
- key adjust (=master tempo)
- auto bpm-counter, zelfs nog een behoorlijk goede
- 20 seconde anti-shock in plaats van 10 sec.
- geheugen voor 1.000 looppunten in plaats van 300
En verder kan je loopen etc. met mp3, terwijl de D4000 mp3-tracks eigenlijk alleen kan afspelen.
Al met al is de D4500 toch wel een behoorlijke verbetering en een veel completere speler. Als het prijsverschil betaalbaar is zou ik daarom altijd de 4500 kiezen.
Groeten,
Victor NoordlandComment
-
Bij de 4000 is het al moeilijk om hem over te laten slaan.
Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
citaat:Geplaatst door Victor
Niet alleen de mp3-functies zijn verbeterd, de 4500 kan ook meer:
- tot 100% pitch en meer pitch ranges (4%, 10%, 16%, 24%, 50%, 100%)
- wide pitch bend tot 99%
- key adjust (=master tempo)
- auto bpm-counter, zelfs nog een behoorlijk goede
- 20 seconde anti-shock in plaats van 10 sec.
- geheugen voor 1.000 looppunten in plaats van 300
En verder kan je loopen etc. met mp3, terwijl de D4000 mp3-tracks eigenlijk alleen kan afspelen.
Al met al is de D4500 toch wel een behoorlijke verbetering en een veel completere speler. Als het prijsverschil betaalbaar is zou ik daarom altijd de 4500 kiezen.
Waarom en wat is nu eigenlijk het nut van die 1000 looppunten? En worden die dan opgeslagen samen gekend met een betrefende CD of wat moet ik me voorstellen?
Is deze functie veel gebruikt?Comment
-
Stel, je hebt een lekkere loop gemaakt in een nummer, of een hot start of cuepunt precies op de goede plek gezet. Dan is het vervelend als je de volgende keer dat je dat nummer weer draait die loop- of hotstartpunten weer opnieuw moet instellen.
Met de memo-functie hoeft dat dan ook niet: je zegt tegen de speler dat hij deze punten moet onthouden. De volgende keer herkent hij vanzelf dat jij weer diezelfde cd in de speler stopt en geeft hij aan dat je eerder een aantal punten hebt opgeslagen. Je kan dan met één druk op de knop diezelfde goede punten weer onder de hot start/loopknoppen krijgen. De Denon D4500 kan 1.000 van die punten in zijn geheugen opslaan. Bij de 1001-ste wordt een ouder punt gewist.
Zo kan je dus rustig thuis van tevoren de perfecte loops en hotstarts maken, zodat je geen stress hebt op je draai-avond en daar weer het publiek wild kan maken met je loops etc.
De Denon kan nog meer dingen opslaan dan loop- en hotstartpunten, zelfs het pitchpercentage dat je gebruikt kan het geheugen in, als je dat wilt.Groeten,
Victor NoordlandComment
-
Wij hebben een Denon 9000 (2 jaar) en Denon 4000 (half jaar) in gebruik .
over beiden zijn we zeer tevreden !
Ikzelf heb wel een ruime voorkeur voor de 9000 , de 4000 is vooral voor verhuur.
Grootste pluspunten vind ik vooral de scratchfunctie (werkt erg soepel bij de D9000).
(heeft ook memory points zoals hierboven beschreven)
je kan bvb een brake instellen (kort/lang), echo out, reverse play, echo effects
Als je zelf Dj bent : ons heeft hij nog nooit in de steek gelaten dus als je iets meer budget vrijhebt zou ik wel voor de D9000 gaan !
Als het voor verhuur moet dienen zou ik geen D9000 nemen maar een D4000 want al die effectjes hebben de meeste van jouw huurders toch niets aan. pitch ,cue en brake is genoeg voor 99% van de huurders ...Comment
-
Niet te vergelijken. Heel ander budget en toepassing.citaat:Geplaatst door tmp
Wij hebben een Denon 9000 (2 jaar) en Denon 4000 (half jaar) in gebruik .
over beiden zijn we zeer tevreden !
Ikzelf heb wel een ruime voorkeur voor de 9000 , de 4000 is vooral voor verhuur.
Grootste pluspunten vind ik vooral de scratchfunctie (werkt erg soepel bij de D9000).
(heeft ook memory points zoals hierboven beschreven)
je kan bvb een brake instellen (kort/lang), echo out, reverse play, echo effects
Als je zelf Dj bent : ons heeft hij nog nooit in de steek gelaten dus als je iets meer budget vrijhebt zou ik wel voor de D9000 gaan !
Als het voor verhuur moet dienen zou ik geen D9000 nemen maar een D4000 want al die effectjes hebben de meeste van jouw huurders toch niets aan. pitch ,cue en brake is genoeg voor 99% van de huurders ...
@ martin. Ik zou voor de dn-d4500 gaan. Als je een beetje zoekt lees je veel positieve reacties. Ik ben erg te spreken over de 4000 dus de 4500 kan alleen maar beter zijn.Vette boksuh meneer
-
Ik heb inmiddels een tijdje een Denon DN-D4500 in mijn bezit, ben zeer tevreden hierover op 1 puntje na: de shock-bestendigheid.
Situatie: drive-in showtje met links en rechts naast de DJ-booth 1x Mackie SRS1500 sub en 1x Mackie SRM450.
Als ik vervolgens op (zeer) hard volume draai, beginnen de cd's na een tijdje te haperen. Op zacht volume heb ik hier overigens geen last van.
Hebben hier meer mensen last van? Is er ook een dubbeldeck op de markt die hier geen last van heeft?Zuid-LimburgComment

Comment