Help! Keuze tussen speakers.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJDGO
    • Nov 2004
    • 37

Help! Keuze tussen speakers.

Hallo ik heb een vraagje voor jullie en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen ik ben namelijk van plan nieuwe speakers te gaan kopen. Heb net mijn set verkocht had eerst 2x Dap PR-115 en 2x Dap PR-115B. Ben nu aan het twijfelen tussen een aantal speakers en dit is dan ook mijn vraag, De hieronder genoemde speakers daar ben ik over aan het denken andere tips zijn natuurlijk welkom maar wil graag weten aan welke speakers jullie de voorkeur geven. Het is de bedoeling dat ik eerst 2 Fullrange speakers koop en later 2 subs eronder kan passen van 15 inch, en zal ze gaan gebruiken voor vooral drive-in toepassingen en een klein beetje PA (zang, spraak) mijn Budget is rond de €500,00 euro voor 2 Topjes.[|)]

Dit is het lijstje van de speakers waaraan ik zat te denken:
    (Dit zijn welliswaar alleen 12 inch versies maar wil graag ook advies of ik beter 12 inch kan kopen of 15 inch ook omdat ik er later 15 inch subs onder wil hebben[^].)

* JB Systems Vibe 12 PRO Luidspreker, 12inch 200W RMS €239,60

* DAP AX-12 Luidspreker, 12inch , 250W, 8 ohm € 229,00

* Behringer Euro-Live B1220 € 211,00

* Cerwin Vega - Intense 152 (15inch!) € 249,00

* H&k Powerworks Rs122 € 199,00

* Samson RS12 Resound € 149,00
    You can call me (D)e(G)rote(O)nbekende or just DGO
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

hallo ik kan je alleen mijn ervaring van de vibe12 ( bij goed snuffelen voor 207,00 ).

Een zeer goede kast zeker kwaliteit / prijs verhpuding.

Klank is zeer goed allen weinig laag met fullrange gebruik.

Gebruik ze zelf als top ( vanaf 100hz ) en dat werkt prima !

Fullrange is wel goed maar het is en blijft een 12" er

Kanb ook redelijk veel vermogen hebben 400W RMS 8ohm
    De verhouding tussen woofer en driver is uitstekend.

Comment

• rolanddeg
      • Nov 2004
      • 337

DAP zou ik sowieso ontwijken, als je ze naast behringer zet sla je al totaal achterover van het geluidsverschil. Ik zou gaan voor de Cerwin Vega, daar komt geluid uit waar je helemaal gek van wordt! (In positieve in)
      de HK heb ik ook zeer goede ervaring mee, vooral voor spraak. Samson kan je vergelijken met de speakers van Phonic: prima speakers, maar na lange tijd hard draaien heb je ze kapot. Voor alleen spraak of achtergrondmuziekje kan ik die Phonicjes ook aanraden trouwens

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Dap klinkt toevallig beter dan DIE Behringers, ervaring! Persoonlijk zou ik gaan voor de JB Vibe's, de JBL JRX112 (Of JRX115) is ook eventueel een optie).
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Dap klinkt toevallig beter dan DIE Behringers
          klopt als een bus

Comment

• djfrence
            • Jan 2005
            • 43

kijk ook eens naar dap audio sm serie en behringer b1550 en b180x9SUB

Groeten ik heb zelf de sm 215
            Robe(D)

Comment

• padoog
              • Oct 2005
              • 68

Ik denk persoonlijk dat de Cerwin-Vega speakers het besten uit de bus
              komen qua prijs/kwaliteits verhouding.

De ervaringen die ik heb met Cerwin-Vega, is dat ze niet kappot te spelen zijn, en het geluid ook nog eens goed en warm klinkt.
              Vooral als je kijkt wat ze kosten.

Comment

• flash-a-new-generation
                • Nov 2006
                • 228

Ik heb maar even een oud topic opgezocht maar ik zit met een "probleempje" ik ben bezig op een setje in een kroeg samen te stellen. locatievariabelen zijn NU even niet van toepassing. ik heb zitten kijken en ik had het volgende in gedachte:
                JBL Jrx115 ICM. Crown XLS402D;
                EV Sx100+ ICM. Crown XLS202D.

wat raden jullie aan? ik heb de gehoord dat de JBL! schel klinken en slechts een bereik hebben tot 12,5Khz. maar wat zijn jullie ervaringen met de EV kasten?

bij voorbaat dank voor jullie reacties
                EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Heb altijd met SX-100+ kasten gewerkt, en heb nu nog een aantal SX-300 kasten liggen (iets hogere belastbaarheid). Klank is eigenlijk prima, ze zijn zoals de meeste EV kasten een beetje aggressief in het mid/hoog maar dat kun je met een klein dipje rond ik meen zo de 4K wel corrigeren. Laag kan er met een beetje EQ werk ook heel mooi uitkomen.

En je mag er best een wat zwaardere versterker achter hangen hoor, dat kunnen die kasten prima hebben. Zou zelf eerder denken aan de Crown XLS 602 mocht je in die zelfde reeks willen blijven...

Maar al met al over de EV: prima klinkende luidspreker die eigenlijk heel allround inzetbaar is, de JBL ken ik niet, maar met de SX-100 zit je zeker goed.

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• flash-a-new-generation
                    • Nov 2006
                    • 228

dank voor je reactie,

ik denk dat ik ook voor de EV's ga gezien het geringe bereik van de JBL kasten. die 4Khz klopt ook. dat heeft vrij wel alle EV's (nieuwere serie).. daarom werk ik liever ook niet met EV maar voor vaste installatie met vaste Eq setting moet dat géén probleem zijn!! hartelijk dank voor de tip

Comment

• jaksev
                      • Jul 2007
                      • 365

Cerwin Vega! heb ze wel eens gehoord, gaan snoeihard. daar zou ik voor gaan.

Of je kijkt naar de HK, maar ja powerworks is eigelijk een beetje budget, maar klinke wel

Comment

• PeterZwart
                        • Jan 2008
                        • 402

Originally posted by jaksev
                        Cerwin Vega! heb ze wel eens gehoord, gaan snoeihard. daar zou ik voor gaan.
                        dat ze snoeihard gaan betekend nog niet meteen dat ze een lekker warm geluid hebben toch?

niet dat ik zeg dat dat niet zo is.. maar toch..
                        Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Dit is (naar mijn mening) nou een ECHTE klant voor het merk 4-acoustic. In jouw prijsklasse snuffel je bij dat merk rond in de First-class serie of de Business-class serie. Ik kan je Uit Ervaring adviseren dat de 4acoustic FSC 112T een uitstekende luidspreker is! Deze blaast echt al die boxjes weg die je nu voorstelt. En nou probeer ik echt geen reclame voor het merk te maken of zo, ik probeer u te helpen met de beste keus. 2 drive-ins:
                          Believe In Music Licht & Geluid Herveld - www.believe-in-music.nl
                          .::OV MUSIC
                          Ze gebruiken beide deze toppen. Zowel als full range, als sub/top combinatie en met 2 subwoofers per kant. En dan heb ik het over een 18" subwoofer met 600W RMS en 127db. Dat is toch wel een prestatie, dat die 12/1,75"er dat kan bijhouden! Voor dat geld...

Ik kan u niet meer argumenten geven waarom deze nou ECHT beter is als de andere luidsprekers, maar ik weet het gewoon zeker.
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Heeft iemand ervaring met de Wharfedale EVP-X15? (15" / 300W continu, 1200W peak, 8 ohm)
                            Op sommige sites lees ik weer dat het om een passieve set gaat, er zijn ook sites die hem als een actieve set aanschrijven. Ik kom er eventjes niet uit

Ik zoek ook een 15" fullrange kast van rond de 150-200 euro per stuk. Eindelijk die SkyTecs de prullenbak in (of gewoon inzetten als cheap DJ monitor).
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• flash-a-new-generation
                              • Nov 2006
                              • 228

euhm de instap serie van JBL! jrx? ik heb em niet gehoord maar als monitor?? gaat wel maar tot de 12,5 Khz.. ma das zat..

als monitor zou ik toch gaan voor een actieve speaker... is vele malen makkelijker.. ik heb een tijdje gewerkt met omnitronic KPA en desondanks de prijs ging het als monitor vrij aardig..

Nu krijg ik gewoon alles terug van de frontset en is monitoring overbodig!! als ik als DJ wat groots doe neem ik meestal gewoon een HK F.A.S.T. mee.. dieplaag en vrij hard!!

Comment

Working...