Hallo ik leg effe mijn situatie uit.
Ik heb 1 crosover 2weg stero (Behringer cx...)
Ik heb 4 full range kasten (mz sounline mz152)
Ik heb 2 amp's van 1 2x1200w rms 4ohm en de ander 2x750w rms 8ohm.
Nu als volgt.
A:
Haal ik meer geluidsdruk door mijn top geluid mono te sturen ?
dus L en R van de top versterker exact hetzelfde signaal te
geven, dus geen stereo.
B:
Helpt het als ik mijn fullrange kasten crossover op 80hz doormiddel van het linker cros. kanaal en mijn bassen cros. op 170hz
doormiddel van het rechter cros. kanaal ?
met andere woorden normaal doe je dit mits mono aangestuurt op 1 crossover draaiknopkje die de toppen en bassen dan tegelijk aanstuurt crossoveren.
Heb je dus uit jullie ervaringen er wat aan dit appart te crossen ?
Het stoort me te weten dat je fullrange kasten hebt staan en deze dus maar aanstuurt vanaf 170Hz ( dit heb je als je de bassen op zelfde cross kanaal hangt )
of compenseert zich dit doordat de top versterker nu minder moet leveren en ik harder kan opendraaien ?
ik snap dat het ingewikkeld gevraagd is, excuses.
Ik heb 1 crosover 2weg stero (Behringer cx...)
Ik heb 4 full range kasten (mz sounline mz152)
Ik heb 2 amp's van 1 2x1200w rms 4ohm en de ander 2x750w rms 8ohm.
Nu als volgt.
A:
Haal ik meer geluidsdruk door mijn top geluid mono te sturen ?
dus L en R van de top versterker exact hetzelfde signaal te
geven, dus geen stereo.
B:
Helpt het als ik mijn fullrange kasten crossover op 80hz doormiddel van het linker cros. kanaal en mijn bassen cros. op 170hz
doormiddel van het rechter cros. kanaal ?
met andere woorden normaal doe je dit mits mono aangestuurt op 1 crossover draaiknopkje die de toppen en bassen dan tegelijk aanstuurt crossoveren.
Heb je dus uit jullie ervaringen er wat aan dit appart te crossen ?
Het stoort me te weten dat je fullrange kasten hebt staan en deze dus maar aanstuurt vanaf 170Hz ( dit heb je als je de bassen op zelfde cross kanaal hangt )
of compenseert zich dit doordat de top versterker nu minder moet leveren en ik harder kan opendraaien ?
ik snap dat het ingewikkeld gevraagd is, excuses.
Comment