Mackie active SWA-1501

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Mackie active SWA-1501

Beste mensen,

Ik zou graag jullie reacties horen van de actieve baskasten van mackie type SWA-1501.

Is 2x dit type kast en 2x SRM-350 (actieve topkast) samen voldoende voor goed discobar te draaien, of te licht met vermogen?

Is voor het gebruik van beide boxen (bas en top) ook een x-over nodig, of mag de baskast gewoon doorgelinkt worden (via XLR) met de topkastjes)?

Graag talrijk jullie reacties aub!

Zijn verder de ingebouwde componenten, versterkers BETROUWBAAR en DEGELIJK voor min. 10jaar plezier van te hebben?

Laat het me aub weten mensen!

Ik ben jullie enorm dankbaar!
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Hallo,

Ik denk zelfs dat je met 2 van deze bastkastjes teveel bas zult hebben... Ik gebruik deze kasten namelijk met mijn SRM450 toppen (1 bas 1top per kant) en moet zeggen dat de bas goed aanwezig is. Aangezien jij de SRM350 toppen hebt, zul je waarschijnlijk met 1 bas ook al een heel eind komen! Maargoed, het volume van de bas kun je achterop de kast instellen.

Wat betreft de crossover, die zit ingebouwd in de baskast. Je kunt kiezen om full-range uit te gaan naar je topkast, of pas vanaf 70hz (dacht ik). Dan vangt de bas de lage tonen op, en werkt je topkast uitsluitend als mid/hoog kast. Dit betekent dus dat je in principe meer vermogen over hebt op het hoog.
    Zuid-Limburg

Comment

• VERVALLEN

Hoe koppel jij ze dan door? Via de ingebouwde x-over?
      Want ook een top kan full range hebben he.

Ik heb nog geen mackies, maar geeft de srm-450 echt "veel meer" dan de srm-350?

Op de site van mackie kwam ik tegen dat de 350 werd gebruikt met de swa-1501.

Graag nog wat reacties!

P.S. Zijn de baskasten tilbaar en betaalbaar? Iemand een idee?

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Ik ben erg enthousiast over Mackie spullen. Er is maar een maar bij. Hun speakers zijn niet hard of 'knallend'.

Hoe hard je het ook zet. Het blijft lief en netjes klinken. Voor de een is dat ideaal. (bv folkact die mooi naturel harder wil) Voor de ander is dat frustrerend. Laatst de grotere versie van deze baskast bij een live trio gehad. Het was halverwege de zaal alsof er geen laag aanstond. En zelfs vóór die dingen voelde je niet die lekkere 'druk tegen de borstkas'.
        lekker belangrijk!

Comment

• goldsound
          • Jan 2003
          • 429

De crossover van de Mackie SWA1501 ligt op 120 Hz.
          Ik zou zeggen, ga eens langs bij een dealer en vraag voor een demo met beide opstellingen.

Wij gebruiken zelf altijd de SRS1500 (voorloper SWA1501) in combinatie met de SRM450.
          Dit is een mooie combinatie
          Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

HALLLLLLLLLLOOOOOOOOO

wat een foto:!!!!!!!!!!!

ff verkleinen, potcerdrie!

Comment

• BvE
              • Oct 2004
              • 385

Ik heb zelf twee srm 450 en 1 swa 1501, toch kan ik het me best voorstellen dat twee swa 1501 onder 2 srm 450 te weinig bas heeft voor een disco (natuurlijk smaak, maar een disco moet knallen denk ik, dus zou ik dan voor het zwaardere werk gaan). Vandaar volgens mij dat mackie nu de combinatie 350/1501 adviseert.

Maar onthoud dat de 1501 geen hoornontwerp is en dus in grote zalen de bas tegen kan vallen, erg laag gaan ze ook niet. (voor de bezitters van de swa 1501, draai eens 'candy shop' van 50 cent en je zult het merken.

Succes

Comment

• dj bobo
                • May 2003
                • 155

Ik vind dat zelfs de swa 1801, het grotere broertje van deze sub, ook niet echt kan knallen. Ik ben het eens met showband dat mackie altijd lief blijft klinken. Ook al heb je een geluidsdruk op 1 meter van 125 dB bij de swa 1501

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door dj bobo

Ik vind dat zelfs de swa 1801, het grotere broertje van deze sub, ook niet echt kan knallen. Ik ben het eens met showband dat mackie altijd lief blijft klinken. Ook al heb je een geluidsdruk op 1 meter van 125 dB bij de swa 1501
                  En DJ bobo welke knalboxen heb jij ???
                  Even leuk om te weten [8D]
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dj bobo
                    • May 2003
                    • 155

Geen Ik heb nu nog behringer 1800x subjes[B)]. Maar die gebruik ik alleen bij kleine feestjes en om thuis wat te klooien []. Bij grotere feesten huur ik meestal ev of dynacord. Mackie heb ik al een paar keer gehuurt bij de grotere bruiloften. Op zich een mooi set, maar het beukt niet lekker door, niet genoeg om het 'disco' effect te krijgen.

Comment

• Juba
                      • May 2005
                      • 6

Hallo,

Wij zijn een coverband en draaien momenteel met 2x een Mackie SW 1801 en 2x een SA 1521.
                      De opmerkingen dat Mackie altijd "lief" klinkt ben ik niet met een vorige reactie eens. Misschien dat dit bij de SRM 450 het geval is, maar de SA 1521 is behoorlijk agressief en heeft ook een iets grovere hoorn dan de 450'ers.
                      Wij zijn er echter zeer tevreden over. De 1801 knalt wel degelijk flink (1300 Watt piek) en de 1501 is daar het kleine broertje van.
                      Kijk ik echter naar het prijsverschil tussen de 1501 en de 1801 dan zou ik misschien wel voor de 1801 gaan, aangezien dit niet zo groot is, en het vermogen een stuk meer is.

Bij beide Subs kun je kiezen om alleen het mid/hoog door te lussen of full-range naar boven te sturen. Mooi is dat je zelfs met 1 Sub en 2 tops op pad kunt gaan, er zit n.l. een stereo doorlus op een Sub. Ook handig is dat alle Speakers een volumeknop hebben zodat je het indien nodig voor iedere gelegenheid prettig kunt afstellen.

Bij iets grotere zalen draaien wij met 2x een mackie 1801, 2x een Axys-B89 en 2x een Axys T-86. Nog grotere zalen kunnen we aan door daarbovenop nog weer 2x een Mackie SA 1521 te zetten.

Al met al bevalt het aktieve aspect daarvan ons zeer goed. Samen met een digitale Mixer van Yamaha 01V hebben wij altijd een snelle en probleemloze soundcheck. Dit doen we gewoon zelf, op het podium, we hebben geen zaalmixer. Eigenlijk altijd een lekker warm geluid.

Aangezien ik met een Laptop ook nog wel eens als "Theo's Discoshow" op pad ga weet ik ook dat de Mackie een heerlijke set is om gewone muziek mee te draaien.

Gr. Theo

Comment

• Djromano
                        • Nov 2005
                        • 1

Hoi

ik draai nu met de mackie swa 1801 en met de sa 1232.
                        dit vind ik zelf een heel goed zet . en dit word ook zelf aanbevolen door mackie . ik heb eerst gedraait met de mackie swa 1801 en de sa 1521 hier was ik niet zo tevreden over . als je met de mackie swa 1801 en de mackie sa 1521 samen draait gaat de bas overheren en dit geeft niet zoon goeien klank .. de mackie sa 1232 is dut volgens mij de ideale top kast voor op de mackie swa 1801
                        Rhoen

Comment

Working...