HK Lucas of wat anders?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

@ tristan : inderdaad : goeie keus.

@ sommige anderen : ik wordt een beetje moe van al die mensen die ineens, nou de avonden weer donkerer en kouder worden weer een avondje internet reclame gaan zitten maken voor hun eigen systeem.

Houden we wel even de appels en de peren uit elkaar? Ik bedoel : ik wil ook graag een m3d-grid, of desnoods een KF850, of een apogee-stack verkopen. Maar realiseer je dat menigeen op dit forum met een heel ander budget zit, en het over het algemeen niet nodig heeft. En al hadden ze er werk voor, dan is meestal de lease-maatschappij er nog niet akkoord mee.

Comment

• Speakertje
      • Mar 2005
      • 462

Nu tristan zijn keuze heeft gemaakt, maakt ik mooi nog even gebruik van dit tropic om te vragen of er mensen zijn met gebruikers ervaringen met de pro15 van hk audio??

Gebruik kleine drive-in tot 75 man ongeveer, begin full range later met subje erbij.

Ik heb verscheidene malen gehoord dat er niet veel laag uit de subs van hk audio kom, klopt dit?

b.v.d Sander
      M.v.g. Sander
      Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
      Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Dynacord D-Lite systeem.

Vond ik erg goed klinken, maar dat is dan wel een ander budget natuurlijk (€3500,-). Klonk lekker, ging hard, en is vergelijkbaar met de HK audio Lucas serie.

Setje met 1 subwoofer waarin de versterkers zijn ingbouwd. Topjes elk 500 Watt, Sub 1000 Watt en mogelijkheid voor het aansluiten van een 2e passieve subwoofer.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Speakertje
          • Mar 2005
          • 462

Dat klinkt erg goed, maar ben bang dat dat buiten mijn budget valt, beter gezegt wat ik eraan wil uitgeven.

Ik zat eigenlijk een beetje richting HK audio te denken. Nu hoor ik van verschillende kanten dat de linear serie goed kan presteren, nu vraag is mij af is deze serie beter dan de pro of andersom??

Kwa prijs is de linear duurder, lijkt me logisch dat deze dan een betere kwaliteit heeft????

Set-up die ik wil bereiken is één full range per kant later uitbreiden met één sub per kant. Aansturing zit ik te denken aan een Crown xs1200 of evt een yamaha p7000.

Graag uw mening.

Bijvoorbaad dank,

Sander
          M.v.g. Sander

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door Speakertje

Dat klinkt erg goed, maar ben bang dat dat buiten mijn budget valt, beter gezegt wat ik eraan wil uitgeven.

Ik zat eigenlijk een beetje richting HK audio te denken. Nu hoor ik van verschillende kanten dat de linear serie goed kan presteren, nu vraag is mij af is deze serie beter dan de pro of andersom??

Kwa prijs is de linear duurder, lijkt me logisch dat deze dan een betere kwaliteit heeft????

Set-up die ik wil bereiken is één full range per kant later uitbreiden met één sub per kant. Aansturing zit ik te denken aan een Crown xs1200 of evt een yamaha p7000.

Graag uw mening.

Bijvoorbaad dank,

Sander
            Al eens gedacht aan zoiets, is later makkelijk uit te breiden met een sub
            RCF is a leading technology brand of professional audio equipment, loudspeakers, electronics, DSP, and custom solutions. Established in Italy in 1949, RCF has consistently set new trends in the market. Meeting the most demanding requirements of the audio industry, the in-house products development ensures maximum quality and reliability to the end-user.

Deze klinkt echt goed voor zijn prijs !!

Prijs +/- 1000 euro

sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

Ha die sis, Welke bedoel je precies, want als ik op de link klik dan krijg ik gewoon de HOME pagina van RCF.
              M.v.g. Sander

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Ha die sis, Welke bedoel je precies, want als ik op de link klik dan krijg ik gewoon de HOME pagina van RCF.
                sorry [:I] de ART 325A actief dus
                hier heb je meteen hele goede klinkende kasten , en je hebt geen eindtrappen nodig !!
                sis

Comment

• Speakertje
                  • Mar 2005
                  • 462

Is een zeer net kastje !!! Is die prijs per kast of per twee. Heb ongeveer €1000.- voor twee full range toppen.

Waar zijn deze kasten eenvoudig als particulier zijnde te verkrijgen? Met een korte levertijd? Eens gaan luisteren.
                  M.v.g. Sander

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Is een zeer net kastje !!! Is die prijs per kast of per twee. Heb ongeveer €1000.- voor twee full range toppen.

Waar zijn deze kasten eenvoudig als particulier zijnde te verkrijgen? Met een korte levertijd? Eens gaan luisteren.
                    Prijs is per stuk
                    sis

Comment

• Speakertje
                      • Mar 2005
                      • 462

Jammer, hoewel het eigenlijk toch best meevalt. Koop eens twee toppen van 500 en daarna nog een goeie versterker van zeg 1500, ben je toch duurder uit!!! En dit is allemaal op elkaar berekend.

Voordeel van actief is wel de ruimte in de auto. Geen versterker rack. Met twee toppen en de koffer met twee toploaders en een mixer ben je klaar, kan zelfs nog in een mini!!

Ik moet er nog eens diep over nadenken, wat ik doe.
                      M.v.g. Sander

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Jammer, hoewel het eigenlijk toch best meevalt. Koop eens twee toppen van 500 en daarna nog een goeie versterker van zeg 1500, ben je toch duurder uit!!! En dit is allemaal op elkaar berekend.

Voordeel van actief is wel de ruimte in de auto. Geen versterker rack. Met twee toppen en de koffer met twee toploaders en een mixer ben je klaar, kan zelfs nog in een mini!!

maar dan wel héél diep hé je zal er geen spijt van hebben !!
                        sis

Comment

• Tristan
                          • Oct 2004
                          • 121

citaat:Geplaatst door sis

Tristan, dit is een verstandige keuze, en je kan inderdaad later uitbreiden, dan heb je 4 topjes en kan je mooi spreiden !
                          succes ermee
                          sis
                          citaat:Geplaatst door **************

@ tristan : inderdaad : goeie keus.

Zo doe ik dat nu al: Dmx 4 bar, Cdj800, XTC, Lucas(die er aan komt) en een wl mic rackje met kabel lade. En niet te vergeten een compact meubel. Werkt lekker past zelfs in een 205.

@************** en Sis: zo slecht is het nog niet voor dit doen en budget hè?
                          Nou ik heb dus al 2 sets besteld van de LUCAS 1000, met bags etc.
                          De prijs is nog meer meegevallen €3050,-. Nou hopen dat het snel binnen is, dan kunnen de K115`s op de spare schap.
                          tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• Speakertje
                            • Mar 2005
                            • 462

Vandaag eens wezen luisteren. De HK PRO15 viel me erg tegen heel erg tegen zelfs, zat totaal niets van laag (bas)in en het hoog vond ik schel. Ging wel hard maar daar bleef het dan ook bij!!

Ook heb ik de psx 153 gehoord van cerwin vega, zat ook geen laag in, maar wel meer dan in de pro15, hoog vond ik iets teveel aanwezig.

Toen toch maar weer de zx4 beluisterd en, wat klink dat mooi zeg (vind ik dan).

Electrovoice heeft er weer een klein broertje bij de zx1, Een twee weg systeem met een 8" en ja daar zat zelfs meer laag in dan in de pro15 of de psx153. Ik denk dat die zx1 in combi met een 12 inch subje heel wat kan bereiken. Schijnt dat er nog een zx2 en 3 aan zit te komen, waarschijnlijk een 12" maar dat moeten we maar afwachten.
                            M.v.g. Sander

Comment

• deloitte
                              • Sep 2005
                              • 135

heej tristen

ik heb nu mijn subjes af klinken als een gek 1400 watt continu:P
                              ik heb van het weekend bij een bruiloftje de HK lucas 600 gehoord. dat ging er goed op!
                              zekker leuk setje alleen een extra sub zou niet verkeerd zijn.

spreek je nog wel

gr bram (jsl)
                              voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

Working...