Draaitafel met pitch tot 50%?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

    #1

    Draaitafel met pitch tot 50%?

    Hallo,

    Ik vroeg me af of er draaitafels zijn, waarbij je de pitch kan regelen tot 50%? Als deze er zijn ben ik wel benieuwd naar!

    Groeten Bart
    Bart
  • johan L.
    • May 2001
    • 384

    #2
    hangt mij iets van bij dat "vroeger" voor sommige act's wel eens sl1200's getweakt werden zodat ze meer pitch hadden.

    Misschien dat er op google wat meer over deze mod's te vinden is?

    Net deed ie het nog.

    Comment

    • Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

      #3
      citaat:Geplaatst door johan L.

      hangt mij iets van bij dat "vroeger" voor sommige act's wel eens sl1200's getweakt werden zodat ze meer pitch hadden.

      Misschien dat er op google wat meer over deze mod's te vinden is?

      ja klopt, bij een sl-1200, kun je inderdaad als je het draaiplateau eraf haalt de pitch flink opvoeren, ik vraag me alleen af of dit wel goed is voor de draaitafel, mijn sl-1210's laat ik in ieder geval lekker veilig orgineel!
      Maar ik heb reeds, het antwoord op mijn eigen vraag, ik kreeg dit via de mail, er zijn verschillende modellen nieuwe draaitafels met pitch tot 50% (de techniek van tegenwoordig[8D])
      nu, gaat het er nog om dat ik een keuze moet maken, ik heb een aantal types hier opgeschreven binnen mijn budget:

      -Vestax PDX 2300 ***** 349 euro
      -Vestax PDX 2000 ***** 329 euro
      -numark tt-x1 ******** 429 euro
      -numark tt-500 ******* 329 euro
      -reeloop rp-6000 mk5 s** 359 euro
      -reeloop rtx 5.5 ******* 249 euro

      allemaal direct drive!

      kan iemand mij helpen met een keus?, of gewoon de goedkoopste nemen? wat is het beste merk hiervan?

      ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
      Bart

      Comment

      • djjw
        • Aug 2005
        • 43

        #4
        mijn vraag is eigenlijk waarom wil je een draaitafel
        met een pitch van 50%? wat wil je er mee gaan draaien?
        maar ik zou hierbij gaan voor de numark of de vestax..
        maar probeer zelf welke je het fijnst vind,
        de service bij reloop schijnt minder tezijn...
        realiteit is een illusie die waar blijkt tezijn, door een tekort aan alcohol

        Comment

        • Barthezz80
          • Aug 2004
          • 365

          #5
          ik wil met sommige platen effecten maken, en met zo'n draaitafel met 50% kan je echt leuke dingen uithalen, geloof me! ik heb uiteraard standaard al 2 sl-1210 mkII van technics in mn show zitten, maar deze wil ik als 3de(effecten)draaitafel erbij![8D]
          Ik heb trouwen ook een paar oude 16 en 78 toeren platen, die ik graag op cd-r wil zetten om ze te vereeuwigen! dit is ook 1 van de redenen voor mijn aanschaf!
          Bart

          Comment

          • maarten geurts
            • Dec 2004
            • 53

            #6
            wat dacht je van de nieuwe vestax ufo....

            Comment

            • jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

              #7
              citaat:Geplaatst door Barthezz80

              Ik heb trouwenS ook een paar oude 16 en 78 toeren platen, die ik graag op cd-r wil zetten om ze te vereeuwigen! dit is ook 1 van de redenen voor mijn aanschaf!
              Huis-tuin-en-keuken LP-spelers hebben ook meerdere standaard snelheden. Voor een paar euro op marktplaats/eBay heb je er een.

              En 50% op een platenspeler? Klinkt vervolgens voor geen meter meer (dunkt me). [B)]

              Comment

              • Break the silence
                • Feb 2005
                • 50

                #8
                De super-OEM bak, die gaat tot 50%, én kan op 78 toeren draaien, en staat reserve play op, ook leuk voor 'effecten'. Reageert ook retesnel: binnen de seconde draait ie van '+45 toeren' naar '-45 toeren'

                Merk: kan je kiezen: Sync, American Audio, BST, ...

                Comment

                • Lochte BaS
                  • Feb 2005
                  • 5

                  #9
                  Ik heb zelf 2 synq draaitafels, voor 400 euro p/s met concorde elementen. Ik vind ze vele malen relaxter dan de sl 1200, omdat je met deze tafels sowieso geen 'gat' hebt tussen de 33 en 45 toeren, als je de pitch op 20% zet. op sl decks kan ik gewoon de helft van mn platen niet draaien, omdat ze niet passen.

                  Comment

                  • Poelmans
                    • Feb 2004
                    • 804

                    #10
                    als je een synq hebt dan heb je 50% pitch: een plaat van 33 toeren draai je op 45 en een van 45 op 78!

                    Comment

                    • Barthezz80
                      • Aug 2004
                      • 365

                      #11
                      oke ik heb de keuze wat verkleind, 2 draaitafels van dezelfde prijs:

                      -Vestax PDX-2000

                      of de

                      -Numark TT-500

                      kosten allebei evenveel, welke kan ik het beste nemen?
                      welk merk is het beste?

                      Groeten Bart
                      Bart

                      Comment

                      • Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

                        #12
                        is die vestax niet een scratch-tafel ?
                        Vitality Show

                        Comment

                        • Barthezz80
                          • Aug 2004
                          • 365

                          #13
                          citaat:Geplaatst door Roeltej

                          is die vestax niet een scratch-tafel ?
                          ehh. geen idee, ik heb geen ervaring met scratchtafels[:I], wat is het verschil t.o.v. een 'normale' DJ-tafel? Dat de pitch anders zit omdat je hem een kwartslag moet draaien misschien?[)]
                          Bart

                          Comment

                          • djbirdie
                            • Oct 2002
                            • 509

                            #14
                            quote van een conculega site:

                            De PDX-2000 is de ideale keuze voor de "turntablist". Ik zou deze draaitafel echter AFRADEN voor het normale mixwerk. De voordelen van ASTS wegen dan namelijk NIET op tegen de nadelen!
                            grtz, Niels

                            Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

                            Comment

                            • Barthezz80
                              • Aug 2004
                              • 365

                              #15
                              citaat:Geplaatst door djbirdie

                              quote van een conculega site:

                              De PDX-2000 is de ideale keuze voor de "turntablist". Ik zou deze draaitafel echter AFRADEN voor het normale mixwerk. De voordelen van ASTS wegen dan namelijk NIET op tegen de nadelen!
                              Nou ben ik wel nieuwsgierig natuurlijk, wat zijn dan precies de 'nadelen'!
                              Ik ga denk ik dan zowieso voor de 'Numark TT-500'! Of heeft iemand slechte ervaringen met Numark? (nogmaals het is een 3de draaitafel voor de extra functies om naast 2 SL-1210 MKII te zetten! en om thuis wat ouwe 78 toeren platen op cd-r te kunnen zetten..
                              Bart

                              Comment

                              Working...