slechte klank bij laag volume

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door STINO

Is dit een kenmerk van digitale versterkers of ligt het aan het merk???? :s
    Waarschijnlijk wel !
    Bij topmerken zoals : Lab-Gruppen, QSC powerlights om maar iets te noemen zul je dit niet tegenkomen !
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

citaat:Geplaatst door STINO

hey iedereen, het probleem is opgelost
      we hebben derjuist, zoals kristof had voorgesteld, de versterker minder gezet en de schuiven op de mengtafel volledig open maar dit zonder reslutaat...
      vervolgens hebben de de STK boxen aangesloten op onze PROEL versterker( analoge ipv digitale versteker), muziek opgezet en de klank was echt veel beter dan met de STK versterker!!! de klank was vol en de minste toonregeling op de rodec had effect.
      de reden van de slechte klank van vorig weekend had dus, volgens ons, te maken met het feit dat onze digitale versterker slecht presteert bij laag volume.
      Is dit een kenmerk van digitale versterkers of ligt het aan het merk???? :s
      Het werken met de schuiven was slechts een van de oplossingen dat ik je had voorgesteld. Even vroeger had ik ook gezegd van een zwaardere (lees ook betere) versterker aan te schaffen. Uiteraard is deze laatste oplossing meer effeciƫnt naargelang je probleem. En zoals SIS hieronder zegt, met professionele merken zoals QSC zal je dit niet probleem niet tegenkomen. Wat digitale apparatuur betreft: koop hier geen budgetmateriaal in!!

Succes nog!

Comment

• soundline
        • Aug 2005
        • 2

Ik denk namelijk ook (zeker voor 90%) dat je versterker de oorzaak is,
        aangezien de faders als lineair zijn uitgerust moet dit niets uitmaken aan de stand hiervan.
        Kan het ook niet zijn omdat er veel mensen in de nabijheid van jullie boxen stonden? Hoe heb je geconstateerd dat je geluid dof was? Is dit opgevallen door je monitors of heb je in de zaal geluisterd.
        Dit i.v.m. het wel goed voortbrengen van geluid in de soundcheck.
        In ieder geval succes met je band.

gr, Sander

Comment

• dj bobo
          • May 2003
          • 155

In het restaurant/kroeg waar ik werk hadden wij dit probleem ook. Er stond een budget crest amp op 4 AD speakers. Bij laag volume klonk dit set naar aldi speakers. Nu staat en een RAM bux op... en het probleem is geheel verholpen. Uit mijn ervaring kan jou veronderstelling best kloppen dat het aan de amp ligt.

Comment

Working...