Er bestaan inderdaad wél geluidskaarten die een te zwak signaal geven. Mijn oude Terratec heeft daar bijvoorbeeld last van; geluidskwaliteit zeer goed, volume zeer laag. Ligt niet aan de software want die is in de loop der jaren wel een aantal keer veranderd ('98, Me (3 maand), XP). Ook drivers zijn grondig vernieuwd en andere dingen zijn ook aangepast. Als ik nu moet aansluiten op een mengpaneel zonder goede gainregeling per kanaal gebruik ik gewoon mijn USB Muse 5.1 externe geluidskaart.
Uitgang PC te zacht
Collapse
X
-
Computer is van BCM. Mannetje van BCM vertelde dat juist met de geluidskaart die erin zit het hardste geluid eruit moet komen. Kan natuurlijk ook zijn dat ze die mp3's te zacht opnemen. Maar bij een ander cafe hebben ze hetzelfde systeem en die kunnen er gewoon mee draaien.Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.Comment
-
Ik zou zeggen laat dat mannetje nog maar een keer terugkomen en uitleggen waarom het dan niet werkt zoals het zou moeten.
Waar komen de MP3's vandaag, toch ook van dezelfde firma of niet ??Comment
-
Wij hebben dit probleem ook gehad in onze kroeg. Bij ons stond er nog een mengpaneel tussen de computer en die van mij. We hebben toen dat tussenmengpaneel eruit gehaald en het probleem was opgelost. het kan ook dat in het software proggie al een intern mengpaneel zit. deze kun je eventueel ook uitzette (mogt dit mogenlijk zijn)Met vriendelijke groet. RoySComment
-
citaat:Geplaatst door TVV
Mag ik vragen welk stuurprogramma op die computer staat (Windows 2000, XP, ...)
Ik heb ondervonden dat het uitgangsignaal bij windows 98 veel lager ligt dan bij windows XP.
Ik kan me voorstellen dat er in een specifiek geval wel eens een driver-issue zou kunnen bestaan. Maar dit is absoluut geen algemene waarheid!!!Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Ik heb toch ernstig het vermoeden dat je in je software-pakketje iets niet helemaal lekker hebt staan. Of een verkeerd drivertje, of een verkeerd knopje.Comment
Comment