Groter geluid setje voor 'hobby-dj'

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alleznet
    • Jul 2005
    • 36

Groter geluid setje voor 'hobby-dj'

Beste mensen,
    Ik draai momenteel een simpel 'home-discotje', ik heb momenteel dit:
    1x mengpaneel (merk is eraf omdat die stikker ontiegelijk lelijk was ) met 3x kanalen, 2x line/phono en 1x mic. alle kanalen hebben 3 bands equilizer (bass, mid en high), ook allemaal met talk-over/voice-over functie
    4x
    1x (alleen dan met 12" woofer)
    Alle boxen zijn 300 Watt peak en 150 Watt rms (behalve de sub, die is 400 Watt peak en 200 Watt rms)
    1x discoversterker van SkyTec meen ik 2x 100 Watt RMS en 2x 150 Watt peak
    2x cd speler (1 van sony en 1 merkloze)
    1x laptop met winamp

Nu wilde ik dit uitbreiden met 2 boxen met 12" woofers en een passende versterker hierbij. Aangezien op 1.5 kilometer afstand BAF zit wilde ik graag alles daar kopen. Ik kwam na lezen van wat reviews enz. uit op onderstaande samenstelling:

Dit sluit ik paralel aan op mijn mengpaneel (heeft 2 versterker uitgangen).

Nu was mijn vraag, is dit goed genoeg voor hobby thuis en eventueel kleine feesten (als disco <40 man en als achtergrond muziek < 75 man)? Zo nee, wat bevelen jullie dan aan in ongeveer dezelfde prijsklasse? Ik heb eigenlijk niet meer te besteden voor mijn al uit de hand gelopen hobby [)]
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Ik geef je 1 tip: neem 10 meter speakonkabel (is eigenlijk ook te kort soms )
    En ik zie niks van cd speler of draaitafels

Comment

• alleznet
      • Jul 2005
      • 36

citaat:2x cd speler (1 van sony en 1 merkloze)
      Daar stonden de cd spelers [:0]

Ik zal die 10 meter overwegen, kost opzich niet zo heel veel meer, maar het gaat me meer om de boxen (MC-12 en die versterker PALLADIUM-500). Zijn die goed genoeg voor mijn doeleinden?

Comment

• vasco

• Oct 2003
        • 2568

Als je het voor thuis gaat gebruiken prima.
        Zou alleen de Speakers die je nu hebt (Raveland van Conrad gok ik zo [)]) lekker op de schoot gooien dan en er niet meer bijzetten

Trouwens:
        Dit forum is van J&H Licht en Geluid en jij zet hier vrolijk een link naar de concurrent en vraagt of we jou het liefst willen adviseren n.a.v. deze concurrent [xx(]

Comment

• discomidway
          • May 2005
          • 140

Ik heb die speakers ook nog 2 op mijn kamer staan.
          (heb een nieuwe pa btw)
          Maar opzich als je geld over heb kun je een veel zwaardere amp er op zetten dat kunnen ze makkelijk hebben.

Comment

• Roeltej
            • May 2001
            • 761

Gebruik de zoekfunctie eens op dit forum, is iig zat te vinden over die dap speakers... en anders wel over alternatieven.
            Vitality Show

Comment

Working...