Beste forumgebruikers,
Wij zouden graag onze drive in uitbreiden qua geluidsinstallatie.
Momenteel is onze PA opgebouwd uit:
1x crown audio XLS-602 versterker
2x JBL speaker type TR-125
Dit alles wordt steeds aangesloten op een rodec MX-180 tafel.
Nog nooit hebben we problemen gehad, maar het is stilaan tijd om deze set uit te breiden.
Graag hadden we dat gedaan om meet "bass" te krijgen. We mogen van de JBL's zeker en vast niet klagen, want die boxen spelen echt op en tot en kunnen zeer hoge volumes probleemloos aan.
Wat is 't beste? Ik denk aan 2 actieve baskasten die we dan ook aansluiten op de MX-180 (parallel op de inputs van de crown).
Of moet ik een 2e versterker aankopen met pasieve baskasten en een cross over?
Is een cross over steeds nodig? Wat als ik 2 extra baskasten met geschikte versterker gewoon mee parallel zet op de cronw versterker (master 1 van MX-180)? Een bas kast zal toch niet stuk gaan dat die ook hoge en midde tonen ontvangt he. Trouwens die geeft ze dan toch niet weer en worden in hun ingebouwde filter reeds weggefiltert denk ik.
Wat is hier goed en budgetvriendelijk?
Graag jullie leerrijke reacties.
Thx
[mod: ff plaatjes uitgehaald, niet nodig hier]
Wij zouden graag onze drive in uitbreiden qua geluidsinstallatie.
Momenteel is onze PA opgebouwd uit:
1x crown audio XLS-602 versterker
2x JBL speaker type TR-125
Dit alles wordt steeds aangesloten op een rodec MX-180 tafel.
Nog nooit hebben we problemen gehad, maar het is stilaan tijd om deze set uit te breiden.
Graag hadden we dat gedaan om meet "bass" te krijgen. We mogen van de JBL's zeker en vast niet klagen, want die boxen spelen echt op en tot en kunnen zeer hoge volumes probleemloos aan.
Wat is 't beste? Ik denk aan 2 actieve baskasten die we dan ook aansluiten op de MX-180 (parallel op de inputs van de crown).
Of moet ik een 2e versterker aankopen met pasieve baskasten en een cross over?
Is een cross over steeds nodig? Wat als ik 2 extra baskasten met geschikte versterker gewoon mee parallel zet op de cronw versterker (master 1 van MX-180)? Een bas kast zal toch niet stuk gaan dat die ook hoge en midde tonen ontvangt he. Trouwens die geeft ze dan toch niet weer en worden in hun ingebouwde filter reeds weggefiltert denk ik.
Wat is hier goed en budgetvriendelijk?
Graag jullie leerrijke reacties.
Thx
[mod: ff plaatjes uitgehaald, niet nodig hier]

Comment