Horeca Muziek systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Eazis was al genoemd, en niet toepasbaar.
    Ben alleen bang dat er dan duizenden anderen voor de gek gehouden worden, of ben ik nou weer gek?

Als je als kastelein al die 200 nummers per maand moet gaan kopen ben je pas goedkoop uit.

Kortom : niet proberen het wiel uit te vinden, maar ff bellen met de lokale eaziz-dealer.
    BTW, ze hebben ook een standaard pakketje voor mensen die al een computer hebben, en alleen de software en updates willen. Iets goedkoper, en zelf te installeren. Je begint dan met 2500 nummers uit de top 2000, met wat modern werk erbij, en iedere maand een update van 200 nummers. Uit het blote hoofd 50 euri per maand, enne, lekker legaal. En geen gezeur met bumas en stemras enzo. En geen 500 cd's achter de bar, al dan niet met krassen, zoeken, colavlekken, of "geleend" door de barkeeper...

Ik snap het eigenlijk niet, al die goochemerds die het wiel willen uitvinden...

Die server optie is volgens mij ook wel mogelijk met eazis.
    Oh, ja, de software is bug-free, en dat lijkt me ook niet onbelangrijk.

Comment

• deurklink

Is idd 50 euro in de maand.. maar heb toch al wel mee mogen maken dat hij vast liep! En dat was nog niet eens bij zo'n hele extreme actie. En als hij eenmaal vast loopt :S duurt zo 5 min voordat hij weer op gestart is!

Comment

• pilot
        • Nov 2003
        • 267

Heb wel gehoord dat dmv de cd zaken er iets aan zit te komen waardoor er op een muziekcomputer maximaal 2500 nummers mogen staan )buma stemra rechrten' en de huurprijs ongever verdubbeld gaat worden.Je huurt de rechten over 2500 nummers en daarbij het computersysteem
        master-qsc en de rest

Comment

• Controller
          • Apr 2002
          • 745

citaat:Geplaatst door **************

Eazis was al genoemd, en niet toepasbaar.
          Ben alleen bang dat er dan duizenden anderen voor de gek gehouden worden, of ben ik nou weer gek?

Als je als kastelein al die 200 nummers per maand moet gaan kopen ben je pas goedkoop uit.

Kortom : niet proberen het wiel uit te vinden, maar ff bellen met de lokale eaziz-dealer.
          BTW, ze hebben ook een standaard pakketje voor mensen die al een computer hebben, en alleen de software en updates willen. Iets goedkoper, en zelf te installeren. Je begint dan met 2500 nummers uit de top 2000, met wat modern werk erbij, en iedere maand een update van 200 nummers. Uit het blote hoofd 50 euri per maand, enne, lekker legaal. En geen gezeur met bumas en stemras enzo. En geen 500 cd's achter de bar, al dan niet met krassen, zoeken, colavlekken, of "geleend" door de barkeeper...

Ik snap het eigenlijk niet, al die goochemerds die het wiel willen uitvinden...

Die server optie is volgens mij ook wel mogelijk met eazis.
          Oh, ja, de software is bug-free, en dat lijkt me ook niet onbelangrijk.
          Mac

Ik probeer het wiel niet uit te vinden dat heb je wel gelezen probleem is dat de klant dat wel wil. En vandaar deze vraag.

Zelf heb ik liever contracten (dit komt omdat ik dat gewend ben)

Ik neem morgen contact op met eazis wat betreft een netwerkversie. De bedoeling is omdat het op een centrale server staat en op de pc's geen enkele nummers te vinden zijn. Dit ivm security en een 5 tal punten die moeten updaten wat beheertechnisch wat lastig gaat worden.

Comment

• Controller
            • Apr 2002
            • 745

Vandaag contact gehad met eazis en die hebben geen netwerkoptie, ze hebben de vraag wel bij de softwareschrijver neergelegd om te kijken of dat mogelijk is.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

ze hebben wel een pc met 2, 3, of 4 uitgangen erop. Multi-Room heet dat.

evenzogoed succes.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

btw, ik weet dat je (EAZIZ) het standaard mp3/eas file-opslagapparaat ( harder schijf ) kunt veranderen. Wellicht dat hier een server-adres of een server-harde-schijf achter kan???

Comment

• Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

citaat:Geplaatst door **************

btw, ik weet dat je (EAZIZ) het standaard mp3/eas file-opslagapparaat ( harder schijf ) kunt veranderen. Wellicht dat hier een server-adres of een server-harde-schijf achter kan???
                  Ik wacht nog steeds op eazis op hun reactie.
                  Ik ga eerst volgende week contact opnemen met BUMA hoe het zit met de contracten ed. omdat het bedrijf zoiezo al BUMA afdraagt.

Comment

• mcm
                    • Jul 2006
                    • 1

eazis = BPM

moeilijk doen iedereen zeg! gewoon even ergens BPM player 4.6 downloaden, dongle crackje erover en probleem opgelost! meer mogelijkheden, net zo gebruiksvriendelijk, zelf bepalen waarop gesorteerd wordt en waar de muziek vandaan moet komen (schijven/bestanden/mappen/streaming server) en gratis en voor nix.... snap niet dat er nog mensen zijn die hiervoor betalen!! (buma/stemra daargelaten....) Voor goede sortering is t natuurlijk wel belangrijk dat de ID3-tags kloppen en volledig zijn, maar da's bij elke player belangrijk en meer een kwestie van 'schone data' verzamelen... BPM player is overal wel vandaan te trekken (DC++/KaZaa/LimeWire, etc.)
                    Last edited by mcm; 18-07-06, 02:42.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by mcm
                      moeilijk doen iedereen zeg! gewoon even ergens BPM player 4.6 downloaden, dongle crackje erover en probleem opgelost! meer mogelijkheden, net zo gebruiksvriendelijk, zelf bepalen waarop gesorteerd wordt en waar de muziek vandaan moet komen (schijven/bestanden/mappen/streaming server) en gratis en voor nix.... snap niet dat er nog mensen zijn die hiervoor betalen!! (buma/stemra daargelaten....) Voor goede sortering is t natuurlijk wel belangrijk dat de ID3-tags kloppen en volledig zijn, maar da's bij elke player belangrijk en meer een kwestie van 'schone data' verzamelen... BPM player is overal wel vandaan te trekken (DC++/KaZaa/LimeWire, etc.)

a lekker je klanten een illegaal pakket verkopen,
                      b topic is een jaar oud.

Comment

• Pino
                        • Jul 2002
                        • 390

Topic is al een jaar oud, dus ik denk dat de starter ondertussen wel een oplossing heeft.
                        Toch wil ik nog reageren op jou reactie mcm.

Voor horeca uitbaters is het niet aangeraden om met illegale software zoals jij dat hierboven voorstelt te werken. Als zij hierover getipt worden door vb een andere controle instantie (btw, sociale inspectie, misnoegde klant) bij een auteursrechtenorganisatie; dan zijn de boetes niet te overzien. Op software staan ook auteursrechten, en de gebruiker moet dus ook die licenties betalen. Een grondige controle van de boekhouding kan zoiets al aan het licht brengen...

euh... je was me net voor Mac...

Groetels,
                        Pino
                        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Krampachtig wordt vastgehouden aan dure applicaties op Windowsservers/workstations, maar men vergeet of weet niet dat er veel opensource spelers zijn die vaak prima kunnen indexeren (bestandsnaam, ID3-tags, enz). Neem eens een kijkje in de wereld van Linux

René
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• webgek
                            • Aug 2006
                            • 4

Waarom verdwijnen bij de demo versie van eazis meteen de nummers als je ze klaarlegt??? als je de demo wilt proberen meot je toch iets kunnen draaien??

Comment

Working...