beginnende 'DJ' vraagt hulp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pluzz
    • Aug 2004
    • 72

ik doe dit nu ook al z'n 3 a 4 jaar als hobby en ben toen der tijd begonnen met 2 15" speakers van hq-power a 100,- per stuk en een skytec (ja ik weet t shame on me) versterker. en tot mijn groote verbazing draai ik er nog steeds mee op alle feestjes en het setje kan knap hard voor een hobby dan.
    en ik heb vorige maand na 4 jaar pas mn dmx paneeltje gekocht 2e hands dus ik weet niet hoe het met je budget staat maar als ik jou was zou ik maar heel goed gaan sparen want anders blijf je net als ik en ehh tja amateurtje.

het is namelijk een leuke hobby maar heel erg duur

any who even over die usb dmx setje van 80,- het is allemaal leuk dat t zo goedkoop is maar ehh wat dacht je van de laptop die je mee moet nemen
    die dingen zijn best prijzig
    en dan heb je liever dat je paneeltje naar de kloote gaat van 200 euro dan je laptopje

je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen

Comment

• freak niels
      • Jul 2005
      • 32

citaat:Geplaatst door noob

bedankt voor het advies, hier kan ik zeker wel wat mee. kan iemand mij trouwens vertellen wat het verschil is tussen PA boxen en normale speakers, of ik PA boxen op een normale versterker aan kan sluiten en normale boxen op een PA eindversterker? en wat betekend de impedantie van een speaker? kortom waar moet ik allemaal op letten?

(Prms / Pmax, ik ben niet ervaren dus ik hoop dat jullie mij bij kunnen praten) [][8D]
      Als je dit eens doorleest weet je waarschijnlijk al meer: http://www.circuitsonline.nl/artikelen/view/2

Comment

• aso_azo
        • Aug 2005
        • 27

citaat:Geplaatst door luc2366

... what's in a name.

Gebruik gewoon een fullrange 2- of 3-weg kast (dus bas en hoog of bas/mid/hoog in 1 kast) met een rms vermogen van 300 of 400 Watt, is voor jou meer dan voldoende.

Koop je GEEN hifi-versterker maar een eindtrap

Alles aansluiten is zeer simpel. Als je je kabels zelf gaat maken , gebruik dan enkel NEUTRIK-connectoren. Ze zijn (heel) wat duurder - maar de kwaliteit is er zeker naar!
        Ik ben net als noob ook net begonnen en niet ervaren,
        Maar ik heb een HIFI versterker hiermee kan ik het toch wel doen tot ik een echte koop?

<------>

Ennehh dit gaat heel stom klinken,
        maar waarom heb je zo nodig een headphone nodig?
        lars

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

citaat:Geplaatst door aso_azo

Ennehh dit gaat heel stom klinken,
          maar waarom heb je zo nodig een headphone nodig?
          Wat dacht je van het voorbeluisteren van een nummer over de PFL (Pre Fader Listening = het kanaal afluisteren zonder dat de zaal het hoort)

En dat is erg handig als er een cd speelt, en je moet even op een andere cd zoeken naar het volgende nummer...

Dit lijkt mij één van de belangrijkste redenen.

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• aso_azo
            • Aug 2005
            • 27

Ja maar waarom moet deze dan altijd zo van goede kwaliteit?
            lars

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Stel dat je een complete band staat te mixen en je hoort iets wat niet hoort. Kun je met pfl een aantal kanalen beluisteren om te luisteren hoe die klinken afzonderlijk. vervolgens kun je het een en ander bij draaien om het zo tot een goed geheel te brengen. Heb je geen muts van goede kwaliteit, kun je ook niet weten of "die eene storing" nou aan je koptelefoon ligt of aan je mengtafel of randapp.
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Ja maar waarom moet deze dan altijd zo van goede kwaliteit?
                Als je echt gaat beatmixen (platen door elkaar heenlopen terwijl ze hetzelfde ritme hebben, alsof het dus 1 lang nummer wordt) moet je heel goed kunnen horen of de platen nog wel synchroon lopen. Luisteren naar wat je doet is namelijk heel erg belangrijk. Als je ook maar een kleine afwijking hebt, moet je dat meteen horen. Het publiek zal ook fouten horen en zich daar aan ergeren (niets is zo erg als een foute beatmix). Een goede koptelefoon kan strak de frequenties weergeven en sluit je oren goed af, zodat je niet last hebt van de zaal (waar je veel echo's hebt, dus veel indirect geluid).

Daarom dus!

Comment

• aso_azo
                  • Aug 2005
                  • 27

Pioneer - SEDJ 5000

Wat is hierop jullie antwoord
                  lars

Comment

• timmel
                    • Sep 2004
                    • 111

Pioneer - SEDJ 5000

Wat is hierop jullie antwoord
                    Wij hebben hem nu een drietal jaar en het nepleer is hard geworden en het brokkelt af. De contructie is zeer stevig waardoor hij (bijna) niet stuk te krijgen is. De schelpjes zijn wat klein waardoor hij een beetje op je oren drukt. Ik krijg dan na een tijdje pijn aan mijn oren. De output is hoog genoeg om doof te worden, wel vind ik de bas erg zacht klinken ten op zichte van het hoog. Het telefoonsnoer is handig i.v.m. je bewegingsmogelijkheden.

Zoals je ziet zijn er een paar voordelen maar helaas ook erg veel nadelen. Ik kan hem dus ook niet aanraden.

Mvg

Tim
                    niet genoten is altijd mis

Comment

• DJ Thiago
                      • Aug 2005
                      • 44

Ook ik heb nu opnieuw een probleem met mijn koptelefoon.
                      Eerst had ik een Jb koptelefoon, ben dan 2 maanden geleden een Stanton djpro 3000 gaan halen, maar die ligt al helemaal uit elkaar...
                      Zeer vreemd, niet gevallen ofzo,
                      was aan het draaien toen opeens de ene oorschelp los schoot, draadjes en al geknapt.
                      Heb nu als noodoplossing terug mijn Jb gegrepen, maar ben op zoek naar een echt kwaliteitvolle hoofdtelefoon, die voor mij als belangrijkste eigenschap ergonomiteit moet hebben.
                      Je moet hem lang op je hoofd kunnen hebben zonder dat het irriterend wordt.
                      Ben nog aan het rondkijken...

Beste hulpmiddel is wellicht gewoon testen en testen tot je de ideale vind.

mvg Thiago
                      Power is nothing without control

Comment

• Larske
                        • Nov 2004
                        • 27

Zo te zien zoek je een iets goedkopere oplossing (zocht ik ook dus weet ondertussen wel wat er zoal te koop is). Ik heb de Sony MDR-V300 zit erg goed en geeft erg goed geluid en kost maar rond de 50 euro, dus dat valt nog mee natuurlijk.
                        Of al the things i lost i missed my mind the most..

Comment

• djjw
                          • Aug 2005
                          • 43

hey noob,
                          heb je onder tussen al een leuk setje gevonden?
                          gr.
                          realiteit is een illusie die waar blijkt tezijn, door een tekort aan alcohol

Comment

Working...