Denon 2100 vs. 4000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RDH
    • Aug 2001
    • 298

Ik heb een lange tijd met een 4000 gedraaid, geweldige speler! Echt altijd met plezier mee gedraaid. Nu bij toeval van het weekend een 2100 gebruikt en dat vind ik ronduit een baggerding. Loop is echt zowat onbruikbaar traag, de jog vind ik niet fijn werken, en hij ondersteund geen cd-text en mp3. Ik vind de 4000 in deze dingen wat beter werken, die jog kun je mogelijk nog beter afstellen dat weet ik dan verder niet. Maar gewoon in de hele look 'n feel beviel die 2100 mij niet. De 4000 heb ik altijd een prachtige speler gevonden, nooit problemen mee gehad met lezen o.i.d. Ik zou zelf voor de 4000 gaan, gebaseerd op mijn ervaringen met de 2100.

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

@RDH: over die CD text en MP3: I agree...

Maar hoe bedoel je dat de loop trager werkt? De meeste DJs die ik ken hebben net de omgekeerde ervaring. Probeer dit eens:

Als je CD op zijn cue punt staat (pauze dus) duw je op een hot start. terwijl een 2100 meteen vertrekt terwijl hij zijn hotstart instelt (net zoals je op play zou duwen) zal de 4000 een fractie van een seconde vertraging hebben om te vertrekken. Echter is die fractie vrij groot. Met als gevolg dat je dus eerst je hot start moet laden, terug naar je cue-punt gaan, en opnieuw de hotstart starten. DAT is nu net waarom iedereen de 4000 trager vindt dan de 2100 (samen met het feit dat ne 4000 ook nog meer tijd nodig heeft om een CD te laden).

De 4000 kan wel met copycontrolled om, dat wel

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

cd-text (en mp-3) heb je voor niks nodig

net nog een 2100 2ehands gekocht, liever dat dan een nieuwe 4000

Comment

• VERVALLEN

Ik lees hier echt enorm veel negatiefs van de 4000. En deze wouden we eigenlijk aankopen omdat onze vorige stilaan slijtage begein te krijgen. Toch als ik dit zo lees twijfel ik om denon te nemen.
          ik heb nu de numark cdn-24. Die is 6j oud en nooit problemen mee gehad.
          Nu wil hij af en toe eens een cd niet lezen / overspringen / ...

Mss moet ik deze maar laten nazien. Mss nieuwe lasers ofzo

Iemand een idee wat ik best met de numark doe?

Comment

• Max
            • Feb 2003
            • 680

citaat:Geplaatst door luc2366

cd-text (en mp-3) heb je voor niks nodig
            Als je eenmaal CD tekst gewend bent wil je niets anders meer.
            Heb afgelopen jaar een nieuwe DN D4000 gekocht en deze bevalt tot nu toe erg goed, simpel apparaatje zonder veel poespas, maar doet perfect wat hij moet doen. Heb van de week ook een CMX 5000 van Pioneer bijgekocht, maar vindt deze toch minder lekker werken aangezien deze geen CD tekst heeft.

Comment

• Poelmans
              • Feb 2004
              • 804

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

Ik lees hier echt enorm veel negatiefs van de 4000. En deze wouden we eigenlijk aankopen omdat onze vorige stilaan slijtage begein te krijgen. Toch als ik dit zo lees twijfel ik om denon te nemen.
              ik heb nu de numark cdn-24. Die is 6j oud en nooit problemen mee gehad.
              Nu wil hij af en toe eens een cd niet lezen / overspringen / ...

Mss moet ik deze maar laten nazien. Mss nieuwe lasers ofzo

Iemand een idee wat ik best met de numark doe?
              De 4000 valt qua basis basis functies wel me hoor: het loopwerk is wél degelijk, en de basisfuncties reageren perfect. het is enkel de loop functie die raar werkt in vergelijking met de 2100...

het zijn enkel gevorderde modellen van denon zoals de 3000 en 5000 die problemen hebben met copy controlled, terwijl de 6000 dan weer problemen heeft met frame-accuracy (je cue punt wil wel een paar frames verspringen).

Let er ook op dat de DN-D4500 pas uit is. Wanneer deze naar Europa komt weet ik niet, evenmin als hoe dat deze presteert. Wat je ook kan doen is een 2100 2dehands kopen en dar nieuwe loopwerken insteken: dan heb je (volgens mij) een van de degelijkste CD spelers die ik in mijn cariere ben tegengekomen.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Poelmans
                Wat je ook kan doen is een 2100 2dehands kopen en dar nieuwe loopwerken insteken: dan heb je (volgens mij) een van de degelijkste CD spelers die ik in mijn cariere ben tegengekomen.

Enig idee wat zo'n stel nieuwe loopwerken kost?
                Is een loopwerk de gleuf waarin de laser zich beweegt?? Of is dat de cd-lade die uit de speler komt? Of wat moet ik me voorstellen met "een nieuw loopwerk" ?

Merci al

Comment

• Poelmans
                  • Feb 2004
                  • 804

Het loopwerk is de volledige lade: schuif, laser, ... Als je ze alle2 vervangt is dus alleen de moederprint in de onderste unit nog origineel.

Hoeveel dat precies kost moet je eens navragen. Vraag meteen ook de prijs van 2 nieuwe pitchfaders, die wil je misschien ook vervangen bij een 2dehands apparaat.

tis dus wel wat werk, en je doet het niet om voor een prikje een goeie CD speler te hebben, maar het is een alternatief voor de 4000, wiens loop raar werkt

Comment

• Max
                    • Feb 2003
                    • 680

citaat:Geplaatst door Poelmans

Het loopwerk is de volledige lade: schuif, laser, ... Als je ze alle2 vervangt is dus alleen de moederprint in de onderste unit nog origineel.

Hoeveel dat precies kost moet je eens navragen. Vraag meteen ook de prijs van 2 nieuwe pitchfaders, die wil je misschien ook vervangen bij een 2dehands apparaat.

tis dus wel wat werk, en je doet het niet om voor een prikje een goeie CD speler te hebben, maar het is een alternatief voor de 4000, wiens loop raar werkt
                    Dan heb ik toch liever en nieuwe Dn D4000 met garantie.

Een tweedehands 2100 kost redelijk wat, en een loopwerk van Denon kost al gauw zo'n € 150,- per stuk (!!).

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

waar koop jij je loopwerken dan ?!?

Comment

• Max
                        • Feb 2003
                        • 680

citaat:Geplaatst door luc2366

waar koop jij je loopwerken dan ?!?
                        Onderdelen gaan nu via een groothandel (ASWO). Dit loopwerk is egschikt voor de 1800, 2100 en 2600 en kosste zo'n 138 Euro. Dit las ik op het New-line Forum.

Comment

• VERVALLEN

[B)]jawadde das een bom geld voor een klein onderdeeltje [:I]

Comment

• Poelmans
                            • Feb 2004
                            • 804

Ja das veel geld voor zo een onderdeeltje, maar ik ken genoeg mensen dat de 4000 rommel vinden (inclusief mezelf), vooral omdat die trager is dan de 2100, en dat de hot start eigenlijk 'ik zal da wel binnen 0.4 seconden doen-knop' is

Dus als je een 2dehands denon 2100 koopt, daar 2 nieuwe loopwerken, een pitchfader en ene matteke met de knoppen op insteekt hebde essentieel ne spiksplinternieuwe denon die wél tegoei werkt (alles wat hard verslijt hebde vervangen).

Een loopwerk is ook geen klein onderdeeltje e: in de drive unit van de 2100 zit 1 hoofdprint, en 2 loopwerken. Das al! Da loopwerk is dus uw volledige CD lade met bijhorende mecaniek, lens, etc: bijna ne CD speler op zichzelf dus.

Comment

• luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

net nog eens m'n onderdelen-leverancier gecontacteerd: bij hem kost een loopwerk voor een 2100 niet meer dan voor een 2000... en da's een pak minder dan 150€!

Comment

• Poelmans
                                • Feb 2004
                                • 804

citaat:Geplaatst door Max

Als je eenmaal CD tekst gewend bent wil je niets anders meer.
                                Hmm, voor zover ik weet staat er op de meeste legale CDs geen CD Text (of belgie moet daarin van nederland afwijken natuurlijk ). Niks illegaals doen e jongen

Comment

Working...