Denon 2100 vs. 4000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nouk het spouk
    • Oct 2004
    • 4

Denon 2100 vs. 4000

Ik ben van plan om een Denon dubbele cd-speler aan te kopen.

Er zijn reeds topics geweest over de 4000.

Nu kan ik de nieuwere 4000 nieuw kopen voor 175€ meer als een 2100 van 2 jaar oud.

Raden jullie mij dit aan ? Of is het beter toch de 2100 te kopen. Ik twijfel niet zozeer om de mp3-functie maar gewoon in snelheid, betrouwbaarheid en schock-geheugen. Het totaalbeeld.

Wat zijn je ervaringen

Groeten,
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Ik zou toch voor de DN4000 gaan, die DN2100 kan al serieus afgezien hebben. Lades moeten misschien binnenkort vervangen worden, lasers die al wat ouder zijn, die 2100 slikt misschien wel alles, maar die 4000 slikt ook bijna alles, en als ie hem niet slikt omdat cdtje beveiligd is schrijf je hem maar op een cdr, dan leest ie hem zeker, origineel laat je dan maar thuis liggen!

En zeker voor dat kleine prijsverschil moet moet je het niet laten een DN4000 te kopen...
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• nouk het spouk
      • Oct 2004
      • 4

Guy,

Is dat zo'n groot probleem met die nieuwe Denons dan. Het feit dat ze niet alle gekopieerde cd's afspelen?

Die 4000 is volledig nieuw en de 4000 al 2 jaar goed gebruikt. Heb hem nog niet kunnen testen echter.

Maar de 4000 lijkt mij zo kaal in vergelijking met de 2100 of is dit een verkeerd beeld ?

Comment

• djlaakie
        • Sep 2004
        • 130

Ik heb zelf de 4000 echt een super ding. Nog nooit problemen mee gehad.

Ik zou voor de 4000 gaan.

Comment

• nouk het spouk
          • Oct 2004
          • 4

Ik heb de functies eens vergeleken enzo maar wat is dan het grote verschil tussen beide buiten het feit dat de 4000 mp3's kan afspelen?

Comment

• LuPuS
            • Dec 2002
            • 457

De DN4000 is eigenlijk de opvolger van de 2100, dus daarom dat de functies redelijk gelijk zijn. MP3 is natuurlijk een bijkomende functie. Ik ken mensen die een DN4000 hebben, en die lossen zo het probleem op door een copietje te trekken. Is het enige nadeel.
            Ook als je superveel mp3's op cd's zet moet hij wel wat langer laden.
            ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Niek...
              • Nov 2001
              • 1094

citaat:Geplaatst door LuPuS

Ik zou toch voor de DN4000 gaan, die DN2100 kan al serieus afgezien hebben. Lades moeten misschien binnenkort vervangen worden, lasers die al wat ouder zijn,
              Tsss...generaliserend. Het is helemaal afhankelijk van wie die 2100 is geweest. Was het verhuurbedrijf, discotheek of iets dergelijks: voor de 4000 gaan. Was het een particulier of kleine drive-in, dan speelt die 2100 nog jaren probleemloos!

Ter vergelijk: mijn oude MK3 is inmiddels 8 jaar oud, gaat toch wel 2x in de maand op pad, gewoon netjes onderhouden, en dan hoef je niets te vervangen!
              <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Poelmans
                • Feb 2004
                • 804

Ik zou voor de 2100 gaan.

De 4000 slikt naar mijn ervaring wel alles, maar heeft enkele andere tekortkomingen:
                * De hot start van de loop functie is een 'start na een halve seconde'
                * Als je aan het spelen bent met de hot start en je duwt per ongeluk hot start 1 EN 2 tegelijk in (wat zeer makkelijk gebeurt maar geen probleem is met de 2100) dan krijg je plots vollenbak ruis door je uitgang!
                * Ik heb zelfs eens meegemaakt bij een plaat die ik nioet nodig vond om voor te beluisteren dat hij het anti-shock geheugen was vergeten leeg te maken, met als gevolg dat de eerste 10 seconden van de vorige CD waren!!!!!

Ik ben niet de enige die negatief denkt over de 4000. Ik ken meerdere (betere) DJ's EN verhuurfirmas die allen zeggen dat tot nu toe de 2100 de beste denon tot nu toe vinden, omdat de nieuwere modellen zoveel tekortkomingen hebben.
                En veel van die verhuurfirmas die wat handig zijn zouden liever een paar 2100's 2de hands halen en de lades + pitchfader vervangen. Zo heb je toch een redelijk nieuwe 2100.

Van de andere kant: ik heb iets gehoord van een nieuwe denon: de DN-D4500. Is dit een hoax of niet ik weet het niet. Wel heeft een concurrende webshop op zijn forum reeds vermeld dat ze een mail gekregen hebben van de importeur 'dat dat model nog niet in de shop mag omdat hij maandag pas bekendgemaakt wordt'. Maar een mail is ook makkelijk na te maken We zullen zien. Ik hoop ergens ook dat als het echt is, dit model weer werkt zoals de 2100 deed: tegoei!

Comment

• dejongens
                  • Aug 2004
                  • 29

Voor mensen die geintereseerd zijn in de denon d-4500 kijk hier eens:

Super versie, maar geef mij de d-9000 maar.
                  Misschien tijd voor een update hiervan?
                  Jeroen --&gt; Het beste idee, komt op de wc! &lt;--

Comment

• LSD
                    • Jul 2002
                    • 152

Als ik mag kiezen : de 2100 !!
                    Heb em zelf in de verhuur, en draai er ook regelmatig zelf mee. Heb enkele malen een 4000 onder m'n vingers gekregen bij een guestset hier of daar, en die is inderdaad veel trager, en voelt algemeen veel "plastiekeriger" aan. (anders gezegd : uitvoering is veel meer low budget)
                    Ondertussen enkele 3000's in gebruik, en da's toch weer heel anders draaien.
                    Is er ook nog de 6000, maar hier heb ik persoonlijk nog geen praktijkervaring mee (op een demo in de showroom na)
                    ----------------------------------------------
                    Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
                    ----------------------------------------------

Comment

• Masterboy
                      • Jul 2004
                      • 51

Ik heb bijna 3 jaar een DN-D9000 en ben er niet erg tevreden over.Is echt kieskeurig met lezen van cd's en bijvoorbeeld Emi Copy controlled beveiligde cd's zijn al helemaal een ramp.Deze cd's leest hij niet ofwel springen ze constant over.Ook met oudere single cd's waar de plaats waar geen informatie staat mat is geven problemen, dan hoor je de motor veel lawaai maken en cd's springen ook voordurend over.Op mijn DN-2600F had ik daar allemaal geen problemen mee.Ik heb altijd Denon CD-Spelers gehad maar vind Denon dus de laatste tijd fel achteruit gaan in kwaliteit.

Comment

• Niek...
                        • Nov 2001
                        • 1094

citaat:Geplaatst door MasterboyIk heb altijd Denon CD-Spelers gehad maar vind Denon dus de laatste tijd fel achteruit gaan in kwaliteit.
                        En dat baseer je op de ervaringen van 1 speler, waarbij de copy control eigenlijk schuld van de CD drukker is?
                        <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Masterboy
                          • Jul 2004
                          • 51

Nee, want als je goed had gelezen heb ik ook problemen met bepaalde oudere single-cd's die dus helemaal niet beveiligd zijn, en die een andere gewone low budget speler gewoon vlekkeloos afspeelt en mijn Denon heeft er problemen mee.Volgens mij zou dat toch niet mogen met zo een dure cd speler, en die single cd's zijn niet vuil of bekrast.

Comment

• Poelmans
                            • Feb 2004
                            • 804

Trouwens, over die copy controlled: Denon praat zich er wel altijd makkelijk uit e met die 'het is de CD drukker zijn fout'.

Stel je eens in mijn plaats: vindt jij het normaal dat we op feestjes tegenwoordig 4 CD spelers nodig hebben? 2 voor de uitgebreidde sampler, lange pitch en scratch functie, en 2 voor copy controlled?

OF: vindt jij het normaal dat ik voor een enkele CD speler 1000 euro betaal, en die me achteraf op een feestje van 2000 man in verlegenheid brengt omdat die tijdens de CD opeens overmatig gaat skippen? (als we dan toevallig in den donker het copycontrolled logo niet gevonden hebben)

Ik heb al genoeg aan menne kop als ik aant draaien ben, waarom moet ik dan nog elkes keer gaan uitzoeken of de CD die ik vast heb copy controlled is? Dan hoor ik mensen zeggen: ja dan moet ge die CD niet kopen? Ja sorry, als dat nummer in de top10 staat en iedereen op een fuif erachter komt zagen heb ik weinig keus.
                            Of wat ik sommige mensen hoor zeggen is: kopieer de CD en doe het origineel terug naar de winkel? Ja, en sabam gaat daarmee lachen?

Geef toe, alles samen zijn dat toch rare praktijken...

En idd: het zijn niet alleen copycontrolled's waar denon tegenwoordig raar op doet. Ik heb al veel vreemdere dingen gezien. Of zelfs een denon 5000 die nog geen 3 maand oud is en plots geen enkele CD meer zonder haperingen afspeelt? Kuisen hielp, maar een Cd speler om de 3 maand kuisen is iets teveel van het goede

Comment

• Masterboy
                              • Jul 2004
                              • 51

Inderdaad, Ik vind het gewoon niet kunnen dat zo een dure Denon CD Speler zoveel problemen geeft met het afspelen van CD's, terwijl een gewone low budget cd speler diezelfde cd's vlekkeloos afspeelt.
                              Ik gebruik die DN-D9000 gelukkig gewoon thuis, want stel je voor als ik daar sta voor een volle zaal met telkens happerende cd's.En die problemen heb ik dus al van toen ik hem nieuw heb gekocht en heb altijd de laatste firmware updates gedaan.

Comment

Working...