Dynacord S1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikey_Mike
    • Jun 2005
    • 13

Dynacord S1200

Hallo,

Ik heb enkele jaren geleden celestion Road series speakers gekocht en een Dynacord S1200 versterker. Deze speakers en versterker is slechts 2 maal gebruikt daar ik altijd actieve speakers gebruikte. Nu wil ik graag een mooie set gaan aanschaffen. Welke boxen raad je aan voor de S1200 versterker. Ik zou graag 2 tops en 2 subs willen.
    Een dag zonder muziek, is een dag niet geleefd
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

heb je ook een max. budget ?
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

En hoeveel personen wil je er mee kunnen draaien?
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• LuPuS
        • Dec 2002
        • 457

Ongeacht het budget, als je het maximum uit de Dynacord S1200 versterker wil halen, moet je speakerkasten kopen die 4 ohm zijn. Zo haal je het meeste rendement.

De S1200 levert 2 x 600wrms op 4 ohm.

Enkele goede budget kasten:

JB systems Vibe30, dubbele 15" + tweeter, 600wrms. Richtprijs: 450 €

Indien het nog iets goedkoper moet:

Bst sp215, dubbele 15" + tweeter, 500wrms. Richtprijs: 400 €

Als het duurder mag zijn er natuurlijk nog tal van mogelijkheden zoals extra versterker om actief te spelen, met top/bass combinatie...
        ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Mikey_Mike
          • Jun 2005
          • 13

Ik draai meestal op feesten van max 200 man. Dus ik denk niet dat ik een extra versterker nodig heb of wel. Maar ik zat te denken aan een budget van ongeveer 1000 euro. Ik hoop dat ik daarvoor 2 tops en 2 subs voor kan krijgen. Ik had zelf die Behringer 1520 tops gezien en 1800 bas heb ze alleen nog niet gehoord. Iemand een beter idee.

Comment

• Pulse
            • Oct 2001
            • 666

als je met een sub/top combi wilt draaien kun je dat beter actief gecrost doen.
            Dit wil dus zeggen dat je ook een crossover moet kopen en dan 1chan van de versterker voor de bas gebruiken en het andere chan voor de toppen. Ja het geluid wordt dan mono maar dat hoort toch niemand. De verbetering van actief tov passief weegt harder door.

Het nadeel is wel dat die versterker met z'n 600watt op 4ohm niet echt veel vermogen heeft om 2 bassen met 1 kant aan te sturen.

Misschien zit de goedkoopste oplossing toch in dubbel15/1 kasten zoals de vibe 30... Daar komt wel wat geluidsdruk uit en het kost niet zoveel.
            MVG,
            Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• Mikey_Mike
              • Jun 2005
              • 13

Ok dat kan ook, maar als ik toch 2 tops+ 2 subs wil. wat ben ik dan kwijt aan versterkers en andere benodigdheden.

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2139

je moet dan een 2de versterker en een crossover bijkopen. afhankelijk van welk merk je beide aparaten kiest, kan je het zo duur maken als je zelf wilt. natuurlijk is het leuk als je een 2de s1200 zou bijkopen en een crossover erbij. overigens hoeft dit niet. je kan je sub/top setje per kant nu ook al kopen en het voorlopig gebruiken met 1 versterker zoals pulse al zei. zo kan je sparen totdat je geld genoeg hebt voor een 2de versterker.

en tja kwa keuze van sub en top. Ik weet niet wat je budget is en je verwachtingen, maar de jb systems vibe serie is zeker niet slecht en echt top voor het geld. daar bv de 12/1 topje en een 18" subje van per kant, met jouw versterker en een crosover, lijkt me al een heel leuk setje om te beginnen...

edit: zie zojuist dat je budget €1000 bedraagt. voor iets meer als dit bedrag heb je zeker wel een top/sub setje per kant staan...

mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Mikey_Mike
                  • Jun 2005
                  • 13

Allemaal bedankt voor de tip. Heb speakers gekocht van Samson. RS215 en 2 subs ervan. Ben ff de type nummers kwijt maakt mij ook niet uit. En ik vind ze wel ok klinken voor het geld. Vind het geluid mooier als de Behringers en JB-systems maar dat is misschien mijn smaak. Ik heb ook een 2e versterker gekocht maar nog geen crossover. Dit komt nog.

Comment

• Mikey_Mike
                    • Jun 2005
                    • 13

Ok ik ben nu dus op zoek naar een cross-over maar is dit echt nodig. en wat kost een cross-over. voordat jullie gaan zeggen wat is je budget. Ik heb voor rond de 1000 euro aan speakers dus een cross over van 3000 euro is geen optie

Comment

• timmel
                      • Sep 2004
                      • 111

crossovers (klik hier)

Ik zou voor een behringer super X pro gaan. Een heel leuke crossover voor weinig geld. deze heeft zich immers al bewezen. Een crossover zal zeker een meerwaarde zijn voor het geluid. Je zal een hoger rendement hebben. Bovendien kun je het crossoverpunt instellen waardoor je zelf kunt experimenteren voor het beste geluid. Met behulp van de twee versterkers kun je bovendien de verhouding top/laag instellen
                      niet genoten is altijd mis

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

citaat:Geplaatst door timmel

crossovers (klik hier)

Ik zou voor een behringer super X pro gaan. Een heel leuke crossover voor weinig geld. deze heeft zich immers al bewezen. Een crossover zal zeker een meerwaarde zijn voor het geluid. Je zal een hoger rendement hebben. Bovendien kun je het crossoverpunt instellen waardoor je zelf kunt experimenteren voor het beste geluid. Met behulp van de twee versterkers kun je bovendien de verhouding top/laag instellen
                        Neen dus , neem geen behringer, ze hebben hun eigen inderdaad al bewezen, maar dan in negatieve zin [xx(]
                        sis

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2139

tja als je perse geen behringer wilt zou ik naar dbx kijken, ligt meteen klasse of 2 hoger denk ik enja daar is de prijs ook naar...

denk maar richting 300 euro voor de dbx...

mvg
                          ronny
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• LuPuS
                            • Dec 2002
                            • 457

Bah, ik zou toch voor de Behringer gaan, heb er ook nog mee gewerkt.

Doet gewoon wat het moet doen voor dat geld. Indien het budget er is
                            kan je inderdaad voor een DBX gaan. Een dbx-223 XL bijvoorbeeld.
                            Komt op ongeveer een 300 € zoals Ronny al zei...
                            ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

citaat:Geplaatst door ronny

tja als je perse geen behringer wilt zou ik naar dbx kijken, ligt meteen klasse of 2 hoger denk ik enja daar is de prijs ook naar...

denk maar richting 300 euro voor de dbx...

mvg
                              ronny
                              Inderdaad, het iets duurder maar het is wel een klasse hoger , vergeet niet dat een crossover een belangrijke schakel is tot het uiteindelijke resultaat !!
                              sis

Comment

Working...