QSC2450, CROWN XLS602 of ADJ V3000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroenholtappels
    • May 2005
    • 7

QSC2450, CROWN XLS602 of ADJ V3000

Hoi, kheb al heel wat forums doorzocht, maar kom er niet over uit.

Voor het aansturen van 4 MACKIE ART300 (en sporadisch 4 BOSE 802) twijfel ik nog tussen volgende versterkers...

- QSC rmx2450
    - Crown XLS 602
    - American DJ V3000

De prijs speelt hierin geen rol.
    Zou er iemand goed advies kunnen geven?
    Vriendelijke groet, Jeroen.
  • Strat
    • Feb 2005
    • 125

Ken de genoemde versterkers niet, maar misschien volgende thread eens doorlezen. Had een zelfde soort vraag en ben hier toch behoorlijk wijzer geworden. Succes:
    http://www.licht-geluid.nl/forum/top...Terms=bose,set

Comment

• arie
      • Feb 2003
      • 550

misschien is een optie voor je tweedehands crest audio ca 6 of 9, is kwalitatief een betere versterker, en kwa afschrijving ook nog eens leuker.groeten Arjan

Comment

• jeroenholtappels
        • May 2005
        • 7

Bedankt voor de info.
        Heb van externe bron nog allerhande info gekregen. De kogel is door de kerk. Het wordt de V3000 van American Audio.

Crown xls602: te lage dampingsfactor: >200

QSC rmx 2450: Wel naambekendheid maar koeling en dampingsfactor van een V3000 zijn beter.
        Dampingsfactor QSC rmx2450= >300 en 1 ventilator
        De dampingsfactor van een V3000 is 400 en heeft 2 ventilators. Aan de opstelling binnenin kan je ook zien dat hier aandacht aan besteed is.

Comment

• VERVALLEN

de xls602 heeft ook 2 ventilatoren hoor.

Comment

• Victor
            • Aug 2000
            • 54

Je gaat me toch niet serieus vertellen dat je je keuze van een versterker van de dempingsfactor laat afhangen?
            Groeten,
            Victor Noordland

Comment

• soundcheckfrits
              • Jan 2005
              • 455

tja tis hoe kieskeurig je bent he de 1 neem pcies het tegenovergestelde dan de andere
              de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• jeroenholtappels
                • May 2005
                • 7

De xls 602 heeft idd 2 ventilatoren, dat wist ik, maar de QSC niet.

Moet je op de dampingsfactor dan niet letten?[:0]
                Ik had in een deel forums gelezen dat hoe hoger de dampingsfactor, hoe beter?

Comment

• fl@x
                  • Oct 2003
                  • 194

Vind het wel een beetje appels met peren vergelijken,

QSC en crown --> versus American DJ... mmzzzzzz

Zo niet, dan toch!!!

Comment

• Davy Gabriels
                    • Aug 2002
                    • 819

citaat:Vind het wel een beetje appels met peren vergelijken,
                    QSC en crown
                    Dus als ergens crown of QSC opstaat is het goed?
                    Heb de rmx en xls reeksen al gezien van binnen, daar wordt je ook niet vrolijk van

Comment

• Victor
                      • Aug 2000
                      • 54

Van alle gegevens van een versterker is de dempingsfactor echt met afstand de minst belangrijke. De totale dempingsfactor wordt veel sterker beïnvloed door je speakerkabels dan door je versterker. Bij mijn Crown CE-4000 meet Crown de dempingfactor niet eens via de speakon connector, omdat de (minimale) contactweerstand daarvan de meting beïnvloedt./ Waar gaat het dan nog over?

Het aantal ventilators zegt ook totaal niets. Misschien wijs jij nu een versterker af omdat 'ie maar 1 ventilator heeft terwijl die amp juist een hoog rendement heeft, weinig hitte afgeeft en dus aan 1 ventilator genoeg heeft.

Persoonlijk vind ik bij versterkers naast het geleverde vermogen betrouwbaarheid de belangrijkste factor. En daarvoor zal je op gebruikerservaringen moeten afgaan.
                      Groeten,
                      Victor Noordland

Comment

• jeroenholtappels
                        • May 2005
                        • 7

Daar heb ik weer wat bijgeleerd over de dempingsfactor

[u]Qua ventilatie</u>: Uit de forums heb ik geconcludeerd dat de QSC rmx2450 nogal heet wordt (zeker gebrugd), of toch heter dan andere. En de Behringer ep2500 wordt ook erg heet. Dit is natuurlijk wel een ander merk, maar de opstelling vanbinnen is identiek. Daarom heb ik met de koeling ook wat rekening gehouden.

[u]Vermogen</u>: was idd ook belangrijk, aangezien ik iets zocht dat goed is voor 4 mackies en ook voor 4 bose en daar voldoet de V3000 (2x690 op 4ohm) aan, beetje gulden middenweg. Mss wat zwaar voor 4 bose maar een collega zet een Macrotech 2401 op 4 bose, dus zal het wel gaan.

[u]Betrouwbaarheid</u>: Crown, qsc als ADJ zullen wel betrouwbaar zijn, maar met American Audio heb ik ervaring. Ik had voordien een V4000 en vond het een op en top versterker in zijn prijsklasse weliswaar.

Wat me wel tegenzat of zit is de [u]naambekendheid</u>. American Audio is niet erg bekend. QSC en Crown daarentegen wel.
                        ADJ profileert zich ook als een eerder low-budget merk ( iets hoger dan JB-systems)

Een prof zal bij het zien van een American audio ook sneller een lachend gezicht trekken dan bij het zien van Crown of QSC.

Maar daarentegen heb ik nog geen slecht woord kunnen vinden over de V3000. Iedere gebruiker is een tevreden gebruiker. Ik denk dat ze kwalitatief vergelijkbaar zijn met een QSC rmx en Crown XLS. Verbeter me als ik verkeerd ben...

[u]appelen met peren vergelijken</u>: Is mss wel waar, maar het zijn ook maar de instapmodellen van QSC en Crown die vergeleken worden.
                        Tuurlijk is het niet vergelijkbaar met een macrotech van Crown of powerlight van QSC

Comment

• MMD
                          • Feb 2005
                          • 53

Gebruik je de naam ADJ en American Audio nu door elkaar als 1 merk of als aparte merken?
                          Beide zijn hetzelfde nl.
                          Groet André

Comment

• jeroenholtappels
                            • May 2005
                            • 7

Sorry voor de verwarring. Ik beschouw het als 1 merk, want idd zoals je zegt zijn American Dj en American Audio hetzelfde

Comment

Working...