uitbreiding drive-inn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj ThunderXplosion
    • Apr 2004
    • 82

uitbreiding drive-inn

Hallo,

Ik ben van plan binnenkort mijn drive-inn uit te breiden.

Wat ik nu heb:
    - 1x HQ-Power Promix 400 (mengpaneel)
    - 1x McCrypt DJ-2150 (dubbele CD-speler)
    - 1x Limit LM-400 (versterker)
    - 2x HQ-Power VDSG10 (luidsprekers)
    - 2x luidsprekerstatieven
    - 1x micromengpaneel 2 kanalen
    - 1x 12-kanaals lichtschakelaar
    - 1x Liteputer A-410
    - 8x PAR 56 Short
    - 1x HQ-Power Mushroom
    - 1x HQ-Power Honeycomb
    - 1x JB-sys Lichtsplash II
    - 1x strobo 75 watt
    - 1x blacklight
    - 3m laddertruss op statieven
    - 1 micro (prul, goede is stuk)
    - 1 draadloze hoofdtelefoon
    - laptop met PCDJ Red
    - zelfgemaakt meubel (veel te zwaar)

Wat ik zocht te kopen:
    - 2x MZ Soundline MZ-152
    - 1x Behringer EP-2500
    - 2x Speakon kabel
    - 1x Gemini VH 101 M handheld
    - 1x Behringer MX1800S 3-pack
    - 1x JB MX 870
    - 3x microfoon kabel
    - 1x JB Systems HP 500
    - 1x Combi-Case Profi 6 HE
    - 1x Effektrack CO DD 4 HE
    - 1x JB Systems SM-2 DJ Light Gooseneck BNC
    - 2x JB Systems SM-1 Mini Light + dimmer
    - 1x Double Derby + lampen
    - 1x JB Systems Lightsplash II
    - 1x Antari F-80z
    - 2x JEM DJ-Mix 5l

Het micromengpaneel 2-kanaals gaat weg en er komt de JB MX 870.
    Ik wil een draadloze én een één-oors-hoofdtelefoon (heb splitter).
    Van het zelfgemaakte meubel worden lichtflightcases met wieltjes gemaakt.

Zou het mogelijk zijn om bij mijn licht nog een stroboscoop van 2500W te hangen? Ik werk met powercon en 2,5mm².

Hebben jullie andere voorkeuren of vinden jullie dit oké?
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

schrap de 3-pack en handheld maar vast. Dat is dus echt 3x niks.
    Kijk voor paar goede shure's of sennheisers.
    MZ Soundline scheint wel aardig te zijn.
    Ik zou eerder die licht dingetjes lekker laten liggen en zorgen voor beter geluid. Kan je dan weer bij je mic's leggen of zo. Of je spaart door voor paar mooie basjes.
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• timmel
      • Sep 2004
      • 111

Geluid is inderdaad belangrijker dan licht en die stroboscoop van 2500W is een beetje fel. Wij gebruiken er ééntje van 1500W en dat is voldoende voor zalen van 15 x 35 meter. In kleine ruimtes vind ik het licht vaak nog te sterk. De volgende wordt daarom ook ééntje die via dmx te dimmen is. Een stroboscoop gebruikt redelijk veel stroom maar aangezien je zo'n ding maar af en toe enkele seconden aanzet kan het geen kwaad. Bij ons is er nog nooit een zekering af gesprongen door het gebruik van een stroboscoop en wij hangen hem meestal samen met 4 scans van elke 2 ampère en een 1000W rookmachine op een groep van 16 ampère. Door een kabel van 2,5mm³ mag je 16 ampère trekken.
      niet genoten is altijd mis

Comment

• deejayke
        • Mar 2005
        • 77

door een kabel van 2,5 carré mag je ZEKER 16A trekken, in de huishoudinstallatie trekken ze er een maximum van 25A door
        was maar ff zijdelingse info grtzzzz
        blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1067

ik vind het eigenlijk een beetje een waardeloze topic......ik kan ook wel op papier zetten wat ik allemaal wil in de toekomst maar dan denk ik dat ik nog wel effe bezig ben.....kan je beter een leuke foto van je show maken en daarbij vertellen wat je heb en waarom....verlanglijstjes horen volgens mij meer thuis op www.sinterklaas.nl

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Mss je B-merk spul vervangen door beter spul...

Om te beginnen je luidsprekers, mixer en cd-spelers.

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

warom een extra hooftelefoon? zouw gewoon wat B-spul vervangen door A-spul en eventueel hier en daar een extra licht effectje ofzo. zeker geen zware strobo, liever 2 keer 75watt doorlinken dan een veel te zware 2.5kWatter.
              die HQ speakertjes zijn zeker aan vervangin toe! als speakers zouw ik kijken naar een supje en een topje of sub en fullrange kasten. je meubel opsplitesen in verschillende FC's is zeker een goed idee.
              exit night into LIGHT

Comment

• dj ThunderXplosion
                • Apr 2004
                • 82

Draadloze Sennheiser micro's zijn nog net iets te duur voor mij. Wat dachten jullie van voor draadloos de dB-Technologies PU 900 M en als vast de Sennheiser E 815 SJ?

De Lightsplash II ga ik dan laten vallen. De Double Derby heb ik wel graag. 1 zwanehalslampjes is voor op het mengpaneel en 1 per CD-koffer.

Als de 2500W te sterk is, ga ik wel voor de 1500W.

@jens: Met binnenkort bedoel ik als dit topic afgelopen is, dus als ik weet wat ik ga kopen.

B-merk spul vervang ik volgend jaar. Ik ben eerst aan het wachten tot dat de nieuwe Pioneer CD-speler in promotie komen. En ik ben nog aan het twijfelen voor het mengpaneel.

Comment

• dj ThunderXplosion
                  • Apr 2004
                  • 82

Die draadloze hoofdtelefoon heb ik al lang. Een een-oorshoofdtelefoon luistert gemakkelijker. Altijd anders op-en-af om naar de muziek te luisteren die door de luidsprekers afspeelt.

Comment

• Dropsen
                    • Jan 2004
                    • 375

Ik denk dat je eigenlijk iets te wilde plannen hebt, tenzij je natuurlijk een flinke smak geld voor handen hebt (dus wat is je budget?)

Persoonlijk zou ik het lichtgedeelte even zo laten en je geluid verbeteren. Sub-top combi en je kunt er veel mee. Met 8 par 56 (die je dus al hebt) kan je heel goed voorruit.
                    Laat dus even weten wat je uit hebt te geven....
                    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• dj ThunderXplosion
                      • Apr 2004
                      • 82

+/- €1750

Comment

• Dropsen
                        • Jan 2004
                        • 375

hmmm ... zo'n bedrag had ik niet verwacht. Dan zou ik beginnen met een mooie geluidsset. Misschien een 1x sub 2x top -set? Ligt er ook maar net aan hoeveel man je er mee wilt bespelen. Ik denk wel dat je met dit bedrag wel iets fatsoenlijks bij elkaar kunt zetten, al is het tweedehands...
                        Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

pcdj red legaal? (zou haast wel... aangezien het bijna niks kost...)
                          anders even daar wat centjes aan uitgeven, red vrm is ook aanrader, wel paar tientjes duurder...
                          Vitality Show

Comment

• Drive inn tnt
                            • Sep 2003
                            • 1082

Misschien is het niet echt interessant om over een zwanehals lampje van een tientje te gaan praten?
                            Ga eerst voor een mooie en goede geluids set. Is wel iets belangrijker dan 1 of 2 derbi's.
                            Zou dat hele draadloze mic verhaal en lampjes etc laten varen en voor ee ngoede geluids set gaan. HQ is leuk voor op je kamer en kinder feestjes maar niet om echt mee te draaien.
                            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• dj ThunderXplosion
                              • Apr 2004
                              • 82

Volgens mij staat er nog altijd 1 derby.

Wat denken jullie ervan dat ik een DAP P700 versterker met 2 LD systems LDP-122 luidsprekers koop i.p.v. de draadloze micro en het micromengpaneel? Alleen heb ik geen ervaringen (gehoort) met de luidsprekers van LD systems. Aan de prijs te zien moeten ze alleszins al beter zijn dan die HQ-Powers

Comment

Working...