Ik wil harder maar ik kan niet !

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Decibel
    • Mar 2005
    • 28

Ik wil harder maar ik kan niet !

Heb twee maanden geleden de Electro Voice Gladiator set gekocht met de EV 2200 versterker.Draai normaal op feestjes tot ongeveer 100 a 120 personen. Af en toe heb ik de set voluit open staan en naar mijn gevoel zou het af en toe best harder mogen. Vooral als het jongere zijn die roepen van zet hem maar wat harder.Maar dan staat ie voluit.
    Wat is nu de beste oplossing ?(ik heb nog een reserve versterker(lasgruppen 1300))
  • Prins
    • Apr 2003
    • 98

Hallo Decibel. In die speakerkasten van jou zitten passieve filters. Wat je eventueel kunt doen is deze uit de sub verwijderen en de gehele set actief gaan aansturen. Je kunt dan je EV 2200 op je subkasten zetten en die Labgruppen 1300 op je toppen, als is die versterker wel iets te licht (2x350 W, 8 Ohm). Je hebt dan nog wel een crossover nodig, bv de CX2310 van Behringer, kost je zo'n €100,-

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Dan moeten die jongeren maar niet zo zeuren [:P]
      Stond afgelopen weekend nog in een feesttent met een gladiator set met diezelfde amp (lijkt me logische want het is een complete set.) en het ging knetter hard. Mooi hi-level mixertje ervoor. Nergens last van. Ligt ook aan watvoor muziek je draait. Bij dei hardcore gasten kan het niet hard genoeg.
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

Meet eerst eens op hoeveel decibel je gemiddeld haalt met je set, als drive inn tnt al zegt dat het knetter hard ging... Het moet wel verantwoord blijven!
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

citaat:Geplaatst door René.D

Meet eerst eens op hoeveel decibel je gemiddeld haalt met je set, als drive inn tnt al zegt dat het knetter hard ging... Het moet wel verantwoord blijven!
          Idd, was alleen tijdens de soundcheck moet ik erbij zeggen. Ik weet niet hoe het tijdens het feest zelf was want ik heb het alleen gebracht en aangesloten.
          Ging echt heel hard. Stond er zelfs nog vn te kijken voor zo'n setje.
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Het hangt natuurlijk ook wel voor een groot deel van de zaal af he !!!
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Italio
              • Jan 2004
              • 47

Wij hebben ook een Glatiator set en daar hebben we een bottemkick overheen gezet. Dit scheelde bij ons best wel, we hebben er wel Q66 versterkers achter hangen weet niet tot hoever dat nog uit maakt, maar die botomkick haald de boel ook al aardig op
              Voor jou een vraag...... voor mij ook!

Comment

• bas_geluid
                • Mar 2001
                • 56

beste Italio,

Het zal wel aan mij liggen maar wat bedoel je met een bottemkick?

alvast bedankt
                Groeten Bas Geluid

There are only 10 types of people in the world:
                Those who understand binary and those who don't

Comment

• Italio
                  • Jan 2004
                  • 47

ik bedoel dit ding:

Voor jou een vraag...... voor mij ook!

Comment

• Reemski
                    • Dec 2001
                    • 690

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt
                    Ik heb het setje ook wel eens gehoord. Met de CP2200 versterker idd. Klonk heel hard idd. klonk, that is! Was er niet echt van onder de indruk, en klankmatig werd het er op flink volume niet beter op.

Comment

• Decibel
                      • Mar 2005
                      • 28

Idd, was alleen tijdens de soundcheck moet ik erbij zeggen. Ik weet niet hoe het tijdens het feest zelf was want ik heb het alleen gebracht en aangesloten.

Klopt ,als het niet zo druk is dan gaat het lekker hard,zit er meer volk binnen,dan staat ie voluit.
                      En er zit duidelijk heel veel verschil kwaliteit van cd's. Veel cd's zijn erg zacht opgenomen.(dan heb ik het over originele cd's )
                      En wie kan mij vertellen hoe je heel eenvoudig kan inprikken op het systeem van de kantine hier in de buurt.Die hebben nogal wat (goeie)luidsprekers hangen aan de muur.

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

Sommige cd's zijn inderdaad zacht opgenomen en andere weer wat harder.
                        Taak van degene die daar op dat moment over gaat (Dj) om te zorgen dat er elke keer op hetzelfde niveau uit wordt gestuurd.
                        We're ready to party, are you?

Comment

• Decibel
                          • Mar 2005
                          • 28

citaat:Geplaatst door Decibel

En wie kan mij vertellen hoe je heel eenvoudig kan inprikken op het systeem van de kantine hier in de buurt.
                          Dan bedoel ik dus,hoe prik je in ?? Het zal heel simpel zijn natuurlijk.

Comment

• mverdult
                            • Dec 2003
                            • 123

je hebt op je mengtafeltje toch wel een monitor uitgang ? dan stuur je die naar de versterker in de kantine toe. kan je zelf ook het volume een beetje in de hand houden. bij mij vragen ze altijd of het wat zachter kan,dus ik prik nooit nergens in ! maar ik doe mijn naam dan ook eer aan, als je bergrijpt wat ik bedoel.....

Comment

• Drive inn tnt
                              • Sep 2003
                              • 1082

citaat:Geplaatst door Italio

ik bedoel dit ding:

Hebben wij ook, erg lekker apparaatje.

@ decibel: O ja daar had ik nog geen rekening mee gehouden.[:I] Als iedereen staat los te gaan is het wel even anders. Wat ook nog zo is: je hebt niet echt veel druk. Het klint idd wel hard maar je voelt er verder heel weinig van.[:0]
                              Vette boksuh meneer

Comment

Working...