JBL mpro 200 serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lemmen
    • Mar 2004
    • 45

JBL mpro 200 serie

Hallo,
    Ik heb voor mijn drive in show een JBL m-pro 200 setje staan, namenlijk de MP215 en de MP225S.

Deze set heb ik al meerdere keren voor shows en kleine disco's gebruikt (max 80 man) maar ik vraag mij af tot hoeveel man het ongeveer goed zal zijn (denk aan schoolfeesten).

Weet iemand de manier om dat uit te rekenen of moet ik het gewoon uitproberen?

de topkasten zijn 250 RMS en de bass 500 RMS. specs zijn hier te vinden: http://www.jblpro.com/mpro/series_200.htm

MVG,
    Erwin Lemmen / Disco Movil Zaanstad
    DMZ Events
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Heb zelf de JBL SF25, gebruikt dezelfde componenten voor het laag (ook de M115) echter het hoog lijkt anders. Full-Range gebruik ik ze zelden (ik bedoel dus stand-alone) en als het moet toch maximaal een man of 75, misschien 100.. Voor bruiloften e.d. durf ik 150 ook nog wel aan als het meer voor achtergrond muziek gebruikt te hoeft worden.

Ik zet ze zelf vrijwel alleen als top in, laag gecrost op 80 Hz ongeveer. 200 man ongeveer op die bruiloft, ging gewoon prima.. Leuke kastjes met een geweldig rendement.

Weet niet of je heel veel hebt aan deze post[:I]
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Bastisito
      • Sep 2004
      • 185

Denk dat je met dat setje niet veel verder kunt gaan dan 150 personen. Wij hebben een vergelijkbaar setje voor de 'normale' show's bestaande uit zelfbouw onderdelen (18sound, B&C) en 150 man trokken de sub's net. Die waren 500 RMS met een versterkervermogen van 1200 watt erachter. De toppen konden het prima aan overigens. Ik denk dat 150 personen in een daarvoor geschikte zaal een goede uitgangswaarde is.
      Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• JBL-QSC-DBX
        • Apr 2003
        • 381

Wij hebben met de drive-in exact dezelfde set, maar dan dubbel. Kunnen per kant 2 stuks MP225S en 2 stuks MP215 wegzetten. Dit aangedreven door 2 stuks QSC PL236. Als de ruimte een beetje goed is (BELANGRIJK!!) doen wij met deze set zo'n 400 man. Met carnaval zo'n 500.

Hierop is (een kant van) de set te zien, foto van oud-en-nieuw in Tapperijke - Hoeven (nb). Ongeveer 400 man.
        Timescape.nl

Comment

• kessels_roel
          • May 2005
          • 1

JA maar hoeveel gebeuk wil je dan wel niet hebben
          Ik heb zelf jblmpro 215s en aa craft 215t
          met 2 crown xls 602 versterkers
          als ik voor 300 man moet draaien beukt het nog een goede
          laatst heb ik op een stund moeten draaien ong 1000 man 2 18'' subjes van ev mt2 en je blaast iedereen er weer uit je moet alleen weten hoe je het opsteld

Voor dat geld zijn het ook super kasten

Comment

• SPL audio
            • May 2005
            • 55

Voor dat geld zijn het ook super kasten, niet mee eens ze schreeuwen in het hoog

Comment

• LuPuS
              • Dec 2002
              • 457

Als je er een EQ tussen steekt schreeuwen ze direct heel wat minder. Ik vond ook dat mijn tops schreeuwden. Was al aan het uitkijken naar een ander topkastje. Met EQ ertussen ben ik heel tevreden over dit systeem!

Nexo klinkt ook niet zonder hun processor ertussen... Heb dit al zelf gehoord... PS15 met gewoon een Behringer limiter achter... BAH
              ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

Working...