Dateq XTC mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Destiny
    • Jul 2001
    • 899

Had ik ff een vraagje.

Heeft de XTC ook van die line/phono switches? Zodat je ook 2 draaitafels en een dubbele cd-speler erop kunt zetten, en kunt omschakelen?

Comment

• wout
      • May 2003
      • 100

Jep, de dateq xtc heeft op elk kanaal zo een switch dus je kan elk kanaal zowel als een phono of een line ingang gebruiken.

The leader knows, Dateq
      The leader knows, Dateq!

Comment

• BlackenWhite
        • Jul 2003
        • 32

en zit de pioneer djm500 ook in dezelfde klasse als dateq?[?]
        The world is Black the world is White life united.

Drive-inn Discotheek Black&White

Voor al uw feesten en partijen!!

Comment

• gohan
          • Nov 2002
          • 30

NEE,maar dit kan je uitgebreid met de zoekfunctie,beargumenteerd zien op dit forum!

groet,go

Comment

• Michel_G
            • Dec 2003
            • 376

citaat:Geplaatst door Wouter2

Die JB Classic 6 (en 9) zijn echt ronduit k*t. Ze ruisen, roesten, kraken, oversturen! 'Need I say more'
            Ik heb anderhalf jaar een classic 6 gebruikt, nooit last gehad van krakende faders, geen ruis en al helemaal geen roest.

Gewoon leuke paneeltjes voor een zeer leuke prijs, zeker aan te raden voor de beginnende drive in.
            Is weer terug !

Comment

• T-Nuzz
              • Dec 2002
              • 274

Kan er iemand meer vertellen over dat toekomstige "grotere broertje" van de XTC?
              Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• Destiny
                • Jul 2001
                • 899

citaat:Geplaatst door dj_spike

citaat:Geplaatst door Wouter2

Die JB Classic 6 (en 9) zijn echt ronduit k*t. Ze ruisen, roesten, kraken, oversturen! 'Need I say more'
                Ik heb anderhalf jaar een classic 6 gebruikt, nooit last gehad van krakende faders, geen ruis en al helemaal geen roest.

Gewoon leuke paneeltjes voor een zeer leuke prijs, zeker aan te raden voor de beginnende drive in.
                Ik heb de IMG/Stageline mmx-830, is ongeveer gelijk aan een van deze modellen (geloof ik). En ik heb ook nooit problemen gehad, behalve dat 1 kanaal nu stoort, maar dat kan gemaakt worden neem ik aan...

Comment

• Max
                  • Feb 2003
                  • 680

hmm ... heb 6 maanden een Mx 6 gehad
                  storende faders, kapotte eq knoppen
                  ben blij dat ik nu een dateq apollo heb !

Comment

• Madmike
                    • Jul 2003
                    • 70

ja, ik heb ook al twee jaar een apollo en ben er helemaal kapot van, behalve mijn ploppende xlr uitgang bij max. power (lees item ploppende dateq mixer?!?!)ik ben ervan overtuigd dat dit een "maandagmorgen" model is want het is echt een top ding, alles van dateq zover ik in handen heb gehad. numark is ook niet slecht, ik had er een waar je de fader als joystick kon gebruiken, maar niks kraken he! gewoon doorgaan! JB systems ga ik geen woorden aan verspillen, ik ben ook begonnen met zulk materiaal maar je bent heel bij als je een dateq hebt, geloof me. (als die ***D#MN uitgang niet zou ploppen) Rodeq is ook superb, maar net als dateq betaals je makkelijk 1200 euro + voor een 19" modelletje, gaat wel 10 jaar mee met het bijbehorende onderhoud.
                    leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

• Michel_G
                      • Dec 2003
                      • 376

citaat:Geplaatst door Madmike

..........JB systems ga ik geen woorden aan verspillen, ik ben ook begonnen met zulk materiaal maar je bent heel bij als je een dateq hebt, geloof me.
                      Ik zeg ook niet dat ik veel liever een JB onder/in mijn handen heb. Ik heb veel liever een dateq in handen. Ik zeg alleen maar dat het voor dat geld een leuk mixertje is. (beter dan die skytec zooi, want dat zijn echt de meest slechte dingen die ik ooit geprobeerd heb, dat kraakt pas, daar lopen de faders pas kut. zelfs nieuw waren die faders al bijna niet te bewegen. En hij roeste ook nog [xx(][xx(][xx(])
                      Is weer terug !

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Mensuh...kijk ff naar het onderwerp aub...kom allemaal gdoe over jb classic tegen, dat is best leuk, maar dit onderwerp gaat over de XTC van dateq.

Wanneer wordt die opvolger verwacht Sander? en hoe kom je erbij dat er een opvolger komt??

Comment

• Dj Hugo
                          • Dec 2003
                          • 1

Hallo beste mensen,

Ik wilde even mijn mening geven over "de" XTC.

De beste mixer voor zijn 3+1 kanaal classe.

Als eerst, de klank, Dateq heeft altijd z'n eigen klank gehad, lekker warm, strak, en klink gewoon heel erg lekker, ten opzichten van een hoop mixers.

Ik heb 5 jaar voor een geluid bedrijf gewerkt en draai al een lange tijd(8 jaar) en vindt door de jaren heen, Dateq het beste geluid hebben, plus de beste kwaliteit, qua faders.

>>De faders zijn onder een soort "dakje" gemonteerd, en de schuif leunt ook niet op de fader zelf, dus minder slijtage, en minder last van storingen, (VCA)
                          En gaat jaren lang mee, en is "hufter" bestendig.
                          Voorbeeldtje:

Ik heb bijv, een oude mixer een dateq (voor de oude rotten in het vak) GPM 8
                          hij is nu, ongeveer 15 jaar oud, heeft altijd in een club gestaan, en werkt nog steeds, echte kwaliteit dus.
                          >>> Mocht je meer willen weten, mail me dan, of je kan het ook hier kwijt. <<<

Ik heb de XTC al 2,5 jaar, veel mee gedraait zowel als in club's als op het strand, waar juist daar veel van je apparatuur gevraagd wordt, dun zand, vocht, en natuurlijk zon. En gewoon draaien zonder kick te geven. Hij heeft zelfs Ibiza overleefd, ...

Ik moet zeggen dat ik de XTC beter vindt dan de pioneer 500, de 600 (betere faders, dan de 500) gaat nog wel (afgezien van de leuke effecten), slijt de pioneer erg veel dan de goedkopere mixer Dateq XTC , na 1 jaar gebruik waren de faders van de pioneer 500 versleten!! En echt helemaal op gewoon, ik hem maar gauw gemaakt en snel verkocht. (en niet eens hufterig gebuikt maar gewoon veel),en daarmee vindt ik de dateq XTC de beste mixer ooit van eigenbodem.(in zijn classe)

Ook mooi is de sub uitgang, handig als je een drive-inn hebt(voor het bij schakelen van gehuurde sub's, en je hoeft dus niet aan je eigen set te rommelen)of gewoon als je geen crossover wil kopen, wat me ook op viel is de gebalanceerde uitgang.
                          (dat ontbreekt vaak aan kleine mixers)

En natuurlijk de db meters van Dateq toch weer 30 sigmenten per kanaal, zo wie zo een mooi gezicht, en duidelijk, veel beter dan de meeste mixers op de markt.

Handige Kill buttons, en handige split functie, voor diegene die geen monitor heeft.

En hij heeft ook 2 phones uitgangen die ook wel eens van pas kunnen komen.
                          (voor bij het door schakelen met een andere mixer voor meer kanalen.)

ieder apparaat heeft z'n nadelen, het enige nadeel vindt ik dat hij net 1 kanaaltje te kort komt, maar dat kan simpel opgelost worden door te swichen dus zo erg is dat dus niet.

Kortom Ben je opzoek, en weet je niet wat je wil, en heb je de centen, en wil je kwaliteit, is deze mixer geschikt voor alle omstandigheden zelfs de meest extreme, KOPEN DUS, en je hebt geen spijt als ie bij je thuis staat echt geloof me.

Groeten, Dj Hugo

Comment

• Barthezz80
                            • Aug 2004
                            • 365

dateq staat voor degelijkheid en gaat langer mee!
                            Bart

Comment

• Studio144
                              • Jun 2009
                              • 1

dateq xtc defect?

sinds een dag of 2 komt er een "klik" geluid uit mijn dateq (vrij luid).. het klinkt als een luide secondewijzer en het geluid van aangesloten televisie, muziek via laptop enzovoort komen nog slechts haperend ten gehore, iemand suggesties?

mvg

Comment

Working...