luidsprekers voor drive in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Is idd zo, de truc van Dap is dat ze een net uitziende kast bouwen, die niet helemaal verrot klinkt, maar web budget is..

Met andere woorden: lekker veel voor weinig..

Maar als je hieruit een stevige Sub Bas verwacht.... Dan zullen we je even uit de droom helpen.

Hetzelfde geldt voor behringer, niet slecht maar zeker niet hetgeen dat jij ervan verwacht..
    Dus OF neem het voor lief, OF spaar nog even lekker door, en koop een mooie EAW sub.. Kost Wwat, maar dan heb je ook wat.

__________________________________________________ __________________________________________
    Als er geen DJ's waren, werd de muziek van de muzikanten niet gedraaid en lagen die in de Goot (Copyright:2005 SIS) [:P]
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• discover
      • Feb 2005
      • 108

maar mijn budget zit rond de 800 EURO ik ben ook nog maar een beginnende drive-in en na een jaar of 4 gaan ze toch weg en dan pak ik denk ik de EV elminator set ik ben nu ook nog scholier en werk op bijna elke zaterdag en in de zomervakantie heb ik 2baskasten en 2 tops nodig dus 1 bas en 1 top per kant ik hoor graag terug
      en moet ik dan voor de dap-RW18B een versterker en voor de tops 1 versterker of kan ik ze gewoon door lussen en dan 1 versterker en welke moet het dan worden de tops worden de dap k115

Comment

• discover
        • Feb 2005
        • 108

mijn foutje de tops worden DAP RW-115 en de baskasten worden de DAP RW 18B sorry mijn foutje[:I]

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

Jammer, met de K115 heb je, vind ik, mooier geluid Het hoog van de Dap RW serie stelt niet zoveel voor (foutje op het filter). Maargoed.
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Break the silence
            • Feb 2005
            • 50

Als je toch gaat werken met baskasten kan je voor je top beter een 12" kiezen. Bij een 15" kom je iets tekort in het mid, hij geeft wel meer bas, maar die heb je niet nodig omdat die geleverd wordt door je baskast.

Leg een kleine 25€ (50€/2 dus) bovenop je RW-15 en ga voor een K-112. Waarom? Klinkt een stuk beter (kwaliteit), is een stuk kleiner (transport), is een stuk lichter (op statief plaatsen), en gaat harder (kwantiteit). Kan je me nog 1 reden geven om NIET voor de K-112 te gaan? Van die 50€ extra zul je heus niet dood vallen, maar jij (en je publiek) zult er meer tevreden mee zijn

Comment

• discover
              • Feb 2005
              • 108

maar ik wil luidsprekers die beter bij elkaar parren ze moeten er ongeveer het zelfde als de rw18b uitzien ook met stoffen bekleding en luidspreker schuim voor zitten want al er een glas bier omvalt dan zit het er gelijk in en bij dat schuim druipt het er tussen het schuim uit en ik wil ze gelijk op de baskast zetten en niet op statief

Comment

• Break the silence
                • Feb 2005
                • 50

Direct op baskast zetten is zowiezo geen optie ...

dan staat je topkast veel te laag. De tweeter zou minsten^s net ietsje boven de hoofden van het publiek moeten uitkomen, omdat anders de mensen die verder dan pakweg 3 meter van je boxen staan niets meer horen... Het geluid wordt als het ware "opgeslorpt" door de mensen die er vlakbij staan. Als je toppen hoger staan, dan gaat het geluid over de mensen heen en geraak je veel verder in de zaal.

Je zal hoedanook een tussenstuk moeten zetten tussen je sub en je top, en qua plaatsing is dat hetzelfde als het plaatsen op een normaal statief, daarom dat ik het zo vermeldde (iets moeilijker zelfs nog, omdat de sub in de weg staat).
                Hier is geen weg langs (tenzij je op een podium staat en je subs mee op het podium zeult, maar dit is normaal gezien ook NOT DONE!! ==> subjes steeds op de grond)

Net omdat je top iets hoger staat is de kans wel erg klein dat je top bier te verwerken krijgt. Ikzelf heb al tientallen feestjes gedraaid met mijn boxen die qua uitzicht te vergelijken zijn met de K-115 (geen grill voor de tweeter), en ik heb nog nooit last gehad van 1 druppel bier. Met je subs is dit een ander verhaal, dus de luidspreker schuim heeft hier wel zeker zijn nut.

En natuurlijk heb je gelijk als je zegt: het oog wil ook wat.
                Maar denk ook even na over het volgende: wat heb je aan een mooie sportwagen als hij niet sneller rijdt dan 50?

En als dit echt belangrijk is kan je eventueel gaan voor een AX-10 (de AX-12 die iets beter geschikt is zal wrs te duur zijn), die kost ongeveer evenveel als de K-112 en klinkt nog zuiverder in het hoog, en deze kan je perfect beplakken met stoffen bekleding en dan ziet ie er ook ongeveer hetzelfde uit (maar dan met een DAP PRO logo, staat nog beter dan DAP AUDIO ook ) alleen zou het wel kunnen dat een 10 incher je subs niet kan bijhouden. Hier kunnen anderen misschien iets meer over vertellen...

Comment

• Break the silence
                  • Feb 2005
                  • 50

Ik zie net dat de SM-12 in promotie staat. Is iets groter en weegt iets meer dan de K-112, maar nog steeds lichter en kleiner dan de RW-15. Over de geluidskwaliteit kan ik niet zoveel zeggen omdat ik ze nog nooit gehoord heb, maar het zal allicht een stuk beter zijn dan de RW-15, de SM-reeks is immers ook één van de betere reeksen ...

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

__________________________________________________ __________________________________________
                    Als er geen DJ's waren, werd de muziek van de muzikanten niet gedraaid en lagen die in de Goot (Copyright:2005 SIS) [:P]
                    Dan spelen wij hetzelf hé []
                    siske
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• discover
                      • Feb 2005
                      • 108

ik wil eerst de RW-155 kopen en laterna de RW-18B maar de rw-155 zijn 4 ohm en de rw-18b zijn 8 ohm hoe mot ik dat bij elkaar op tellen voor op 1 versterker aan te sluiten en welke palladium moet ik dan kopen

Comment

• rutvanelk
                        • May 2004
                        • 27

he ik ben nieuwe hier dus weet niet of het mag wat ik nu doe maar op dit forum staat heel veel over de ax15b en mogelijke top ax-12 en ax-10 .

gr,

Rutger

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

citaat:Geplaatst door discover

ik wil eerst de RW-155 kopen en laterna de RW-18B maar de rw-155 zijn 4 ohm en de rw-18b zijn 8 ohm hoe mot ik dat bij elkaar op tellen voor op 1 versterker aan te sluiten en welke palladium moet ik dan kopen
                          Wat ik doen zou;
                          Een Palladium 1600 voor de bassen, en ook een Palladium 1600 (1200 kan ook nog eventueel..) voor de toppen. De RW-155 vind ik overigens niet zo heel fijn.. Weinig hoog.. Luister ook beslist even naar de K112 of K115 ! En laat je niet gekmaken door die dubbele 15" ers.
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• discover
                            • Feb 2005
                            • 108

is dit geen optie een rw-18b en daar boven een rw-12 en daar tussen een tussen paaltje of kom je dan met te weinig hoge tonen???
                            of een rw-18b en daar boven een rw-15 en daar tussen een tussen paaltje
                            en laterna nog een rw-18b erbij dus 2x rw-18b en 1x een rw-15 boven op (per kant)voor de grotere feesten en de kleinere 1 sub weglaten
                            [?][?][?][?][?][?]
                            ik hoor het zo spoedig mogelijk terug

Comment

• Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

Zou voor de RW12 als top gaan (niet zozeer om het mid gebied, maar het hoog van de RW15 vind ik verschrikkelijk bagger).

Verder klinkt het goed, de RW12 moet 2 RW18b basjes best bij moeten houden. De K115 vind ik ook niet slecht boven de RW18b.

Mooier is alles van 't zelfde natuurlijk.
                              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...