Sony Headphone

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Sony Headphone

Zojuist is na lnag wachten mijn sony koptelefoon binnen. De MDR-Z700. In Nederland zie je deze eigelijk nooit. Je ziet alleen de MDR-V700. Kan iemand mij het verschil vertellen? Het enige verschil is die z volgens mij. Of is deze nep? Als ik hem zo bekijk lijkt hij echt. Ook de verpakking was echt, was wel engels/chinees.
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

De Z700 schijnt de Oosterse variant te zijn op de V700.
    Na hem op internet tegen gekomen te zijn heb ik ook mijn twijfels, ik kan moeilijk geloven dat ze op dat ene lettertje na identiek zijn.
    De Z700 is voor ruim 100 euro goedkoper als de V700 te verkrijgen.
    Ik hoop trouwens voor je dat je hem niet buiten de EU vandaan hebt?
    Zo ja, dan komt daar een aardig bedrag achteraan, het zal niet lang duren voordat je die rekening ontvangt
    We're ready to party, are you?

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Denk het niet want het is niet via een internet winkel gegaan. Die wereld bekende veiling site. Hij komt rechtstreeks uit het altijd gezellige China. [:P]
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Haha, juist via E-bay komt er nog zo'n gezellige brief achteraan.
        Succes ermee! [:P]

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

Nee dat zal wel mee vallen hoor. Een figuur uit duitsland haalde ze uit china of zo. Maar goed genoeg off topic.
          Het ging erom of deze nou gewoon een v700 is alleen dat het lettertje anders is of is er nog een ander verschil.
          Het is me zowiezo al opgevallen dat de koptelefoon nog slechter klinkt dan een HD 202 van senheisser. Komt dit misschien omdat hij nog ingespeeld moet worden of is dit onzin en is het gewoon een k*t ding.
          Vette boksuh meneer

Comment

• LodeS
            • Jan 2005
            • 45

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

Nee dat zal wel mee vallen hoor. Een figuur uit duitsland haalde ze uit china of zo. Maar goed genoeg off topic.
            Het ging erom of deze nou gewoon een v700 is alleen dat het lettertje anders is of is er nog een ander verschil.
            Het is me zowiezo al opgevallen dat de koptelefoon nog slechter klinkt dan een HD 202 van senheisser. Komt dit misschien omdat hij nog ingespeeld moet worden of is dit onzin en is het gewoon een k*t ding.
            Volgens mij hoeft een koptelefoon niet ingespeeld te worden. Een speaker ga je toch ook niet eerst inspelen voordat het geluid goed is? Of zit ik er nu helemaal naast..[8)][8)]

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Ik denk een miskoopje eerste klas dus.
              Ik zat me al af te vragen waarom ze in het Oosten een andere koptelefoon zouden willen hebben. Misschien moet je de specificaties van de V en de Z eens vergelijken?

Comment

• VERVALLEN

Koptelefoons koop je toch niet via internet / ebay ofzo zeker mensen!
                Waar zijn jullie dan toch mee bezig! Das toch vragen om problemen. Een koptelefoon dient in een fatsoenlijke winkel "getest" en "gedragen" te worden! Pas dan kan je beslissen of die koptelefoon iets is waar je aan wil besteden, of niet.
                Een koptelefoon moet oa gemakkelijk zitten, goed vollume kunnen leveren zonder vervoring van de klank, goede bassweergave hebben (bij beatmixen zeer aanbevolen)

En eum ... over Sony valt eigenlijk niet echt te spreken vind ik. Mijn eerste koptelefoon was toevallig ook een sony (type weet ik niet meer) en die klonk ook niet denderend! Zelfs afschruwelijk bij hoge volumes. We hebben nu een senheiser en die klinkt al 4 jaar uitstekend.

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

citaat:
                  Volgens mij hoeft een koptelefoon niet ingespeeld te worden. Een speaker ga je toch ook niet eerst inspelen voordat het geluid goed is? Of zit ik er nu helemaal naast..[8)][8)]
                  Of een koptelefoon ingespeeld moet worden weet ik niet[]
                  Maar speakers sowieso. Alleen weet ik niet of dit bij PA speakers ook zo is[8D]
                  Vette boksuh meneer

Comment

• Joopknoop
                    • Dec 2004
                    • 78

Als hij zo afschuwlijk klinkt zal het vast niet de mdr-v700dj zijn. Ik heb er al 2 versleten en ben nu in het bezit van mijn derde. Het enige nadeel vind ik dus van het ding dat hij niet zo robuust is. Een aantal keer laten vallen en de plastickapjes aan de zijkant breken en het ding is veel minder goed te gebruiken. Maar o wat zit hij lekker en wat is het geluid mooi. Denk dat genoeg andere dat delen. 4 jaar geleden had bijna iedere zichzelf respecterende DJ (Tiesto,Mark van Dalen, Erick E enz...) wel de mdr-v700dj. De afgelopen jaren zijn er een hoop andere goede bij gekomen (pioneer,technics,senheiser,stanton)en verdwijnt hij weer een beetje uit het beeld. Wel typerend trouwens dat als er een reclame is met daarin een koptelefoon daarin het bijna altijd de mdr-v700.

Comment

• foxy music
                      • Oct 2004
                      • 23

het zal wel een illegale kopie zijn van de v700,die chinezen kopieren d'r eigen moeder nog als daar handel in zit.
                      bijna alles wat nagemaakt wordt(electronica,kleding enz enz)komt uit china of taiwan.
                      patrick

Comment

• Drive inn tnt
                        • Sep 2003
                        • 1082

Ik heb hem inmiddels terug getuurd en netjes me geld terug gekregen. Dit ga i kdus nooit meer zo aanpakken. Van je fouten moet je leren zullen we maar zeggen. Ik denk dat ik nu maar voor een sehnheiser ga. Klinkt toch wel ietsje lekerder [:P]
                        Vette boksuh meneer

Comment

• DJ.T
                          • Nov 2002
                          • 1502

Pak er anders eens een V700 bij, dan hoor je zelf het verschil.
                          Het kan namelijk ook dat je gewoon erg gestelt bent op kwaliteit en dat zelfs een V700 niet aan je behoeftes voldoet.

Comment

• Drive inn tnt
                            • Sep 2003
                            • 1082

citaat:Geplaatst door DJ.T

Pak er anders eens een V700 bij, dan hoor je zelf het verschil.
                            Het kan namelijk ook dat je gewoon erg gestelt bent op kwaliteit en dat zelfs een V700 niet aan je behoeftes voldoet.
                            Ja dat kan je wel stellen ja. Ik heb laatst een mooie sehneiser gehoord en een pioneer. Die sehnheiser klonk toch wel iets lekkerder. Maar de andere kant, ik vind een pio of een sony lekkerder werken. Dus dat word nog even lastig.[]
                            Vette boksuh meneer

Comment

Working...