Geluid op boot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

Geluid op boot

Hee allemaal,

Deze vakantie ben ik van plan om (serieus) geluid mee te nemen op een boot die wij een week in gebruik hebben. Ik heb alleen een paar vragen wat de stroom betreft:

Ik huur waarschijnlijk twee actieve speakers:
    Nou kan ik deze speakers van DAS huren: 12 inch

Is dit een beetje goede keuze? ervaring met deze speaker? We hebben niet heel veel geld, en kwa prijs past het huren van deze speakers prima in het budget. [u]Heeft iemand andere opties</u>?

De belangrijkste vraag:

Is het mogelijk om de stroomvoorziening van deze twee speakers te voorzien met behulp van een stroomaggregaat?

brandstof benzine, 800 watt, 1*230 volt / 4 A

Graag hoor ik van jullie,
    Bart

• joe
    • Jan 2003
    • 446

citaat:Is het mogelijk om de stroomvoorziening van deze twee speakers te voorzien met behulp van een stroomaggregaat?

brandstof benzine, 800 watt, 1*230 volt / 4 A
    Makkelijk

Comment

• som
      • Nov 2002
      • 787

150+50 versterker, reken wat verliezen voor de versterker kom je op circa 300 per kast.
      hou je nog 200 over voor je mengtafel en cd spelers/whatever.
      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Hou er ook rekening mee dat geluid over water heeeel ver draagt, en je behoorlijk wat overlast kan veroorzaken, wat opzich best leuk kan zijn []
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• tuurKE
          • Jan 2005
          • 252

citaat:Geplaatst door beyma

Hou er ook rekening mee dat geluid over water heeeel ver draagt, en je behoorlijk wat overlast kan veroorzaken, wat opzich best leuk kan zijn []
          Das waar Beyma, we hebben ooit voor iemand 2 Focal D500 op een boot gezet, das 2 keer bijne 1000W RMS. En dan midden in de nacht over de maasplassen en Thorn. Ze hebben ons toen idd kilometers ver gehoord!!!

Best wel heftig!!!

greetz Tuur
          Maar wij hebben.......
          .......chamsys!!

Comment

• petermeijer
            • Mar 2008
            • 1

Beste iedereen,

Ook ik ben bezig met geluid op een boot. De boot is 11 meter lang en ik ben benieuwd met hoeveel watt boxen je dan uit de voeten kan. Ik dacht zelf aan 300 watt boxen. Het is niet de bedoeling om overlast te geven maar wel om op de gehele boot de muziek goed te kunnen horen. Is dit dan voldoende?Bedankt alvast voor de reactie!
            Last edited by moderator; 31-03-08, 20:38.

Comment

• rickadmiraal
              • Mar 2008
              • 4

Ik deel deze boot met Peter, ik wil nog even toevoegen dat we de set op koninginnedag in Amsterdam willen gaan gebruiken en de muziek wel op de gehele boot willen horen in de grachten met 40 man aan boord.

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

50 watt hoorn geladen fullrange speakers met een geluidsdruk van 104dB 1w/1m, vier stuks en je bent klaar!

Poeheey!

Vermogen zegt niets, geluidsdruk wel, je zal je verbazen dat je echt met relatief weinig vermogen veel geluidsdruk kan produceren..
                Helaas is het tegenwoordig meer een 'hype' om veel vermogen te plaatsen, ik deed vroeger makkelijk 400 personen in een school aula met twee maal Klipsch Escala en die waren maar 150 watt en niemand die bij me kwam " Kan het niet harder??"

Mijn tip; kijk naar compacte fullrange luidsprekers met een hoge geluidsdruk, zet ze op statief, twee subwoofers erbij en klaar!!

Ayo!

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• LJ_jacob
                  • Aug 2003
                  • 293

over die boten in amsteram nog een kleine tip, zet de boel goed vast! afgelopen kkoninginnedag gedraaid op 4 SP2tjes en 2 SP2 subjes en 1 top is bijna overboord geknikkerd omdat de boot tegen een brug werd gebeukt. Oppassen dus. Klonk overigens wel leuk, 3 topjes en 2 basjes van voor richting boot en 1 sp2tje richting voor, ging hard zat!
                  mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• rickadmiraal
                    • Mar 2008
                    • 4

Originally posted by salsa
                    50 watt hoorn geladen fullrange speakers met een geluidsdruk van 104dB 1w/1m, vier stuks en je bent klaar!

Mijn tip; kijk naar compacte fullrange luidsprekers met een hoge geluidsdruk, zet ze op statief, twee subwoofers erbij en klaar!!
                    Enig idee waar je die dingen kan halen voor rond de 400-500 euro? Kun je wat merken noemen die speakers maken met zulke geluidsdruk?

Comment

• AH
                      • Apr 2004
                      • 248

Denk dat Salsa zoiets bedoeltHIGHLITE online - THD40
                      Anne Homan

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by petermeijer
                        De boot is 11 meter lang...
                        En hoe breed/hoog is deze boot, is het overdekt of openlucht?

Meer input is toch wel nodig voor een beetje advies.
                        Hoeveel watt zegt geen dr*l zoals al eerder vermeld.

Comment

• rickadmiraal
                          • Mar 2008
                          • 4

De boot is helemaal open en iets van 2,20 breed. Voor de rest is het gewoon een platte boot, geen objecten oid erop, alleen motorblok.

Kunt je die horn-speakers gewoon op een versterker/mixer aansluiten of hoe werkt dat?? Uiteindelijk moeten ze draaien op een aggregaat van 220/230 volt..
                          Last edited by rickadmiraal; 01-04-08, 12:40.

Comment

• beyma
                            • Oct 2002
                            • 1614

Oke even voor de duidelijkheid, 1x boot afm. 2,20 bij 11 meter = 24 m2, 40 man aanboord= 2 man per m2 , ik zeg : neem ook je zwembandjes mee (of minder mensen)
                            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

Je hoort het, Beyma had een goed cijfer voor rekenen op school.
                              Ik had het nog niet gezien, maar idd.. gaat het motorblok, kratten bier en agregaat ook nog van die ruimte af.
                              ik zeg: Dranghekken plaatsen
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...