Rodec BX-serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Rodec BX-serie

Beste collega's

Ons tafeltje is stilaan aan vervanging toe (JB-systems)
    Aangezien dit onze 2e JB tafel al is geweest zijn we van plan over te stappen naar iets anders.
    Hebben jullie ervaringen met de BX-9 of de BX-14 mensen?
    Ik heb horen zeggen dat ze tov de MX serie enorm slechte voorversterkers hebben die snel de geest geven bij oversturing (rode leds die ik vermijd)
    Maar bij verhuur .... ge weet maar nooit moest iemand ze eens nodig hebben he

De BX-9 heeft voor ons met 1 micro ingang net te weinig.
    We hebben minstens 4 kanalen nodig waarvan 2 micro dienen te zijn.

Daarmee graag de ervaringen van de BX-14 aub.
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

als 't voor de verhuur is: zowieso gaan voor de mx-180!

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

kijk ook eens naar ecler. de mac serie. zijn kwalitatief zeer goed en wat goedkoper als rodec.

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Masterboy
        • Jul 2004
        • 51

Ik heb een Rodec MX-300MKIII en een Ecler Mac-90V en moet zeggen dat de Rodec veel steviger aanvoelt en soepelere faders heeft dan de Ecler MAAR, het geluid van de Ecler is veel beter dan de Rodec, klinkt veel helderder.

Comment

• wout
          • May 2003
          • 100

citaat:Geplaatst door Masterboy

Ik heb een Rodec MX-300MKIII en een Ecler Mac-90V en moet zeggen dat de Rodec veel steviger aanvoelt en soepelere faders heeft dan de Ecler MAAR, het geluid van de Ecler is veel beter dan de Rodec, klinkt veel helderder.
          Kan ik me helemaal bij aansluiten.. Die rodec's mogen dan wel robuust zijn maar vind de geluidskwaliteit toch niet hét...
          The leader knows, Dateq
          The leader knows, Dateq!

Comment

• zjeten
            • Mar 2003
            • 331

Hay,wel
            Mijn mening is tussen ecler en rodec dat de toonregeling veel beter is bij rodec,je kan eens deftig doordrukken met hoog en mid.Bij ecler niet.Aal te maken hebben met verschillende frequenties waarop de mid en hi zit of versterking.
            mvg
            jeffrey

Comment

• koenvc
              • Apr 2004
              • 19

Rodec inderdaad robuuster (kan gerust blijven verderwerken na een glas bier gedronken te hebben ), maar qua klankkwaliteit is Ecler idd beter. Ook kan je intern een jumper verzetten zodat het output volume onder een bepaald db niveau blijft (heel goed voor in de verhuur, met een Rodec kan je je versterkers en boxen kapotspelen!). De EQ van Ecler vond ik goed bij de vorige reeks (de i), maar bij de v reeks is dit veranderd en als je de toonknoppen naar links draait 'cut' hij het geluid en is niet echt mooi om horen...

Comment

• Michel_G
                • Dec 2003
                • 376

Heb zelf een Rodec MX180 MK3 in gebruik. Voelt goed en werkt fijn.
                Maar, zitten wel wat nadeeltjes aan:

-Niet aan/uit zetten als je versterkers nog aanstaan, krijg je zo'n leuke plop []
                -Ik lijk toch wat ruis te krijgen uit die van mij. (Weet niet of dit eigen is aan deze mixer, moet ik nog een keer helemaal nakijken)
                -Ben niet echt gecharmeerd van de faders die er in zitten. Zijn welliswaar nette ALPS faders, maar zijn "wegwerp" versie. Zijn niet open te maken dus reinigen kan alleen fatsoenlijk dmv spray. (Geen mooie glijstangen e.d. dus, maar voor deze prijs ook niet geheel te verwachten) Voordeel is wel doordat er wat goedkopere faders in zitten, vervangen ook goedkoper is.

Klank kan ik niet goed vergelijken, heb nog niet genoeg mixers/mengpanelen daarvoor naast elkaar gehad. (Heb wel toevallig een JB Systems mixer gehad, dan is rodec toch stuk beter )

Mocht je (of iemand anders) interesse hebben in foto's van de binnekant van de Rodec, heb pas foto's geschoten, dan zal ik die even online zetten. (ook duidelijke foto van de fader :P)
                Is weer terug !

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2138

zet maar online, van die dingen bekijken is altijd leuk[^]

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Masterboy
                    • Jul 2004
                    • 51

Inderdaad zet die foto's maar eens online.

Comment

• Michel_G
                      • Dec 2003
                      • 376

Zijn niet de beste foto's (en ook minder dan gedacht), maar onder de volgende link zijn ze te vinden:

Mocht iemand nog specifieke foto's willen van iets, roep dan even.
                      Is weer terug !

Comment

• Masterboy
                        • Jul 2004
                        • 51

Die faders zijn zo te zien inderdaad de goedkopere ALPS Faders.Eigenlijk hadden ze in een Rodec wel wat betere faders mogen steken,want een Rodec is toch al een vrij duur mengpaneel.Maar langs de andere kant zijn ze uiteraard dan goedkoop om te vervangen.Ik zie ook dat ze de faders onder een hoek van 90° hebben gemonteerd zodat stof en dergelijke niet rechtstreeks aan de fader in kan.Gelukkig heb ik nog geen krakende fader in mijn Mx-300MkIII zitten.

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2138

je kan er ook penny en gilles induwen. kost je 200€ per fader, maar goed dan heb je ook wat

mvg
                          ronny
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• VERVALLEN

Ok allemaal goed, maar is het waar dat de voorversterkers van de BX-serie snel stuk is (gain opdrijven)

Comment

Working...