geluidssysteem k`dag hellup!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Casper
    • Mar 2005
    • 1

geluidssysteem k`dag hellup!

Misschien wel erg rookie`ish voor dit fanatieke forum maar toch:
    Ik zoek een goed geluidssysteem voor op een boot ( ong. 50man) voor op de k`dag te amsterdam. Ik vind uiteraard zuiver geluid erg belangrijk met nadruk op jawel ,origineel he, veel bas. Ik wil hoogstens 300 euro uitgeven en zat misschien wel aan funktion-one te denken maar dit is misschien wel totaal onnodig. Ik zoek dus een set die lekker hard+zuiver kan zonder dat ie wollig of schel wordt.
    er gaat veel minimale techno en andere diepe house gedraaid worden dus het systeem moet dit goed naar boven kunnen brengen.
    Kijk wat ik een lekker geluijd vind is Off-corso en Paradiso, voor velen waarschijnlijk een overkill aan bas maar de essentie van dat geluid zou ik wel is in het klein op een bootje willen overdoen.
    Iemand tips qua merk boxen/versterkers en evt. verhuuradressen en/of
    zowieso aanbevelingen qua huren van goede systemen?
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Grapjas, je denkt toch niet werkelijk dat je voor 300 euro een systeem als function-one hebt staan.
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

Voor 300 euro huur je hier wel een dubbele set turbosound hilight. Voor 200 euro huur je een enkele stack floodlight (lijkt op F1). Alleen is dat voor 50 man misschien wat overdreven, ook al is het buiten.

Ik zou zeggen: Ga eens praten met een geluidsverhuurbedrijf in de buurt. Het ligt er ook aan hoe die boot eruit ziet; Moet je twee grote stacks hebben, of kan je misschien beter meerdere kleinere speakers neerzetten?

Succes

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Ook al gedacht hoe je dat van stroom wilde voorzien? Met een accu'tje en omvormer draait het niet zo heel lang.

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

ga hier eens kijken en dan bij verhuur,geluid: www.cyberdance.nl

daar kan je zowel funktion one huren als andere geluidssetten. misschien dat je dan een beeld krijgt van de gangbare prijzen...

en setje wat ik jou aanraad als je echt funktion wil hebben is bv: 2*res2 + 2*F218 + de nodige versterking. voor een setprijs moet je maar eens contact opnemen met cyberdance...

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• timleurink
            • Mar 2005
            • 121

of kijk hier eens www.nextfuture.nl
            JBL SR4719X baskisten
            JBL SR4733X topkasten
            JBL Control 5 monitoren
            JBL MPX 1200 versterkers
            QSC PL 236 versterkers
            DBX DRIVERACK PA

misschien valt er wat te regelen :-)

Comment

• Robert
              • Aug 2000
              • 630

Is het hier een billboard geworden of zo?

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

evt een meyer UPA-setje, 135 dB , moet toch kunnen?
                Voordeel is de schakelende voeding, dus de stroomvoorziening mag best eens een dip maken, vinden de UPA's niet erg.
                Ook niet zo's enorme bak hout in je kajuit, hou je nog wat plaats over voort een tapje, oid///...

Comment

• reflection
                  • Mar 2002
                  • 413

citaat:JBL SR4719X baskisten
                  JBL SR4733X topkasten
                  JBL Control 5 monitoren
                  JBL MPX 1200 versterkers
                  QSC PL 236 versterkers
                  DBX DRIVERACK PA
                  jbl.. hij zei dat het zuiver moest klinken en niet vervormen.

met jbl gaat iedereen gegarandeerd met koppijn naar huis.
                  Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

citaat:Geplaatst door reflection

citaat:JBL SR4719X baskisten
                    JBL SR4733X topkasten
                    JBL Control 5 monitoren
                    JBL MPX 1200 versterkers
                    QSC PL 236 versterkers
                    DBX DRIVERACK PA
                    jbl.. hij zei dat het zuiver moest klinken en niet vervormen.

met jbl gaat iedereen gegarandeerd met koppijn naar huis.
                    onderbouw dit eens met feiten?

Comment

• reflection
                      • Mar 2002
                      • 413

nou als jij dat zo graag wilt en zelf die ervaring niet hebt;
                      jbl zit in stage accompany...(vroeger) dat klinkt verrot, vervormt bij het minste en is zo schel als iets.
                      nu heb je ook de series van jbl zelf, op de eon serie na(monitoren) en mischien die nieuwe line array(die heb ik dan niet gehoord) klinkt alles schel en vervormt het hoog.. waar ik ook kom en welk bedrijf het ook is. als ik in een kroeg sta waar jbl hangt en die zijn er in tilburg helaas weet ik zeker de volgende dag of als ik op bed lig piepende oren te hebben. en daarmee zijn hun het enige merk..

tevens denken zo veel collegas van mij met mij mee op mijn werk en stage..

ik wil niet zeggen dat ik volleerd ben..maar jbl onderscheiden van goed geluid lukt me dan nog net wel

edit: voor de duidelijkheid heb ik zelf ook meerdere malen met een jbl set gedraaid en weet dus wel waar ik over praat, en daar zat toch goeie processing op.
                      Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• arie
                        • Feb 2003
                        • 550

Ik ben het niet totaal met je eens heb toch meerdere malen jbl drivers zeer goed horen klinken 2450 driver bijfoorbeeld, is toch een zeer gewaardeerde driver?gr arjan

Comment

• arie
                          • Feb 2003
                          • 550

ps de goedkopere series van hun zijn wel *ut ja dat klopt maar de duurdere?gr Arie

Comment

• timleurink
                            • Mar 2005
                            • 121

Daar moet je niet eens op ingaan.. Er zijn mensen die qsc slechte versterkers vinden.. Laat ze lekker in hun waarde..
                            Het is immers meestal een kwestie van smaak... En ik kan je vertellen dat deze set super strak klinkt... Kom een keer luisteren zou ik zeggen.

Comment

• timleurink
                              • Mar 2005
                              • 121

Ik kan het toch niet laten om ff te reageren :-)
                              waarom zouden ze in veel grote discotheken in duitsland met jbl draaien als het slecht klinkt en vervormd??
                              Index Zak Aura etc :-) ook de jbl sr serie.....

Gr. Tim

Comment

Working...