Platenspelers feedback vraag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frodolight-Visuals
    • Mar 2005
    • 8

Platenspelers feedback vraag

hallo

Wat zijn mogelijkheden om de 'feedback' van de naald van een platenspeler te verminderen.
    Want het is af en toe echt vervelend als die naald begint mee te dreunen/vibreren op de bas

wat is de beste oplossing

vermindert het als je de dj boot laat zweven aan staalkabels?

Groetjes Frodolight visuals
    Flv
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Zijn al diverse topics over geweest, maar met een zogenaamde "free fload" zijn de door jou genoemde problemen vrijwel verleden tijd.
    Ze kosten -uit me hoof- 27,95 per twee

Nadelen zijn dat ze lek kunnen gaan, en dat je moet wennen dat je 1200's staan te wiebelen.... voor de rest ,ze wegen uiteraard niks,en eenmaal leeg prop je ze zo in je platenkoffer!

Ook zijn er beugels met een stoeptegel er onder,maar ja, dan moet je dus wel een stoeptegel mee sjouwen,als je het voor drive in gebruikt is dat niet echt makkelijk....
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Frodolight-Visuals
      • Mar 2005
      • 8

waar zijn die te verkrijgen
      Flv

Comment

• Frodolight-Visuals
        • Mar 2005
        • 8

Ik heb wel gehoord zo'n equalizer met feedback detection wel handig is maar die moet ik me dan eerst uns gaan halen. Tot nu toe ben ik gewoon nieuwschierig naar wat kleine oplossingen die ik dan nog zou kunnen nalopen
        Flv

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Comment

• mr_dick
            • Mar 2005
            • 28

die beugels met zo'n stoeptegel er onder is een vrij kostbare aangelegenheid! worden geloof ik freeflights genoemd(?)
            Het is geen elegante oplossing maar naar mijn iedee bestaat er geen goedkopere en effectiever oplossing
            plaats tussen twee grote stoeptegels een laag schuimrubber van ca 15 cm. Wanneer hier de draaitafel op geplaats staat is het probleem met feedback bijna verdwenen.
            Zelfs de jongens van Rider en Stagepro gebruiken deze truc.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

citaat:Geplaatst door Frodolight-Visuals

waar zijn die te verkrijgen
              Stoeptegels? Bouwmarkt??

Sorry, geintje
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• LJ Nico Schepers
                • Sep 2002
                • 28

dikke marmeren platen

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

marmer zal niet veel beter helpen dan een dikke tegel...kost wel berg extra knaken!

Onderwerp verplaatst naar drive in forum...
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

citaat:die beugels met zo'n stoeptegel er onder is een vrij kostbare aangelegenheid
                    Oooo, nou er zit voor amper twee tientjes metaal in zo'n beugel ! dus die kan je dan toch makkelijk zelf gaan lassen ?!

Het is een metalen frame die iets groter is dan een SL1200, op vier poten, met daarin nog een frame wat in rubber's hangt. Dit frame heeft een vlakke plaat met stoeptegel er onder, en daarop staat de 1200....

Maar een free float is toch echt praktischer ! (en 25 euro voor 2)

Comment

• Michel van de Beek
                      • Oct 2000
                      • 283

citaat:Geplaatst door Frodolight-Visuals

Wat zijn mogelijkheden om de 'feedback' van de naald van een platenspeler te verminderen.
                      Want het is af en toe echt vervelend als die naald begint mee te dreunen/vibreren op de bas

wat is de beste oplossing
                      Er zijn verschillende manieren om die feedback te bestrijden (mechanisch, electronisch etc). Is idd al vaker hier op het forum besproken.

Freefloat levert van de 'mechanische' methoden de meeste Gain Before Feedback. Heeft als nadeel dat element makkelijk gaat springen, waardoor je eigenlijk de naalddruk te hoog moet instellen. Dit heeft als nadeel dat het laag 'overdreven' wordt en je (top)hoog verliest.

Bij een slechte/onstabiele ondergrond werken de Earthquakes of freeflights niet voldoende. Dit komt doordat de platenspeler niet volledig ontkoppeld wordt van de ondergrond. GBF tussen 30 - 100Hz kan zomaar 15 - 30 dB slechter zijn dan met de freefloat.

Stoeptegels met schuimrubber werkt minder dan de freefloat maar beter dan de freeflights/earthquakes. Voordeel boven de freefloats is de betere stabiliteit.

Voor meer info zie ook:

Groeten,
                      Michel

Comment

• mr_dick
                        • Mar 2005
                        • 28

@beyma: 2 free floats echt maar 25 euro voor 2 stuks???
                        dan ben ik bij deze verkocht!

Comment

• subfreak
                          • Dec 2004
                          • 41

de floats is een goede oplossing gebruikten we op dance valley ook altijd, maar bij grotere events ook een goede verdeling van je subkasten om de vibratie tegen te gaan.
                          dus ipv een grote stapel subs aan weerskanten , verdelen over de totale breedte van het podium

Comment

• beyma
                            • Oct 2002
                            • 1614

citaat:2 free floats echt maar 25 euro voor 2 stuks???
                            Ja dat is echt zo, type maar even op google in, want er mag eigenlijk geen reclame gemaakt worden voor andere bedrijven dan de J&H wepshop.... (maar het heeft te maken met "nieuw" en "lijn" en een forum )

Comment

• mr_dick
                              • Mar 2005
                              • 28

thx

Comment

Working...