EV CP-2200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

EV CP-2200

Beste mede forummers,

Ik wilde graag iets meer weten over de EV CP-2200. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze versterker?

Even een linkje:

http://www.electrovoice.com/Electrovoice3/files.nsf/Pages/CP2200%2BEDS%2BSheet/$file/38110225.pdf

Hij gaat gebruikt worden voor twee fullrange kasten (waarschijnlijk de Zx4, zie mijn vorige tropic).

Uit de data sheet maak ik op dat deze versterker 2 x 700 Watt RMS @ 4Ohm, 2 x 350 Watt RMS @ 8Ohm levert. Nu is de vuistregel 1,5 tot 2 keer het RMS vermogen tenemen voor de versterker. Echter de Zx4 is 400 Watt RMS, maar in de data sheet adviseren ze wel de CP-2200. Nu is mijn vraag: Zijn de Zx4tjes dan niet "underpowered" en moet ik een zwaardere versterker nemen?

Ik heb de zoekfunctie al vele malen gebruikt en kan niks vinden over deze versterker[:I]

Graag reacties van mensen die er al eens mee gewerkt hebben.

Bijvoorbaad dank
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200
  • maarten geurts
    • Dec 2004
    • 53

Ik zou zeggen probeer het uit! Normaal gesproken moet t lukken met deze versterker. Het gaat erom hoe jij het vind klinken. Kijk gewoon of je m zelf "zwaar" genoeg vind en als t niet is moet je op zoek gaan naar een ander model.

Zelf verwacht ik dat je m "schel" zult vinden, dat heb ik altans vaak met EV. 1 Subje ernaast en klaar is kees. Nogmaals jij moet het lekker vinden klinken. Zo niet zul je zien dat je je op den duur gaat ergeren aan je eigen geluid, en dat zou zonde zijn!

Comment

• Speakertje
      • Mar 2005
      • 462

Je bedoelt dat als ik deze combinatie zonder sub zou gebruiken dat ie dan schel klink? Bedoel je dan over het hele frequentie bereik schel of alleen het laag of het hoog?

Zou me eigenlijk niet voor kunnen stellen dat een luidspreker op normaal niveau (niet in de clippen) schel zou kunnen klinken, omdat deze eventueel te ligt zou zijn.
      M.v.g. Sander

Comment

• maarten geurts
        • Dec 2004
        • 53

Op normaal niveau zal je dit maybe niet horen. Ga je echter disco`s draaien en moet je een keer volle bak dan trek je t niet met alleen die 2 ev toppen.

Mijn mening is dan dat er te weinig bas is en te veel hoog waardoor het geheel te schel gaat klinken. Naar mijn mening los je dit niet op met een eq.

Je ziet ze bij ons steeds vaker in de diverse kroegen hangen. Heb een paar keer goed naar die speakers geluisterd en das mijn mening dr over. Verder zijn t zeer acceptabele speakers.

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

je ziet ze steeds vaker in kroegen hangen

volgens mij zijn ze pas net een paar weken te koop........

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

In Nederland zijn ze geloof ik pas een week of drie, vier te koop. Misschien haal je ze door elkaar met de sx?? Hoewel er duidelijk verschil inzit??

Maar het ging er eigenlijk om hoe de EV CP2200 presteert, is het een goeie amp voor het geld? Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
            M.v.g. Sander

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

Zijn er echt geen mensen meer met ervaringen? Over een week of twee ga ik eens kijken bij de dealer, dan zal ik wel laten weten wat ik ervan vind.
              M.v.g. Sander

Comment

• Bastisito
                • Sep 2004
                • 185

Uiteraard adviseert EV amp's van zichzelf erbij. Die willen zichzelf verkopen natuurlijk. Evenals Behringer bij hun Eurolive speakers ook EuroPower versterkers adviseert. Speakers zijn wel aardig, versterkers zijn prut. Got my point?
                Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Speakertje
                  • Mar 2005
                  • 462

Heb hem Ik denk dat ik toch maar voor een QSC ga. In dezelfde prijs klasse en zijn nog beter ook!! Dus keuze snel gemaakt. Bedankt iig
                  M.v.g. Sander

Comment

• LuPuS
                    • Dec 2002
                    • 457

citaat:Geplaatst door Bastisito

Uiteraard adviseert EV amp's van zichzelf erbij. Die willen zichzelf verkopen natuurlijk. Evenals Behringer bij hun Eurolive speakers ook EuroPower versterkers adviseert. Speakers zijn wel aardig, versterkers zijn prut. Got my point?
                    Man man man, EV versterkers prut??? Dat geloof ik toch niet!
                    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Speakertje
                      • Mar 2005
                      • 462

Ik eigenlijk ook niet. Waarom prut versterkers verkopen bij goeie speakers??

Wat mij wel opviel is dat je voor dezelfde prijs een nieuwe QSC heb met meer vermogen en hogere damping. Ik ga ze alle twee maar eens proberen op de zx4tjes.
                      M.v.g. Sander

Comment

• djroyS
                        • Aug 2004
                        • 132

Ik wou toch even kwijt dat deze lichtgewicht versterkers leuk zijn voor de kleine tot middel grote klussen. MAAR dat ze helaas niet 100% geschikt zijn voor het echte grote werk! Een collega van mij heeft ze namenlijk een maand in zijn bezit gehad 6 stuks en daarna terug gebracht naar de winkel en ingeruilt voor de oude Ev serie. Met de simpele reden dat ze het niet aan konden.
                        Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Toch zijn er lichtgewicht eindtrappen die het zware werk wel aankunnen
                          lees dit eens

sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Speakertje
                            • Mar 2005
                            • 462

Jij ben een echte EAW fan he sis Maar ik heb geen EAW centjes[]

2djroyS: Wat konden de versterkers niet aan? Fikten ze uit na gebruik op flink vermogen?

Ik heb goeie verhalen gehoord over QSC, misschien is de QSC PLX2402 of PLX3002 iets om twee EV zx4 mee aan te sturen?
                            M.v.g. Sander

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

citaat:Geplaatst door Speakertje

Jij ben een echte EAW fan he sis Maar ik heb geen EAW centjes[]

2djroyS: Wat konden de versterkers niet aan? Fikten ze uit na gebruik op flink vermogen?

Ik heb goeie verhalen gehoord over QSC, misschien is de QSC PLX2402 of PLX3002 iets om twee EV zx4 mee aan te sturen?
                              Wel ja , t'is te zeggen ik hou van meerder merken
                              Ik wou alleen maar even aangeven dat lichtgewicht eindtrappen wel goed bruikbaar zijn bij grotere systemen
                              Lab-gruppen is er ook zo eentje die alles aankan

De plx 3002 is een leuk alternatief, niet duur en goed
                              Ik werk er ook mee zonder problemen
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...