Welke processor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timleurink
    • Mar 2005
    • 121

Welke processor?

Momenteel draaien wij met het volgende systeem:

JBL SR4719X baskisten
    JBL SR4733X topkasten

JBL MPX 1200 versterkers
    QSC PL 236 versterkers
    En een Behringer Super X Pro crossovers

Nu willen wij graag overgaan op de aanschaf van een processor, maar er zijn 2 mogelijkheden namelijk:

ULTRADRIVE PRO DCX2496 van Behringer ( € 250 )
    Of de DBX driverack PA ( € 700 )

Zelf weten wij dat in de DBX ons geluidssysteem zit voorgeprogrammeerd is dit bij de behringer ook?

Graag adviezen & tips etc.....

• Contour
    • Feb 2001
    • 1018

Bij de Behringer niet! Tevens vind ik het knap dat je met zulke goede apparatuur nog steeds zo'n budget Behringer ertussen hebt zitten. In jouw geval lijkt de DBX mij het minimum dat je nodig hebt. De Behringer DCX doet het voor het geld erg goed maar er vallen korte stiltes als je tijdens muziekweergave een setting aanpast. Dat is wel een erg groot nadeel naar mijn mening.

Ik gebruik de DCX bijna een jaar lang thuis en werk er met veel plezier mee.

MVG Contour

Comment

• Niek...
      • Nov 2001
      • 1094

Hé Tim,

wanneer ik eerlijk ben zou ik eens eerst die DAP Basic mixer vervangen. En dan voor een Driverack gaan (no offence voor de Behringer, maar Driverack is toch stukje beter).
      <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• timleurink
        • Mar 2005
        • 121

De dap basic mixer is inderdaad niet je van het, maar voldoet nog steeds aan onze eisen....
        Deze zal wel binnenkort vervangen worden door een dateq apollo of xtc.....

Comment

• Victor
          • Aug 2000
          • 54

Beide processors hebben hun voor- en nadelen.

De Driverack PA heb ik zelf gehad (inmiddels vervangen door de 260). Qua geluidskwaliteit en mogelijkheden is het een prima ding. Een voordeel daarbij is dat de optimale instellingen voor je speakers al ingeprogrammeerd zijn. Je bent dus in een paar minuten klaar met het instellen. De limiters én de uitgebreide eq-mogelijkheden zijn echt een grote stap vooruit voor jullie set. Het zal én harder gaan én langer heel blijven én beter klinken.

Nadelen zijn het feit dat je hem alleen op het apparaat zelf kan instellen, en niet aan een pc kan koppelen. Plus de nogal forse uitschakelknal. Je moet dus ten alle tijden voorkomen dat de Driverack uitgaat terwijl je versterkers nog aanstaan (reden waarom ik op mijne de power-switch heb omzeild). Verder is de wachtwoordbeveiliging nogal simpel uitgevoerd. Mail me gerust als je nog vragen over dit apparaat hebt. Ik heb hem zelfs nog (ongebruikt) staan.

De Behringer is veel goedkoper en kan wél over een pc gestuurd worden. Hij heeft alleen wat minder mogelijkheden dan de DBX. De eq correctie zal je zelf moeten invoeren. Wel waar voor je geld, lijkt me. Maar ervaring heb ik hier niet mee.
          Groeten,
          Victor Noordland

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

het prijsverschil tussen de driverack pa en de behringer vind ik niet kunnen. waarom zoveel meer betalen voor een aparaat dat niets meer kan? je kan hem niet aan de pc koppelen, hij heeft die grote uitschakelplop. Er staat dan wel weer dbx op...

de driverack 260 is dan weer de betere versie van de driverack pa. deze heeft die nadelen niet, maargoed de prijs is er dan ook naar.

de behringer heeft alles wat je nodig hebt om je set te optimaliseren. Wat jammer aan die behringer is, is dat je tijdens de show niets kan aanpassen want het geluid valt even weg. Hoewel daar een softwareupdate voor was, die je gratis kan downloaden. Wat ik dan wel een groter nadeel vind is dat je vu meters op de processor eigenlijk waardeloos zijn. Zij duiden minder signaal aan dan er in werkelijkheid is. En dat was serieus veel, iets van een 20db meen ik[:0]

besluit: wil je een "naam" zoals dbx, kijk dan niet alleen naar die driverack pa, maar ook eens naar andere modellen. eventueel 2dehands.
            In alle geval doet die behringer alles wat jij nodig hebt, alleen zit je met een aantal nadelen die je er bij zult moeten nemen of je moet naar een ander merk gaan.

mvg
            ronny

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• test12
              • Jan 2003
              • 901

citaat:Geplaatst door ronny

Wat ik dan wel een groter nadeel vind is dat je vu meters op de processor eigenlijk waardeloos zijn. Zij duiden minder signaal aan dan er in werkelijkheid is. En dat was serieus veel, iets van een 20db meen ik[:0]
              De afwijking zoals je aanhaalt is 22db, Behringer heeft ervoor gekozen om z'n max uitsturing (+22db voor de DCX2496) aantegeven als 0db. Dit is een keuze en heeft niet alleen nadelen (het geeft in iedergeval een duidelijke indicatie van de toelaatbare uitsturingen).

gr. Herman

Comment

• Victor
                • Aug 2000
                • 54

citaat:Geplaatst door ronny

het prijsverschil tussen de driverack pa en de behringer vind ik niet kunnen. waarom zoveel meer betalen voor een aparaat dat niets meer kan? je kan hem niet aan de pc koppelen, hij heeft die grote uitschakelplop. Er staat dan wel weer dbx op...
                Het prijsverschil is inderdaad groot, sinds de prijsverlaging van Behringer. Ze zijn weer behoorlijk de markt aan het verzieken, maar goed.

Wat niet klopt is dat de dbx niks meer zou kunnen dan de Behringer: hij heeft een 28 bands grafische eq op de ingang, auto feedback destroyer (die nog goed werkt ook), subharmonic synthesizer, dbx compressor ingebouwd, auto eq voor automatische correctie van de zaalakoustiek en (vooral voor JBL-bezitters, hoewel er ook een verdwaalde EAW in staat) een snelle setup met behulp van een wizard. En: inderdaad een fatsoelijke naam

Gezien de prijs van de spealers die de OP heeft staan moet het prijsverschil gewoon niet de doorslag geven. Sterker nog: ik zou eens serieus kijken naar de driverack 260. Die zou perfect zijn voor deze situatie.
                Groeten,
                Victor Noordland

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

zijn ook leuke dingen.
                  Maar in dit geval gaat mijn voorkeur uit naar die dbx, heb met die behringer mindere ervaringen.

Comment

• AH
                    • Apr 2004
                    • 248

Als het goedkoop moet kijk eens naar deze:

Omnitronic DXO 24 digitale xover

OMNITRONIC DXO-24 digital crossover 19" Digital stereo active crossover * Active frequency filter with slopes up to 48 dB/octave split up the audio-signal into different frequency bands * 4 basic configurations * 5-band parametric EQ per output * Up to 7 ms signal delay for the inputs and outputs adustable * Delay displayed in milliseconds, meters, feet and frame/second * Output limiter with ajustable limits and automatic attack and release settings as overload protection for your amplifying system * Lock-function for protecting the program settings * Phase Invert switch per output * Rs232 interface for remote control including PC software

kost nog geen € 300,- heb er hier 1 staan en doet wat ie moet doen.
                    Is natuurlijk geen DBX maar is wel stil, en tijdens gebruik in te stellen zonder raare geluiden.
                    Anne Homan

Comment

Working...