Electrovoice ZX 4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

Ben vandaag dus weer wezen luisteren en tsja ze klonken nog net zo mooi als de vorige keer Heb ze helaas niet op de P2000 kunnen horen omdat ze anders alles om moesten prikken[}]

Ik heb nog even geinformeerd naar de levertijd, maar dat kunnen ze me niet vertellen. De zx4 schijnt zo'n groot succes te zijn dat de fabriek het niet kan bijhouden om ze te maken. (schijnt met de zx5 ook zo gelopen te hebben)

Maar bij de keuse zx4 blijf ik dus, nu maar hopen dat ze een beetje snel geleverd kunnen worden.
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• pascal
      • Jan 2003
      • 69

Beste Speakertje,

Als de P2000 prijs technisch en misschien ook in gewicht te zwaar is kun je ook even kijken naar de CP2200. 800w bij 4 Ohm 1 kHz <1% Thd.

Comment

• Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

Heb ik ook naar gekeken en ze zijn me al div keren aangerade.

Ik dacht ook nog aan een crest CA-9, maar ik moet de specs nog eens vergelijken.
        M.v.g. Sander

Comment

• Speakertje
          • Mar 2005
          • 462

Hallo allemaal,

Aangezien de ZX4 nu al een tijdje op de markt is ben ik benieuwd of er nu meer mensen zijn die ervaring hebben met dit kastje?

Zit er een kwa klank een groot verschil tussen bv een p1202 en een lichtgewicht als de CP2200?
          M.v.g. Sander

Comment

• xxxfpnxxx
            • Jun 2006
            • 92

Hallo,

Ik ben van plan twee ev zx 4 speakers te kopen als vervanging voor mijn mackie c300z's. Nou wil ik deze speakers fullrange gaan gebruiken voor een bandje, zijn deze boxen daar geschikt voor? Het is voor ongeveer 150 mensen. Later komen er nog subs bij maar voorlopig is daar even geen geld voor. nou wil ik graag weten of:
            - deze speakers goed fullrange gebruikt kunnen worden?
            - of ze geschikt zijn om voor een bandje te gebruiken?
            - en of deze boxen een vooruitgang zijn vergeleken met mijn huidige mackie c300z's

een andere mogelijkheid is om twee mackie s 408 speakers aan te schaffen dus hier graag ook jullie mening over.

Alvast bedankt,
            Floris Hoogenboom

Comment

• 24Music
              • Aug 2006
              • 12

Beste Floris,

de ZX4 is een leuke "allround" speakerkast, zeker voor het geld. En met wat EQ'en kan het er leuk klinken voor je bandje. Maar... 150 personen bespelen met twee ZX4's ga je niet lukken (op hoog volume dan). Afhankelijk van de versterkers, ruimte, etc houdt het met 50 tot max. 75 personen echt wel op...

Met twee bijpassende subjes is 150 personen leuk te doen, maar dan houdt het ook redelijk op.

Comment

• xxxfpnxxx
                • Jun 2006
                • 92

dat zei iedereen ook van die mackies dat ik er echt niet meer dan 70 personen goed mee zou kunnen doen, maar ik heb ze zelfs een keer gebruikt voor 400 man in openluchttheater(echt waar). en ja zonder vervorming oid

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by xxxfpnxxx
                  dat zei iedereen ook van die mackies dat ik er echt niet meer dan 70 personen goed mee zou kunnen doen, maar ik heb ze zelfs een keer gebruikt voor 400 man in openluchttheater(echt waar). en ja zonder vervorming oid
                  Welke Mackies ?
                  400 man in openlucht ? spraak ? zang? hoeveel kastjes ? enz...
                  Misschien een kleine omschrijving wat er precies moest versterkt worden ?
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• G_D
                    • Sep 2006
                    • 46

Ik heb de ZX4 en de C300z naast elkaar gehoord en dan hoor toch een duidelijk verschil. Omdat de C300z een 12" laag-mid luidspeker heeft en de ZX4 een 15" merk je gewoon een veel hardere en lekkere bas bij de ZX4. Daarnaast is het hoog bij de ZX4 ook veel beter, zelf vindt ik het veel sprankelender. Ik vind de ZX4 echt veel beter, maar daar betaal je dan ook voor.

Comment

• xxxfpnxxx
                      • Jun 2006
                      • 92

Originally posted by sis
                      Welke Mackies ?
                      400 man in openlucht ? spraak ? zang? hoeveel kastjes ? enz...
                      Misschien een kleine omschrijving wat er precies moest versterkt worden ?
                      sis
                      die c300z
                      twee van die kastjes als tops en twee zelfbouwsubjes. Moesten twee synths over versterkt worden. en ja 400 man in een soort amfitheather ergens bij het bosbad in Amersfoort

Comment

Working...