Compressor Limiter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

    #1

    Compressor Limiter

    Hallo, ik sta voor een dilemma... Ik heb een nieuwe flightcase met twee versterkers in. Nu zit er maar 1 2-kanaals limiter in. Nu heb ik dus een 4-kanaals nodig. De limiter die erin zit is de DBX166XL.

    Wat raden jullie me aan? Mijn budget is max. 400 €.

    - Een Behringer 4kanaals compressor limiter kopen.
    - Een tweede DBX166XL insteken en wat anders doen met de andere behringer die ik nog heb.
    - Gewoon niets kopen en de 2Kanaals behringer erbij steken.
    - De LEM DX24 Digitaal crossover 2in/4out met limiters.

    Ik hoor het graag!!!
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

    #2
    Ik zou gaan voor dbx, bewezen kwaliteit. Behringer ga je spijt van krijgen als je nadenkt dat een paar euri's meer een dbx kan betekenen. Bij mij doen echter de limitersecties van twee 166jes het niet. De compressor gedeeltes zijn wel okee

    Comment

    • sntho0
      • Sep 2003
      • 196

      #3
      citaat:Geplaatst door BvE

      Ik zou gaan voor dbx, bewezen kwaliteit. Behringer ga je spijt van krijgen als je nadenkt dat een paar euri's meer een dbx kan betekenen. Bij mij doen echter de limitersecties van twee 166jes het niet. De compressor gedeeltes zijn wel okee
      Lees ik dit nou niet goed, of begrijp ik het niet? Hoe dan ook:
      Je schrijft dat hij spijt zal krijgen van de Behringer en vervolgens zeg je dat je 166jes niet goed is.
      Waar krijg je nu spijt van?
      Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

      Comment

      • BvE
        • Oct 2004
        • 385

        #4
        Ik ben tevreden met de dbx. De limitersectie doet het niet, maar die moet ik laten repareren. Verder, als deze limiters het wel doen, dan strefen zij de behringer moeiteloos voorbij.

        Comment

        • LuPuS
          • Dec 2002
          • 457

          #5
          Van mij springen die limiters ook amper aan... Hoe ik het ook instel... Deze week eens grondig testen, nog niet echt tijd gehad.

          Anders ook eens verkoper raadplegen.

          Ik begrijp niet waarom jullie een 2de limiter zouden bijsteken. Zou de LEM niet iets zijn?
          ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            citaat:Geplaatst door BvE

            Ik ben tevreden met de dbx. De limitersectie doet het niet, maar die moet ik laten repareren. Verder, als deze limiters het wel doen, dan strefen zij de behringer moeiteloos voorbij.
            Je bent tevreden met de DBX maar de limiter sectie doet het niet !!
            Hoe kan je nou tevreden zijn over een toestel waarvan een onderdeel niet werkt ???????????????
            beetje dubbelzinnig , niet ???

            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • mark_b
              • Feb 2005
              • 75

              #7
              Als je met kapote apparatuur tevreden bent dan kun je ook Behringer kopen. Grapje, een keting is zo sterk als de zwakste schakel. Dus als de rest van je stuff a-merken zijn dan moet je ook een goed lim/comp kopen. Dat is tenminste wat ik denk.
              speaker re-cone-er

              Comment

              • Mark-LED
                • May 2004
                • 822

                #8
                Laat ik nou net de dbx willen kopen voor het limiter gedeelte, maar als dit niet werkt dan toch een behringertje. Neem aan dat de behringer wel werkt.

                Comment

                • SP-Audio
                  • Sep 2003
                  • 35

                  #9
                  Dx 24 is ook een heel leuk dingetje hoor. Maar de prijs zit rond de 450 euro, het is het geld wel waard!
                  Tha Man Of Tha Playground

                  Comment

                  Working...