Tussen Statieven tussen de boxen vraag...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bakel
    • Jan 2005
    • 2

    #1

    Tussen Statieven tussen de boxen vraag...

    Hey,

    Ik heb vandaag 2 statieven gekocht voor tussen me boxen te zetten ( 2x dap mdj15 op elkaar) en heb 1 gat geboord in 1 boks, en daar zo standaard apdapter ingezet..

    Maar nu had ik die balk er tussen gezet, maar ik vind me boks er wankel opstaan :S weet iemand of dat dat hoord?

    Het is dus een verstelbare tussenbalk van het merk Hotstands, en die heb ik tussen mijn 2 dap mdj15 boxen zitten, maar ik vind het wankel staan...Hoort dat of is er iets??

    Groetjes
  • dj_lucv
    • Aug 2001
    • 616

    #2
    Volgens mij zijn die mdj15's niet echt zo bedoeld. Meestal doe je dit als je een sub er onder hebt. Die zijn namelijk enorm stabiel.

    Comment

    • Bakel
      • Jan 2005
      • 2

      #3
      Dat weet ik wel, maar de statief staat ook losjes in het gat waar de statief in moet...

      Comment

      • MC Party
        • Sep 2003
        • 481

        #4
        Heb je dus twee keer een bakje waar pijpje in komt als het ware?

        Je kan het beste in de sub een schotel met een m12(uit me hoofd)female erin nemen en dan draai je het tussenpaaltjemet een 'm12' male daar zo in en staat deze stabiel, dan wiebelt topje alleen nog ietsie maar dat is niet echt een probleem.
        Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

        Comment

        • DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

          #5
          Niks nemen met schroefdraad oid.
          Neem eens een schuifmaat ter hand en meet de binnenmaat van je flens eens op. (Ik gok op 35mm)
          Neem nu de buitenkant van je tussenpaal eens op. (Ik gok op 32mm)
          Waar ik dus aan denk is dat je hetzelfde probleem met deze paaltjes hebt, als toen ik dacht even goedkoop uit te zijn en een paar DAP paaltjes te kopen.
          Oplossing: gauw deze paaltjes inwisselen voor paaltjes die wel goed passen.
          Ze horen er heel mooi in te glijden, dan staan ze echt niet wankel meer.
          We're ready to party, are you?

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            klopt inderdaad, er zijn 2 maten paaltjes, en dat gaat niet goed.

            penn en proel hebben daar hele mooie pasklare oplossingen voor.

            Comment

            • Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

              #7
              Drie maten zelfs. Er is ook nog 38mm.
              Penn heeft inderdaad netjes paaltjes. In 35mm en 38mm.

              Comment

              • MC Party
                • Sep 2003
                • 481

                #8
                [code]http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/a20tMjEzMzczNTAzNTA1MGZmZmZmZg==.jpg[/code]

                Zware tussenpaal voor tussen top en baskast met M20 schroef.

                deze bedoel ik, kon hem zo niet in de sjop vinden vandaar de link naar de conculega.
                Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

                Comment

                • DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

                  #9
                  Lekker zo'n schroef.
                  Naar mijn mening zwaar irritant.
                  Waarom niet een normale combi met 35mm tussenpaal?
                  Staat ook lekker stevig en je hoeft niet op te letten dat je een paal met schroefdraad in een kast zonder propt.
                  DRAP was zeker de ''uitvinder'' van de paal met schroefdraad.
                  De 32mm paal pastte niet, dan maar een schroefverbinding [V]
                  We're ready to party, are you?

                  Comment

                  • Joost van Ens
                    • Jan 2001
                    • 628

                    #10
                    En hier vergist dj T zich. Ik ken toch enige gerenomeerde merken als b.v. dynacord en van vroeger ev, die met schroefdraad werken. volgens mij ook beter en steviger, maar over smaak valt te twisten.

                    gr

                    Comment

                    • ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

                      #11
                      DJ.T trekt allemaal conclusies zonder volgens mij ooit de verbginding in real live te hebben gezien....als ik het mis heb: zo presenteer je het wel!

                      De verbinding met schroefdraad kan prima werken.
                      Als je in een bestaande kast gaat klussen is een inbouwdeel met een gat erg handig, juiste diameter stang ertussen, in de topkast ook juiste inbouwdeel, klara!

                      Als de paal vrijelijk in de inbouwdelen kan bewegen: niet sukkelen, schuifmaar pakken en de diameters opmeten.
                      Weet je direct wat je moet gaan vervangen....

                      Comment

                      • MC Party
                        • Sep 2003
                        • 481

                        #12
                        Inderdaad, DJ-T ga ook eens normaal reageren btw en niet meteen een conclusie trekken die niet eens onderbouwd is.
                        Heb met beide opties gewerkt en wanneer ik weer voor de keuze sta dan weet ik het wel ...
                        Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

                        Comment

                        • dj_lucv
                          • Aug 2001
                          • 616

                          #13
                          Een schroefdraad is vooral fijn als je lierpalen er tussen zet. Dus palen die je omhoog kan draaien. Als je dan geen schroefdraad hebt gaat de paal teveel draaien waardoor het niet handig werkt.

                          @MC party: leuk dat je zelf zoveel toevoegd

                          Comment

                          • DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

                            #14
                            Ok, de laatste 2 regels waren niet echt slim.
                            Ik heb wel degelijk eens zo'n setje met schroefdraad gebruikt, staat inderdaad stevig.
                            Wat ik bedoelde te zeggen is dat je erg op moet passen dat je niet een paal met schroefdraad stopt in een sub waar geen schroefdraad in zit.
                            Je krijgt dan dezelfde belasting op een veel kleiner oppervlak en ik vraag me af of je flens dat zo leuk vind, hier heb ik verder geen ervaring mee dat het fout ging (nog nooit geprobeert namelijk) Het lijk mij alleen een ongunstige situatie.
                            En MC Party, dat ''ga eens een keer normaal reageren vond ik niet echt...
                            Naja laat maar.
                            We're ready to party, are you?

                            Comment

                            • jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3148

                              #15
                              Over de paaltjes:

                              Allereerst gaat er een dikke borgpen in de paal, zodat de delen op elkaar rusten. Daarbij komt ook nog een schroefknop om alles vast te zetten.

                              En ik heb twee exemplaren hier 2,5 meter achter mij liggen (welliswaar ander merk, maar zelfde model), dus ik doe geen uitspraken op basis van plaatjes.

                              Comment

                              Working...