Hulp nodig inrichten flightcase

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

    #1

    Hulp nodig inrichten flightcase

    Ik zit een beetje met een dilemma. Ik wil voor mijn show een flightcase hebben, waar alle dj apparatuur in komt. Het gaat puur om het geluid, licht ben ik nog niet over uit omdat er een andere lichttafel gaat komen. Ik zit met vervoer, de flightcase moet niet te zwaar zijn dus moet tilbaar zijn voor 1 persoon, en het moet niet te groot worden.

    Het gaat om de volgende apparatuur wat erin gaat komen:

    2* technics tt's
    1* dateq apollo
    1* denon dn-d4000
    1* 19" pc, met 15" tft en randapparatuur zoals keyboard, muis en pcdj controller

    Ik ben al een week aan het denken hoe ik dit wil gaan doen, maar ik kom er gewoon niet uit. Het blijft steken op tilbaarheid.

    Ik wou graag de tft boven de mengtafel, de beide controllers wou ik ook graag boven de mengtafel. Het toetsenbord en muis wou ik graag onder de mengtafel. De pc en de cd-lades mogen ergens anders binnen handbereik. De tt's wou ik ook graag binnen handbereik.

    Dit geheel wou ik zeer graag op 1m square truss plaatsen.

    Hoe gaan we dit in ***snaam oplossen?
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

    #2
    Dooordat er ook in de case nog twee TT's bijmoeten zal het altijd een flinke case worden, is het geen idee om de TT's in losse flightcases te bouwen?

    Je zou ook eens kunnen kijken naar dit ontwerp:

    http://www.ppcases.nl/images_foto's/c_0357_07.jpg

    Maar dan op de plaats van de CDJ 100 één TT en aan de andere kant van de case maak je zon zelfde ruimtee waar je ook één TT in plaatst.

    Dit geheel kan je dan op twee trusspaaltjes neerzetten.

    Comment

    • Mark-LED
      • May 2004
      • 822

      #3
      Maar valt dat dan nog wel te tillen?

      Comment

      • Poelmans
        • Feb 2004
        • 804

        #4
        @Mark: nu mag je zelfs al je apparatuur dat je hier beschrijft in een kartonnen doos steken, en het gaat nog niet te tillen zijn!

        Dus al die apparatuur + hout en ijzerwinkel zal zeker niet te tillen zijn door 1 persoon...
        Ofwel zet je er wieltjes onder, maar dan heb je gelijk een ramp nodig voor je bestalwagen/vrachtwagentje, en zullen trappen zoiezo met 2 man moeten...

        Ofwel maak je losse stukken... Maar dat is dan weer niet zo mooi => afrokken dan maar...

        Je kan natuurlijk wel wat spelen met e dimensies van die losse stukken dat als je ze bijvoorbeeld langs mekaar zet op een horizontale truss (die op 2 punten op een baseplate steunt) het er toch mooi uitziet.. Desnoods met beugels die in het hout vastzitten op de truss vastklemmen...

        Maar als je ziet dat de meeste grote verhuurfirmas gewoon met een hoop flightcases werkt waar alles zowat appart inzit + een doek om het af te rokken...

        Comment

        • jens
          • Aug 2004
          • 1066

          #5
          je kan ook een meubel bouwen waar je later je apperatuur met flightcases erom heen inschuift. t word aleen een beetje dubbelop ....zelf vind ik losse cases het prettigst werken dan loop je nooit te zeulen met spul dat je niet nodig heb.

          Comment

          • zjeten
            • Mar 2003
            • 331

            #6
            ik ben nu ook een meubel aan het herstellen om alles in te steken.(later foto's)
            daar komt denon 2600f ,met rodec 180 en 2 sl1210mk5 + effect procesor (1 u hoog)
            en dit gaat al redelijk zwaar wegen.
            moest ik jouw zijn zou ik een case maken zonder technics en voorzien dat je vb twee kleppen kunt omhoog doen waar je ze na het vervoer op kunt zetten .ik denk dat die kist anders loodzwaar zal zijn.
            mvg
            jeffrey
            ps:kzou zorgen dat je uw scherm kunt afschuiven van een profiel en achter je cd controller in mouse kunt inschuiven.

            Comment

            • maarten geurts
              • Dec 2004
              • 53

              #7
              Als je je technics op van die kleppen gaat zetten zoals verteld wordt gaat ie niet echt lekker. Platenspelers moeten een zo vast mogelijke ondergrond hebben. Die kleppen die jij bedoelt moeten wel heel erg stabiel zijn om ervoor te zorgen dat je platen niet overslaan.

              Comment

              • Mark-LED
                • May 2004
                • 822

                #8
                Dus je zegt nu, steek alles in apparte fc's, en maak een meubel, een inklapbaar meubel waar je alle fc's op kan leggen? Is natuurlijk een optie.

                Comment

                Working...