info mbt buma

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

info mbt buma

Ik heb vanmiddag even rondgekeken op de site van Buma naar info mbt mp3-contracten, maar ik kon niks bruikbaars vinden, het is net een oerwoud daar. Dus ik heb ze maar even gebeld maar daar kreeg ik het volgende te horen:

mp3-contracten waren mogelijk in vaste horeca (cafe etc.), niet voor een drive-in show. Ook niet als deze bij kvk ingeschreven staat. Ik mocht dus onder geen beding met mp3 draaien volgens de telefoniste.

Nou is mijn vraag, ik wil met een pc-mp3-controller gaan draaien, en dus ook een pc met mp3's erop. Ik weet dat je gedownloade muziek niet ten gehore mag brengen aan het openbare publiek, dus zal ik het toch origineel moeten hebben, rippen van originele cd's dus. Hoe kan ik dus legaal draaien met mp3's, zonder een boete te krijgen van buma/stemra, met m'n drive-in?
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

citaat:Hoe kan ik dus legaal draaien met mp3's, zonder een boete te krijgen van buma/stemra, met m'n drive-in?
    Antwoord:
    citaat:Ik mocht dus onder geen beding met mp3 draaien volgens de telefoniste.
    De Buma weet zelf niet wat ze willen schijnbaar.
    Gekopieerde cd's mogen wel, mits je het origineel hebt.
    Rippen mag alleen weer niet, ook al heb je het origineel.
    Wat mij betreft komt dat op hetzelfde neer, met het verschil dat het je met rippen een aantal kilo tillen scheelt.
    Er is zoveel onduidelijkheid/tegenstrijdigheid dat het tijd wordt dat er eens met die mensen wordt gepraat om tot duidelijke afspraken overeen te komen...
    We're ready to party, are you?

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

net als hier in belgie met sabam... ze spreken zichzelf constant tegen, maken er een kluwen van regelkes van, en denken uiteindelijk alleen maar aan eigen zak!

Ken je de billijke vergoeding hier in belgie? das nog iets extra dat je naast de gewone sabamkosten voor muziek op een fuif moet betalen, en das sinds enkele jaren pas ingevoerd.
      Nu blijkbaar zijn ze nog altijd niet begonnen aan de verdeling van die opbrengsten: op de bewuste rekening waar alles samenkomt is enkel geld op gestort, nog nooit afgehaald... Zegt dat genoeg over de werking van zulke belangenverenigingen?

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

citaat:Geplaatst door Poelmans

Nu blijkbaar zijn ze nog altijd niet begonnen aan de verdeling van die opbrengsten: op de bewuste rekening waar alles samenkomt is enkel geld op gestort, nog nooit afgehaald... Zegt dat genoeg over de werking van zulke belangenverenigingen?
        Dat zegt genoeg ja...

eigen belang dus [V]

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Vandaar ook mijn opmerking: Er moet echt met die mensen gepraat worden.
          Er moet toch wel een fatsoenlijk oplossing te vinden zijn?
          Laten we er eens mee beginnen dat ze duidelijk moeten zijn, het ene na het andere is niet meer te volgen, want wat mag nou nog wel en wat niet meer?
          Je krijgt een beetje dit idee:

''Het kopieren van geluidsdragers is toegestaan, mits is voldaan aan lid A, sectie 4, onder voorbehoud van artikel 64, lid 13, sectie 3, opeenvolgend 4 en 5 vermenigvuldig dit met 3 keer op en neer naar Lutjenbroek om daar vervolgens met je kont uit het raam 14 keer om de rotonde te scheuren, want niemand is toch zo gek om verder te lezen dan de eerste paar woorden van dit punt.''

Het moet toch nog al te moeilijk zijn om in een paar punten uit te leggen hoe het voor muzikanten werkt?
          Ik heb ook nog eens het idee dat er erg weinig wordt gedaan aan controle (lees: vrijwel niets)
          Mensen die staan ingeschreven krijgen een brief thuis, dat is bekend.
          Zijn er mensen te vinden die ook daadwerkelijk gecontroleert zijn?
          We're ready to party, are you?

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 806

Ge hoort wel veel verhalen van 'ne kameraad van de neef van mijn ma haar vriendin is ooit eens gecontrolleerd en die heeft zoveel moeten betalen...' Maar ken niemand persoonlijk die gecontrolleerd is...

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

zoekfunctie: Buma, uitgekauwd onderwerp.
              Heb je wat toe te voegen, doe het dan in de reeds actieve onderwerpen.

slotje...door modje [8)]
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...