karaoke

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pilot
    • Nov 2003
    • 267

karaoke

Ik heb nog een karaoke setje met laserdisc,later is er een dvd bijgekomen vanwege het feit dat laserdisc niet meer te krijgen is.
    Nu is het met laserdisc zo dat deze werkt als een cd speler dus vrijwel gelijk naar het nummer gaat.
    Met dvd krijg je altijd die ellendige menu's waar je doorheen moet,ligt dit aan mijn dvd speler (Lenco) en zijn er snellere spelers op de markt?
    Of ligt dit aan de soort dvd"s veelal nederlandstalig (zing maar mee DVD's)?
    master-qsc en de rest
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Hans,

Ik gebruik ook DVD's, en geloof me vooral de zing maar dvd's zijn ERRUG vriendelijk.
    Ik heb ook een serie amerikaanse dvd's maar daar duurt het copyright intro al bijna een minuut!!
    Ik denk niet dat je sneller door het menu heen komt, want dat staat op de DVD, en heeft dus volgens mij NIETS te maken met het merk DVD speler.
    Wat je kunt proberen is met >>| (next) of >> (fast Fw) het proces te versnellen.
    Wat je ook kunt doen is een 2e DVD-speler erbij zetten (kosten tegenwoordig niets meer) en switchen. Het is dan wel nuttig om een monitorschermpje te gebruiken.
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Dave
      • Jan 2001
      • 757

Wat je ook kunt doen is de DVD rippen, alle rotzooi en menu's eruit strippen, en opnieuw branden. Je hebt (neem ik aan) orginelen, dus een kopie zal geen probleem zijn.
      U x I = Boem.

Comment

• maarten geurts
        • Dec 2004
        • 53

Precies gewoon je dvd branden met alleen de nummers achter elkaar, geen ellenlange intro`s, geen berichten, geen menu`s alleen muziek!

Comment

• major tom
          • May 2004
          • 108

Dvd's hebben inderdaag vervelende eigenschappen maar ook wel weer handige elementen zoals verschillende audiosporen, wat blijft hiervan over wanneer je de dvd's gaat rippen??. Sunfly heeft ook dvd's die in hun eigen dvdspeler wel snel afspelen... dus het kan wel.

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

De meerdere audiosporen kun je gewoon meenemen, dat wat je weghaalt zijn de trailers, waarschuwingen en eventueel het menu.
            Hangt ook van de DVD af hoe lang je moet wachten, soms kun je gelijk op 'menu' drukken, maar meestal zit je vast aan die auteursrechtelijke rampenschermen.
            U x I = Boem.

Comment

• cherry69
              • Nov 2004
              • 15

ik ben ook mijn collectie aan het proberen te backuppen ...
              Maar met dvd shrink lukt het niet ?!!!
              Suggesties iemand hoe dan wel ?

b.v.d

Comment

• Bigfoot
                • Nov 2002
                • 151

citaat:Geplaatst door cherry69
                Maar met dvd shrink lukt het niet ?!!!
                Ik heb nog nederlandstalige versie van dvd shrink 3.2 met handige nederlandse help file.... Ik zal morgen zoeken voor een link, of hij ergens online staat...programma is zo'n halve mb... en erg handig...anders open ik wel ff een gratis servertje....[^]

Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• DJMysterie
                  • Dec 2004
                  • 80

Wij gebruiken zelf altijd een DVD-setje met een beamer. Deze beamer heeft een black-screen, zodat je tijdens het opzoeken de beamer een zwart scherm kan laten geven... Het publiek ziet niets en je kunt zelf rustig je nummer uitzoeken
                  Let the beat control your body

Comment

• Bigfoot
                    • Nov 2002
                    • 151

Wie moet dat proggie hebben?!?...stuur me ff een mailtje....
                    Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

dvd shrink??
                      je kunt alle karaoke dvd's 1 op 1 kopieren (behalve de laatste zing maar mee 7)
                      dus gewoon nero kopier gehele dvd en klaar....

Succes
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Snap de hektiek over karaoke cd's niet zo...
                        Mag zelf best redelijk vaak mer karaokeshow onderweg, wij maken dan gebruik van twee dvd spelers (dingen kosten tegenwoordig ook een scheet en een zak knikkers)
                        eenvoudige beeldmixer en toebehoren en klara.

groot voordeel: meerdere nummers achter elkaar zingen van verschillende cd's?....terwijl 1 nummer gezongen wordt andere vast klaarzetten..

van dvd naar video cd heb ik ook al meerdere malen mee gekregen, moet zeggen dat de kwaliteit weer ietsje afneemt en het leuke van de menuutjes op de dvd vind ik persoonlijk dat je vaak kan kiezen uit:
                        - alleen instrumentaal
                        - meegezongen refrein
                        - alles meegezongen

Tevens is het een leuke teaser tijdens de entree om op scherm te laten zien wat mensen kunnen komen zingen...

Blijft jammer dat laserdisc niet meer nummero uno is...geweldig systeem, maakt niet uit hoeveel vieze vingers je hebt...spelen doen die schijven
                        Dat is met dvd-tjes wel anders...[xx(]

edit: http://fun.from.hell.pl/2003-02-18/volare-karaoke.swf
                        link voor de karaoke presentatoren die nog wat moeten oefenen...

Comment

Working...