meerdere boxen 1 uitgang versterker..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superwormluuk
    • Dec 2004
    • 1

meerdere boxen 1 uitgang versterker..

beste members,,
    op mijn versterker zitten aansluitingen voor 2 boxen.. maar volgens mij is er 1 van kapot, als ik 2 boxen wil aansluiten op mijn versterker kan ik ze dan allebij in dezelfde aansluiting steken? (het zijn trouwens gewoon audiosnoertjes)

alvast bedankt,
  • Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

Ten eerste help je zo heel je versterker naar de klote en verder krijg je dan mono geluid. Ik zou eerst (laten) kijken hoe groot het probleem is en anders voor een nieuwe versterker gaan.
    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• VERVALLEN

Enkel zware versterkers kunnen meerdere boxen op dezelfde uitgang aan. Maar aangezien je spreekt over gewone aansluitklemmen gaat het wellicht over een gewone normale versterker voor huis tuin en keukengebruik.

Bij lage volumes zal uw versterker niet meteen stuk gaan als je dit doet. Wel moet je er op letten dat bijvoorbeeld je boxen 8 ohm zijn, dat ge ze op 1 kanaal dubbel gaat zetten dat uw belasting maar 4 ohm meer gaat zijn. Dit wil ook zeggen dat ge uw eindtrappen meer stroom gaat laten geven, met verdere opwarming tot gevolg.
      Doe je dit bij hoge volumes en je versterker loopt te warm, dan zou het wel eens kunnen dat je zonder geluid valt.

Dus best je versterker laten repareren, of uitkijken naar een nieuw toestel.
      Budjetvriendelijke merken kan zeker een optie zijn indien je deze niet voor professionele doeleinden gaat gebruiken. Indien dit toch moet dat professioneel gebruik, spaar dan goed door, voor een qsc, crown, amcron, bitner, ... Maar verschiet niet want deze kosten massaal veel geld.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

meerdere speakers op 1 uitgang..is dus afhankelijk van de im pedantie.
        Dat zijn dus ook de juiste zoekomachrijvingen
        -impedanttie
        -Ohm

slot door mod, staat reeds tot in den treure op het forum uitgelegd.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...